15.09.22, 16:00

Spotkajmy się #NaStadionie. Ruszyła kampania wizerunkowa Ekstraklasy

Kadr ze spotu Ekstraklasy, fot.; materiały prasowe

Wykreowanie mody na kibicowanie na stadionach najpopularniejszej polskiej ligi – taki cel przyświeca twórcom nowej kampanii promocyjnej przygotowanej przez Ekstraklasę. To pierwsza tak szeroko zakrojona ofensywa medialna w historii rozgrywek – obejmująca kampanię digital, jak i telewizję.

Kampania Ekstraklasy skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy z różnych powodów nie chodzą na stadiony. Wciąż jednak mają silną potrzebę poznawania otaczającego ich świata i gromadzenia nowych doświadczeń. Dlatego Ekstraklasa zachęca ich do spotkania się #NaStadionie z kolegami i przekonania, jak bogatym doświadczeniem może być ligowy mecz z przyjaciółmi.

W spocie rozpoczynającym kampanię mozna usłyszeć popularnego rapera, a poza sceną także kibica, Oskara z duetu PRO8L3M. Kampania jest wynikiem pracy zespołów koncepcyjnych, złożonych z przedstawicieli klubów, sponsorów, mediów oraz nadawców kontentu sportowego - przy wsparciu agencji: Deloitte (strategia), ThinkEco (warsztaty) oraz GONG (realizacja). Projekt ze strony Ekstraklasy prowadzony jest przez zespół marketingowy kierowany przez Marcina Mikuckiego (Dyrektora Marketingu) oraz Katarzynę Napiórkowską (Managera ds. Strategii).

To wielkie wydarzenie dla budowania wartości naszych rozgrywek jako marki. Zależało nam na tym, żeby przygotować kampanię, która jest prawdziwa i szczera. Która pokazuje, co stadiony klubów Ekstraklasy mają do zaoferowania nowym kibicom - bo to właśnie oni są najważniejsi w naszej kampanii. Dla nich grają piłkarze, dla nich powstają stadiony i to oni tworzą niepowtarzalną atmosferę. Chcieliśmy pokazać, że mecz piłkarski widziany na żywo to doskonałe okoliczności, by spotkać się z kumplami. Do realizacji spotu wybraliśmy najlepszych twórców i profesjonalistów, w tym doskonałego reżysera, którym jest Tomasz Knittel. Barwy w spocie dodaje głos charyzmatycznego rapera, Oskara. Wspólnie z agencją GONG konsekwentnie szliśmy drogą przygotowanej jeszcze przed pandemią strategii, dostosowując ją do dzisiejszych realiów. Jestem pod wrażeniem pracy wszystkich osób, które brały udział w tym projekcie. Mam nadzieję, że nasz spot przypadnie do gustu zarówno ludziom zainteresowanym sportem, jak i tym, którzy do tej pory nie brali pod uwagę wyjścia ze znajomymi na stadion w ramach rozrywki” – mówi Marcin Mikucki.

Głównym celem strategii i jej realizacji jest umiejętne pobudzenie, a następnie kreowanie mody na kibicowanie – doceniając kibiców i atmosferę, jaką tworzą. Ekstraklasa chce pokazać, że mecz piłkarski obejrzany na stadionie jest dobrą alternatywą dla innych dostępnych form spędzania wolnego czasu i zabawy. W komunikacji podkreślane są przede wszystkim walory emocjonalne doświadczania meczu na żywo i dodatkowe, ważne emocjonalne benefity, którymi są właśnie spotkania z przyjaciółmi.

Kampania podzielona na dwa etapy

Kampania budowana wokół spotu, oprócz promocji w kanałach własnych Ekstraklasy oraz klubów, będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszy w okresie od września do listopada – z działaniami na YouTube, Facebooku, Tiktoku oraz w mediach internetowych - jest nastawiony na promocję Ekstraklasy jako całości. Natomiast wiosną wystartuje druga część kampanii targetowana pod każdy z ligowych klubów.

Planowaniem i zakupem mediów zajmował się dom mediowy Media Republic. Za produkcję spotu odpowiadała Film Produkcja, a projekt prowadziła Joanna Zielińska. Reżyserem spotu był Tomasz Knittel, który wspólnie z Grzegorzem Luftem i Piotrem Stawowiakiem nadzorował realizację koncepcji. W agencji Gong, która realizowała linie kreatywne w kampanii, projekt prowadziły Monika Poryszewska, Viola Nieszporek i Jacek Ryniecki. Za planowanie social mediów w agencji odpowiedzialna była Justyna Kwiecień, a za Graphic design Krzysztof Filipczyk i Natalia Hołowińska.

Komentarze

Powiązane

30.11.23, 10:58
| reklama & PR » informacje
Cukier Królewski akcję ramach akcji Piecz, Przerabiaj, Podziel się uruchamia lodówki społeczne
Marka Cukier Królewski wzmacnia i rozwija kampanię „Piecz, Przerabiaj, Podziel się” i. „Królewski” w myśl hasła „Gdzie dobro króluje, nic się nie marnuje”, wspólnie z Fundacją Weź Pomóż, uruchamia lodówki społeczne.
30.11.23, 09:35
| reklama & PR » informacje
Wafelki Góralki będą dalej współpracować z Dziadkiem do orzechów
Producent wafelków Góralki, IDC Polonia, podjął decyzję o przedłużeniu współpracy z agencją reklamową Dziadek do orzechów. Będzie to czwarty rok współpracy między marką a agencją.
30.11.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
SEM House z Grupy RTB House debiutuje na rynku digital marketingu
Globalna spółka MarTech, RTB House, ogłosiła powstanie agencji digitalowej SEM House, skupiającej się głównie na planowaniu i realizacji usług marketingu w przeglądarkach internetowych.
29.11.23, 18:43
| reklama & PR » informacje
Starcom wygrywa przetarg Amnesty International
Agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe) wygrała przetarg mediowy i rozpoczyna współpracę z Amnesty International Polska – organizacją pozarządową działającą w obronie praw człowieka.
29.11.23, 16:00
| reklama & PR » informacje
ORLEN przedłuża na trzy kolejne lata współpracę z Robertem Kubicą
Robert Kubica przez kolejne trzy lata będzie kontynuować współpracę z ORLENEM jako jeden z głównych ambasadorów marki koncernu.
29.11.23, 14:45
| reklama & PR » informacje
DDB Warsaw wygrywa w przetargu Allegro na obsługę strategiczną i kreatywną
Przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Allegro wygrała agencja DDB Warsaw. Podmiot będzie obsługiwać Allegro na rynku polskim i czeskim, a docelowo również na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
29.11.23, 13:30
| reklama & PR » informacje
Mars Wrigley promuje limitowaną świąteczną ofertę produktów
Mars Wrigley przygotował limitowaną ofertę produktów marek M&M’s oraz Maltesers. Dodatkowo w telewizji oraz mediach społecznościowych można zobaczyć dedykowaną reklamę M&M’s.
29.11.23, 09:30
| reklama & PR » informacje
Streetcom zwycięzcą przetargu na dwie kampanie dla Purina
Agencja Streetcom wygrała przetarg na realizację dwóch projektów dla marki Purina. W ramach wygranego przetargu agencja odpowiada za realizację kampanii influencer marketingowych dla specjalistycznych linii produktów Purina Dentalife i Purina ProPlan Cat Sterilised.
29.11.23, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro Reklamy TVP przeprowadzi aukcję na sponsoring aplikacji TVP Sport
Biuro Reklamy TVP przedstawiło zasady aukcji w aplikacjach TVP SPORT. Licytacja odbędzie się w dniach 12-14 grudnia br., a jej przedmiotem będzie sponsoring aplikacji na wyłączność.
29.11.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Marka kosmetyków Gisada klientem oLIVE media
Szwajcarska marka luksusowych kosmetyków Gisada, dostępnych w sieci Douglas, powierzyła obsługę działań PR na polskim rynku agencji oLIVE media.