06.09.22, 12:06

i.pl. Nowy portal horyzontalny od Polska Press Grupy

Startuje i.pl, fot.: materiały prasowe

Po ponad roku prac w kilku zespołach technologiczno-redakcyjnych, 5 września br. uruchomiony został nowy portal informacyjny – i.pl, którego wydawcą jest należąca do Polska Press Grupy Spółka PL24.

i.pl posiada funkcjonalności niedostępne dla naszych konkurentów, budując prawdziwą siłę połączonych mediów regionalnych z nowym portalem o zasięgu ogólnopolskim. Serwis to brakujący dotychczas element w strukturze naszych portali. To strategiczny krok w stronę jeszcze większej siły naszej firmy, która bazując na dotychczasowym potencjale, ma realną szansę wejścia do grona pierwszych trzech grup medialnych w Polsce – zarówno pod względem zasięgu treści, jak i efektywności biznesowej” - mówi Tomasz Przybek, prezes zarządu Polska Press Grupy.

Portal ma być Blisko Ciebie

Jedną z funkcjonalności serwisu ma być „Blisko Ciebie”, czyli możliwość geolokalizacji, skorelowanej z treściami z wszystkich 380 powiatów w Polsce. Użytkownik portalu wybierając swoją miejscowość otrzyma najnowsze treści z każdego zakątka kraju. „Temat portalu horyzontalnego przedstawiłam zaraz po moim przyjściu do firmy - byłam przekonana, że musi powstać nowy, zupełnie inny od obecnych na rynku portal informacyjny. Jesteśmy obecni w każdym regionie Polski. Pod względem treści korzystamy z potencjału wszystkich naszych redakcji lokalnych. Gwarantuje to, że jako pierwsi poinformujemy naszych odbiorców o tym, co ważnego dzieje się nie tylko w stolicy, ale we wszystkich miastach i miasteczkach. Najsilniejszą obecność w regionach, na poziomie wszystkich powiatów w Polsce, łączymy z nową, specjalnie utworzoną redakcją w Warszawie. Łącznie na rzecz portalu treści tworzyć będzie 800 dziennikarzy w regionach oraz 40 redaktorów w redakcji centralnej. Dostarczamy tym samym tematy lokalne i regionalne, wraz z treściami o charakterze ogólnopolskim i światowym. Posiadamy także rozbudowane sekcje tematyczne i branżowe” – mówi Dorota Kania, członek zarządu i redaktor naczelna Polska Press Grupy.

Serwis ma posiadać charakter informacyjno-rozrywkowy. Wydawca zapowiada poruszanie tematów z życia politycznego i społecznego, publikację publicystyki, a także rozbudowane cykle wideo, reportaże interaktywne oraz podcasty. „Wizja i.pl sprowadza się do portalu dla każdego – odbiorców młodych, ale także tych dojrzałych. Ofertę budowaliśmy, kierując się przede wszystkim zbadanymi potrzebami użytkowników internetu, którzy narzekają na zbyt dużą ilość mało użytecznych informacji oraz brak jakościowych treści lokalnych. Nasz portal stawia człowieka w centrum uwagi. Piszemy o ludziach i dla ludzi. Łączymy ze sobą różne światy i punkty widzenia. Z szacunkiem traktujemy każdą ze stron, studzimy emocje tam, gdzie jest taka potrzeba. Zaprosiliśmy do współpracy wielu fantastycznych publicystów, takich jak aktywista Jan Śpiewak, prof. Wojciech Roszkowski czy prof. Zbigniew Krysiak. Stawiamy także na cykle tematyczne, osobny moduł na stronie głównej będzie dedykowany określonemu tematowi (poniedziałek - sport, wtorek - biznes, środa - zdrowie, itd.). Myślę, że ciekawą funkcją jest także >>W skrócie<<, czyli podsumowanie najważniejszych wydarzeń z ostatniej doby. Dzięki relacjom wyświetlanym w formie znanej z social mediów nasi odbiorcy będą zawsze na bieżąco z najważniejszymi informacjami, które opublikowaliśmy na naszym portalu. Wyboru do tej funkcjonalności dokonuje redakcja, co sprawia, że zawsze do odbiorcy trafiają rzeczywiście najważniejsze w danym dniu informacje” – mówi Piotr Kotomski, redaktor naczelny portalu i.pl.

Nazwa – intrygująca i unikatowa

Sama nazwa domeny – i.pl – ma być unikatowa i intrygująca, jednocześnie stanowić przesłanie nowego portalu, który swoją treścią oraz stylem narracji ma spajać, a nie dzielić odbiorców. „Zadanie wyboru nazwy nowego portalu wspominam jako najważniejsze w całym tym skomplikowanym projekcie. Wiedziałem o tym, że były już wcześniejsze próby wyboru domeny, a ma to przecież nierozerwalny związek z charakterem produktu medialnego, jego pozycjonowaniem i postrzeganiem na rynku. To nie był krótki proces. W kilka miesięcy, wspólnie z zespołem, doprowadziliśmy do wyboru nazwy domeny, która pasowała do obranej strategii komunikacji portalu. Zarówno sama nazwa, jak i cały portal w moim odczuciu wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów informacji oraz rozrywki internetowej. Zdaje się, że problemem tej kategorii produktów medialnych jest odległość. Rozumiana zarówno jako publikowanie treści odległych odbiorcom, ale także z dużego dystansu do ich życia, co wyklucza zrozumienie ich sytuacji i potrzeb. Ten dystans do odbiorców powinien sprawić, że użytkownikami i.pl staną się osoby, które na portalach konkurencyjnych nie znajdują atrakcyjnych dla siebie treści. Jestem pewien, że nasze podejście do budowy portalu opartego wręcz o sąsiedzkie relacje między dziennikarzami, a odbiorcami sprawi, że użytkownicy internetu często będą powracać na i.pl” – mówi Michał Bagiński, szef projektu i.pl.

Urządzenia mobilne przede wszystkim

Portal ma wyróżniać nowoczesny wygląd oraz intuicyjna funkcjonalność, opracowana przede wszystkim pod urządzenia mobilne. Dzięki badaniom przeprowadzonym przez niezależną firmę badawczą na zlecenie zespołu projektowego nowego portalu zdiagnozowano silne i słabe strony konkurencyjnych portali w Polsce.

Poczyniliśmy znaczne inwestycje zarówno w rozwój infrastruktury, jak i technologii w obrębie grupy. W zespołach IT – na każdej płaszczyźnie – znaleźliśmy przestrzeń do prac technologicznych, rozwoju naszych usług oraz rozbudowy platformy online, na poziomie niewidocznym na pierwszy rzut oka dla naszych użytkowników. Zwiększyliśmy zarówno wydajność systemu, jak i jego skalowalność. Wprowadziliśmy liczne modyfikacje i standaryzacje, dzięki którym robimy ogromny krok do przodu pod kątem uniwersalności platformy, działającej w modelu hybrydowym. Przed nami kolejne ciekawe projekty IT, które przyczynią się do jeszcze większej atrakcyjności serwisu” – informuje Łukasz Zymer, dyrektor IT Polska Press Grupy.

Projekt graficzny serwisu, od konceptu na logotyp i identyfikację wizualną realizowany został pod przewodnictwem dyrektora artystycznego Polska Press Grupy Tomasza Bocheńskiego. „Kreacja graficzna portalu jest przyjazna dla użytkownika. Jest minimalistyczna w formie, przez co staje się maksymalnie czytelna dla odbiorcy. Wytłuszczenia, boldowania zastosowane w tytułach pozwalają użytkownikowi szybciej poruszać się po stronie, akcentując podstawę każdego materiału redakcyjnego” – mówi Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy.

Zespoły graficzne UX/UI z obszaru IT, przełożyły koncepcję layoutu strony na uzyskany efekt końcowy w zakresie wyglądu, użyteczności oraz kreowania doświadczeń użytkownika. „Potrzeba uruchomienia nowego portalu była świetną okazją do jeszcze szybszego rozwoju Platformy Kontentowej, którą od kilku lat budujemy w Polska Press. Uruchomienie nowego serwisu w tak krótkim czasie było możliwe dzięki świetnej pracy architektów IT, projektantów oraz zespołów deweloperskich, którzy w ciągu 7 miesięcy przygotowali nowy serwis wraz z licznymi, nowymi funkcjonalnościami. Warto dodać, że wszystkie prace wykonywane na rzecz portalu i.pl przyczyniły się jednocześnie do rozwoju całej platformy tj. CMS-a, Serwisów Regionalnych, portali NaszeMiasto.pl oraz serwisów tematycznych. Cieszę się, że działanie nowych rozwiązań będziemy mogli weryfikować już na działającym serwisie, a dalsze decyzje o rozwoju będziemy mogli podejmować na podstawie rozbudowanej analityki" – mówi Wojciech Kozak, dyrektor rozwoju online Polska Press Grupy.

Intensywna kampania reklamowa

Wraz ze startem portalu ruszyła kampania promocyjna, zbudowana w oparciu o content RTM, poprzedzona pogłębioną analizą strategiczną.„Kluczowa dla mnie w tym projekcie była odpowiednia strategia i pozycjonowanie produktu. Adekwatne do potrzeb klientów umiejscowienie portalu. Odpowiedź na ważne pytania: kim jesteśmy, dla kogo mamy ofertę, jakie jej elementy spowodują zainteresowanie w grupie docelowej, a w efekcie końcowym przywiązanie użytkowników do naszego portalu. Wiemy, że wprowadzamy unikatowy na polskim rynku produkt medialny, ale zdajemy sobie sprawę, że to nie jest wystarczające, aby odnieść spodziewany sukces. My startujemy od nowa, co wymaga skutecznej komunikacji, ale i konsekwencji w długoterminowym działaniu na wszystkich polach, a także stałego rozwoju platformy i narzędzi, dzięki czemu utrzymamy zainteresowanie użytkowników portalu” – mówi Małgorzata Skorwider, członek zarządu Polska Press Grupy.

W ramach kampanii medialnej zaplanowane zostały intensywne emisje TV, przyciągające uwagę treści na 190 nośnikach wielkopowierzchniowych OOH, a także działania w zakresie digital oraz w social mediach.

Pozycjonowanie nowego portalu na rynku to nowa jakość w kategorii produktów internetowych tego typu. Zwykle przybierają one role pouczających, ważniejszych niż odbiorca. My poszliśmy przeciwną drogą. Narrację budujemy w oparciu o perspektywę naszych użytkowników. Łączymy różne światy, perspektywy oraz tematy. Stawiamy na silne, bezpośrednie odniesienie do odbiorcy. W naszych materiałach zestawiamy wydarzenia ze sformułowaniem >> i Ty<<, jasno wskazując, że wszystkie nasze treści tworzymy dla odbiorców. Nie zamierzamy budować dominującej pozycji dziennikarzy, patrzących na czytelnika z góry. Stawiamy na równe relacje, gwarantując rzetelność, użyteczność i jakość treści” – podkreśla Wojciech Paczyński, dyrektor marketingu Polska Press Grupy.

Jak podkreśla wydawca, uruchomienie portalu to pierwszy etap długoterminowego i strategicznego projektu. Celem jest budowa silnej grupy medialno-technologicznej.

Komentarze

Powiązane

27.01.23, 10:05
| internet » informacje
Reklamy na Facebooku — czy to się opłaca? Sprawdzamy!
Meta Platforms to amerykański konglomerat technologiczny, którego własnością jest znany na całym świecie serwis społecznościowy Facebook. Facebook stał się popularnym miejscem do promowania sklepów internetowych. Czy jednak faktycznie warto? Co przemawia za skorzystaniem z FB Ads? Sprawdzamy poniżej!
25.01.23, 11:43
| internet » ludzie
Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl. Filip Trusz szefem Moto.pl
Wraz z początkiem nowego roku, po dwóch latach pracy jako dyrektor Moto.pl, Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl na stanowisko dyrektora wydawniczego. Redaktorem naczelnym Moto.pl został Filip Trusz.
25.01.23, 07:30
| internet » informacje
2,9 mld euro kar w Europie za naruszenia Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych
Łączna wartość kar nałożonych przez europejskich regulatorów za naruszenia Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) wyniosła do tej pory 2,9 mld euro - wynika z raportu kancelarii prawnej DLA Piper. 
24.01.23, 12:43
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Media Grupy Agora włączyły się w 31. Finał WOŚP
W niedzielę, 29 stycznia br. pod hasłem „Chcemy wygrać z sepsą! Gramy dla wszystkich –małych i dużych!” odbędzie się 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Grupy Agora tradycyjnie wesprą akcję, organizując aukcje internetowe, zbierając pieniądze do wirtualnych puszek oraz relacjonując przebieg niedzielnego finału.
24.01.23, 07:30
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Kamil Wolnicki awansuje w Przeglądzie Sportowym Onet
Kamil Wolnicki, dotychczasowy szef wideo, audio i treści płatnych serwisu, zostanie drugim zastępcą redaktora naczelnego serwisu Przegląd Sportowy Onet.
23.01.23, 13:08
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Godlewski przechodzi ze Sport.pl do redakcji Przeglądu Sportowego Onet
Łukasz Godlewski przechodzi do redakcji Przeglądu Sportowego Onet i obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego serwisu, Jacka Stańczyka.
17.01.23, 20:28
| radio » informacje | internet » informacje
Pierwszy podcast rzeka z Aleksandrem Kwaśniewskim w Gazeta.pl
„Kwaśniewski Story. Podcast rzeka z prezydentem Aleksandrem Kwaśniewskim” to pięć godzinnych rozmów przeprowadzonych przez Grzegorza Sroczyńskiego z byłym prezydentem Polski. Podcastów będzie można posłuchać na stronie głównej Gazeta.pl, w serwisie Wiadomosci.Gazeta.pl oraz na najpopularniejszych platformach podcastowych.
13.01.23, 21:30
| internet » informacje
Drożeją abonamenty w usłudze Legimi
Legimi, pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, 28 grudnia 2022 r. wprowadził nowe ceny abonamentów. Jest to pierwsza podwyżka od ponad pięciu lat.
12.01.23, 13:48
| internet » e-commerce
Koniec Shopee Polska. Gigant wycofuje się z polskiego rynku
Niespodziewanie platforma Shopee Polska kończy działalność i to w trybie natymiastowym.
12.01.23, 11:44
| prasa » informacje | internet » informacje
Jan Rybicki laureatem projektu Weekend.Gazeta.pl Polska Stories
„Polska Stories” to projekt Weekend.Gazeta.pl, w ramach którego redakcja serwisu poszukiwała, a następnie szkoliła młodych reportażystów i reportażystki. Finaliści konkursu wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz oraz opublikowali swoje reportaże na łamach Weekend.Gazeta.pl. Zwycięzcą pierwszej edycji został Jan Rybicki.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.