15.09.22, 16:00
Spotkajmy się #NaStadionie. Ruszyła kampania wizerunkowa Ekstraklasy
Wykreowanie mody na kibicowanie na stadionach najpopularniejszej polskiej ligi – taki cel przyświeca twórcom nowej kampanii promocyjnej przygotowanej przez Ekstraklasę. To pierwsza tak szeroko zakrojona ofensywa medialna w historii rozgrywek – obejmująca kampanię digital, jak i telewizję.
Kampania Ekstraklasy skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy z różnych powodów nie chodzą na stadiony. Wciąż jednak mają silną potrzebę poznawania otaczającego ich świata i gromadzenia nowych doświadczeń. Dlatego Ekstraklasa zachęca ich do spotkania się #NaStadionie z kolegami i przekonania, jak bogatym doświadczeniem może być ligowy mecz z przyjaciółmi.
W spocie rozpoczynającym kampanię mozna usłyszeć popularnego rapera, a poza sceną także kibica, Oskara z duetu PRO8L3M. Kampania jest wynikiem pracy zespołów koncepcyjnych, złożonych z przedstawicieli klubów, sponsorów, mediów oraz nadawców kontentu sportowego - przy wsparciu agencji: Deloitte (strategia), ThinkEco (warsztaty) oraz GONG (realizacja). Projekt ze strony Ekstraklasy prowadzony jest przez zespół marketingowy kierowany przez Marcina Mikuckiego (Dyrektora Marketingu) oraz Katarzynę Napiórkowską (Managera ds. Strategii).
„To wielkie wydarzenie dla budowania wartości naszych rozgrywek jako marki. Zależało nam na tym, żeby przygotować kampanię, która jest prawdziwa i szczera. Która pokazuje, co stadiony klubów Ekstraklasy mają do zaoferowania nowym kibicom - bo to właśnie oni są najważniejsi w naszej kampanii. Dla nich grają piłkarze, dla nich powstają stadiony i to oni tworzą niepowtarzalną atmosferę. Chcieliśmy pokazać, że mecz piłkarski widziany na żywo to doskonałe okoliczności, by spotkać się z kumplami. Do realizacji spotu wybraliśmy najlepszych twórców i profesjonalistów, w tym doskonałego reżysera, którym jest Tomasz Knittel. Barwy w spocie dodaje głos charyzmatycznego rapera, Oskara. Wspólnie z agencją GONG konsekwentnie szliśmy drogą przygotowanej jeszcze przed pandemią strategii, dostosowując ją do dzisiejszych realiów. Jestem pod wrażeniem pracy wszystkich osób, które brały udział w tym projekcie. Mam nadzieję, że nasz spot przypadnie do gustu zarówno ludziom zainteresowanym sportem, jak i tym, którzy do tej pory nie brali pod uwagę wyjścia ze znajomymi na stadion w ramach rozrywki” – mówi Marcin Mikucki.
Głównym celem strategii i jej realizacji jest umiejętne pobudzenie, a następnie kreowanie mody na kibicowanie – doceniając kibiców i atmosferę, jaką tworzą. Ekstraklasa chce pokazać, że mecz piłkarski obejrzany na stadionie jest dobrą alternatywą dla innych dostępnych form spędzania wolnego czasu i zabawy. W komunikacji podkreślane są przede wszystkim walory emocjonalne doświadczania meczu na żywo i dodatkowe, ważne emocjonalne benefity, którymi są właśnie spotkania z przyjaciółmi.
Kampania podzielona na dwa etapy
Kampania budowana wokół spotu, oprócz promocji w kanałach własnych Ekstraklasy oraz klubów, będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszy w okresie od września do listopada – z działaniami na YouTube, Facebooku, Tiktoku oraz w mediach internetowych - jest nastawiony na promocję Ekstraklasy jako całości. Natomiast wiosną wystartuje druga część kampanii targetowana pod każdy z ligowych klubów.
Planowaniem i zakupem mediów zajmował się dom mediowy Media Republic. Za produkcję spotu odpowiadała Film Produkcja, a projekt prowadziła Joanna Zielińska. Reżyserem spotu był Tomasz Knittel, który wspólnie z Grzegorzem Luftem i Piotrem Stawowiakiem nadzorował realizację koncepcji. W agencji Gong, która realizowała linie kreatywne w kampanii, projekt prowadziły Monika Poryszewska, Viola Nieszporek i Jacek Ryniecki. Za planowanie social mediów w agencji odpowiedzialna była Justyna Kwiecień, a za Graphic design Krzysztof Filipczyk i Natalia Hołowińska.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze