26.10.22, 21:35

Automaty biletowe z ludzką twarzą

Videomat, fot.: materiały prasowe

POLREGIO, wspierane przez Grupę Netia oraz firmę Avista, uruchamia sieć videomatów, które mają ułatwić podróżnym zakup biletów kolejowych i zwiększą dostępność kas. Za pośrednictwem wideorozmowy konsultanci Netii pomogą podróżnym w wyborze biletów.

POLREGIO uruchomiło pilotażowo Videomaty, rozwiązanie technologiczne, które pozwala na uzupełnienie sieci kas biletowych o urządzenia samoobsługowe, które w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt w postaci wideorozmowy z e-kasjerem.

,,Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane przez pasażerów funkcjonalności. I tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera” - mówi Adam Pawlik, Członek Zarządu - Dyrektor Handlowy POLREGIO S.A.

Proces zakupu biletu w Videomatach POLREGIO może się odbywać na trzy sposoby: Podróżny samodzielnie wybiera i nabywa bilet, tak jak w klasycznym biletomacie. Drugą opcją jest naciśnięcie przycisku na ekranie Videoamtu i połączenie się z konsultantem, który pomoże przy zakupie biletu. Ostatnim rozwiązaniem jest zdalne przejęcie biletomatu przez konsultanta, który obsłuży go w imieniu klienta.

Aktualnie POLREGIO posiada ok 150 kas. Ich dostępność na dużych i ruchliwych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych jedynie 7 godzin na dobę. Konsultanci, którzy będą mogli asystować podróżnym poprzez videomaty będą dostępni o wiele dłużej.

,,Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach 6:00 - 22:00, a to aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego i już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu’’ – dodaje Adam Pawlik.

Videomaty staną m.in. w Krakowie i Łodzi

"Grupa Netia ma bardzo duże doświadczenie w zakresie wsparcia podróżnych. Jestem przekonana, że nasi konsultanci, którzy od wielu lat realizują na najwyższym poziomie usługi Netia Customer Service na rzecz największych przewoźników kolejowych, doskonale sprawdzą się również jako asystenci klientów w procesie wsparcia zakupu biletów w videomatach ‘’ – mówi Jolanta Lorenc, Dyrektor w Obszarze B2B Grupy Netia.

Pierwsze Videomaty będą dostępne w ramach pilotażu, m.in. w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach przewoźnik przeprowadzi kampanię reklamową pod hasłem „Do kolejki bez kolejki” oraz szereg eventów na dworcach zachęcających do skorzystania z nowego rozwiązania.

Komentarze

Powiązane

08.01.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje
ORLEN przejmuje stacje paliw w Austrii
ORLEN sfinalizował zakup 100 proc. udziałów w spółce Doppler Energie zarządzającej 267 stacjami paliw w Austrii. Dzięki transakcji spółka posiada blisko 3,5 tysiąca stacji paliw w siedmiu krajach w Europie. Koncern rozważa dalsze akwizycje w regionie oraz działania, które pozwolą mu dołączyć do grona liderów w obszarze elektromobilności na austriackim rynku.
07.01.24, 20:43
| biznes i technologie » informacje
Dealz ma już trzysta sklepów na polskim rynku
Sieć Dealz (Pepco Group) w grudniu 2023r., otworzyła w Bytomiu swój 300. sklep w Polsce.
06.01.24, 10:53
| biznes i technologie » informacje
ROMET prognozuje 60 proc. wzrost przychodów w sezonie 2024. Rowery marki obecne na 50 rynkach
Mimo spowolnienia na rynku rowerowym, polski producent rowerów - firma ROMET, prognozuje wzrost przychodów na poziomie 60 proc. w sezonie 2024.
03.01.24, 12:14
| biznes i technologie » informacje
Tomasz Podolski Dyrektorem Sprzedaży w Hochland Polska
2 stycznia 2024 r. Tomasz Podolski objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży w Hochland Polska. Podolski pracował wcześniej, m.in. w Unilever Polska, Danone czy Lorenz Bahlsen Snack-World.
03.01.24, 07:45
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Orange Polska z umowamina budowę sieci szerokopasmowych w ramach KPO
W ramach ogłoszonych naborów, zapewniających dostęp do bardzo szybkiego internetu na terenach tzw. białych plam, Orange Polska podpisał umowy dla 20 obszarów. Dzięki temu około 110 tys. gospodarstw domowych i prawie 16 tys. przedsiębiorstw zostanie objętych zasięgiem sieci szerokopasmowej.
26.12.23, 10:38
| biznes i technologie » informacje
Maspex przejmuje Becherovkę
Grupa Maspex, właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz oraz alkoholi w tym Żubrówki, podpisała umowę z Pernod Ricard. W wyniku planowanej transakcji polska spółka stanie się właścicielem marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach.
18.11.23, 08:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
DHL Parcel zmienia się DHL eCommerce
DHL Parcel, firma działająca na rynku usług kurierskich w Polsce, rozpoczyna proces zmiany nazwy.
17.11.23, 19:45
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com na dwunasty rynek. Tym razem do Włoch
Answear.com, e-commerce oferujący modę i produkty Home & Lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozszerza działalność o rynek włoski.
15.11.23, 15:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » muzyka
Grupa Empik muzyczna kupiła wytwórnię Jazzboy Records
Empik przejmuje 100 proc. udziałów w polskiej wytwórni muzyki alternatywnej – Jazzboy Records. W wyniku transakcji ma zacieśnić się współpraca między wytwórnią, platformą dystrybucyjną e-muzyka oraz innymi podmiotami z Grupy Empik.
01.11.23, 22:22
| biznes i technologie » informacje
CPS GfK: rynek marek własnych w branży FMCG w Polsce jest warty już 48 mld zł
Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG jest już warty 48 mld zł. W 2025 r. marki własne mają odpowiadać za jedną czwartą wszystkich wydatków polskich gospodarstw domowych na produkty szybkozbywalne – wynika z najnowszego raportu „CPS GfK. Private Brands 2023“.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

27.02.2024 r., godz. 15.00, online.