15.09.22, 16:00

Spotkajmy się #NaStadionie. Ruszyła kampania wizerunkowa Ekstraklasy

Kadr ze spotu Ekstraklasy, fot.; materiały prasowe

Wykreowanie mody na kibicowanie na stadionach najpopularniejszej polskiej ligi – taki cel przyświeca twórcom nowej kampanii promocyjnej przygotowanej przez Ekstraklasę. To pierwsza tak szeroko zakrojona ofensywa medialna w historii rozgrywek – obejmująca kampanię digital, jak i telewizję.

Kampania Ekstraklasy skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy z różnych powodów nie chodzą na stadiony. Wciąż jednak mają silną potrzebę poznawania otaczającego ich świata i gromadzenia nowych doświadczeń. Dlatego Ekstraklasa zachęca ich do spotkania się #NaStadionie z kolegami i przekonania, jak bogatym doświadczeniem może być ligowy mecz z przyjaciółmi.

W spocie rozpoczynającym kampanię mozna usłyszeć popularnego rapera, a poza sceną także kibica, Oskara z duetu PRO8L3M. Kampania jest wynikiem pracy zespołów koncepcyjnych, złożonych z przedstawicieli klubów, sponsorów, mediów oraz nadawców kontentu sportowego - przy wsparciu agencji: Deloitte (strategia), ThinkEco (warsztaty) oraz GONG (realizacja). Projekt ze strony Ekstraklasy prowadzony jest przez zespół marketingowy kierowany przez Marcina Mikuckiego (Dyrektora Marketingu) oraz Katarzynę Napiórkowską (Managera ds. Strategii).

To wielkie wydarzenie dla budowania wartości naszych rozgrywek jako marki. Zależało nam na tym, żeby przygotować kampanię, która jest prawdziwa i szczera. Która pokazuje, co stadiony klubów Ekstraklasy mają do zaoferowania nowym kibicom - bo to właśnie oni są najważniejsi w naszej kampanii. Dla nich grają piłkarze, dla nich powstają stadiony i to oni tworzą niepowtarzalną atmosferę. Chcieliśmy pokazać, że mecz piłkarski widziany na żywo to doskonałe okoliczności, by spotkać się z kumplami. Do realizacji spotu wybraliśmy najlepszych twórców i profesjonalistów, w tym doskonałego reżysera, którym jest Tomasz Knittel. Barwy w spocie dodaje głos charyzmatycznego rapera, Oskara. Wspólnie z agencją GONG konsekwentnie szliśmy drogą przygotowanej jeszcze przed pandemią strategii, dostosowując ją do dzisiejszych realiów. Jestem pod wrażeniem pracy wszystkich osób, które brały udział w tym projekcie. Mam nadzieję, że nasz spot przypadnie do gustu zarówno ludziom zainteresowanym sportem, jak i tym, którzy do tej pory nie brali pod uwagę wyjścia ze znajomymi na stadion w ramach rozrywki” – mówi Marcin Mikucki.

Głównym celem strategii i jej realizacji jest umiejętne pobudzenie, a następnie kreowanie mody na kibicowanie – doceniając kibiców i atmosferę, jaką tworzą. Ekstraklasa chce pokazać, że mecz piłkarski obejrzany na stadionie jest dobrą alternatywą dla innych dostępnych form spędzania wolnego czasu i zabawy. W komunikacji podkreślane są przede wszystkim walory emocjonalne doświadczania meczu na żywo i dodatkowe, ważne emocjonalne benefity, którymi są właśnie spotkania z przyjaciółmi.

Kampania podzielona na dwa etapy

Kampania budowana wokół spotu, oprócz promocji w kanałach własnych Ekstraklasy oraz klubów, będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszy w okresie od września do listopada – z działaniami na YouTube, Facebooku, Tiktoku oraz w mediach internetowych - jest nastawiony na promocję Ekstraklasy jako całości. Natomiast wiosną wystartuje druga część kampanii targetowana pod każdy z ligowych klubów.

Planowaniem i zakupem mediów zajmował się dom mediowy Media Republic. Za produkcję spotu odpowiadała Film Produkcja, a projekt prowadziła Joanna Zielińska. Reżyserem spotu był Tomasz Knittel, który wspólnie z Grzegorzem Luftem i Piotrem Stawowiakiem nadzorował realizację koncepcji. W agencji Gong, która realizowała linie kreatywne w kampanii, projekt prowadziły Monika Poryszewska, Viola Nieszporek i Jacek Ryniecki. Za planowanie social mediów w agencji odpowiedzialna była Justyna Kwiecień, a za Graphic design Krzysztof Filipczyk i Natalia Hołowińska.

Komentarze

Powiązane

02.10.24, 12:04
| reklama & PR » ludzie
Gabriel Siemiątkowski w better. gaming agency
1 października br. do ekipy better. gaming agency w roli PR Specialist dołączył Gabriel Siemiątkowski. W ramach stanowiska będzie odpowiadał przede wszystkim za projekty dla Level Infinite, wspierając jednocześnie inne inicjatywy agencji.
02.10.24, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Marek Zieleniewski w zespole OneMulti
Marek Zieleniewski dołączył do agencji PR OneMulti i zajął stanowisko account managera. Wszedł w skład zespołu Life & Infrastructure, gdzie zajmuje się m.in. komunikacją korporacyjną dla Grupy Elemental.
01.10.24, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Katarzyna Fabjaniak wraca po przerwie do 24/7Communication
Na początku października br., Katarzyna Fabjaniak dołączyła do leadershipu 24/7Communication i objęła nowoutworzone stanowisko Advisory Director.
01.10.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Żabka Jush wybrała Flywheel Public Relations
Do grona klientów agencji Flywheel Public Relations dołączyła marka Żabka Jush i delio supermarket, startupy specjalizujące się w szybkich dostawach spożywczych. Współpraca między podmiotami rozpoczęła się we wrześniu i zainaugurowana została kampanią promującą limitowany drop produktowy.
01.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Vectra promuje jesienną ofertę
Agencja Endless przygotowała kolejne odsłony przygód bohaterów Vectry - DZIŚka i JUTRka. Tym razem te dwie postacie przedstawiają jesienne oferty Vectry. Kampania jest prowadzona zarówno w kanałach ATL, BTL, jak i online. Reżyserem spotów został Bartek Kędzierski.
01.10.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Widzimy się u Ciebie! Szymon Majewski ambasadorem akcji Fundacji Polska Bezgotówkowa
Rozpoczęła się akcja „Widzimy się u Ciebie!” prowadzona na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa, którem celem jest zauważenie i docenienie małych firm. Działania mają na celu edukowanie i zachęcanie przedsiębiorców do przyjmowania płatności bezgotówkowych, po to, aby ich klienci mogli płacić, tak jak lubią.
30.09.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Heima PR pro bono wspiera OFF Operę
Dziesiąta edycja poznańskiego festiwalu sztuk społecznych OFF Opera odbywa się od 23 września do 4 października br. Agencja Heima PR pro publico bono wspiera festiwal w komunikacji, projektowaniu graficznym i działaniach prowadzonych w mediach społecznościowych.
30.09.24, 17:30
| reklama & PR » informacje
Jan Błachowicz został ambasadorem produktów linii Tarczyński Protein
Jan Błachowicz, zawodnik sportów walki, został ambasadorem marki Tarczyński. Sportowiec będzie promował produkty z linii Tarczyński Protein, przeznaczone dla osób dbających o formę i poszukujących wysokobiałkowych przekąsek.
30.09.24, 10:57
| reklama & PR » ludzie
Piotr Pieniak w zespole Picture Perfect. Będzie współprowadził zespół kreatywny
Piotr Pieniak dołączył jako Creative Lead do zespołu Picture Perfect, należącego do HOLO Group.
28.09.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Volkswagen Financial Services w najnowszej kampanii marketingowej
Rozpoczęła się kampania Volkswagen Financial Services, która kontynuuje historię bohaterów wiosennego spotu, ale tym razem w biznesowej odsłonie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.