28.10.22, 10:58

Burda Media Polska stawia na digitalowe portfolio i zamyka wiele drukowanych tytułow. Będzie redukcja zatrudnienia

Porfolio drukowanych magazynów Burdy Media Polska w 2023 r., fot.: materiały prasowe

Zarząd Burda Media Polska ogłosił strategię rozwoju biznesu, która zakłada koncentrację na produktach digitalowych z segmentu luxury & lifestyle i dalszym rozwoju w Polsce przede wszystkim internetowego portfolio w tym obszarze. Spółka zamknie wiele drukowanych.tytułów. 

Nasza wizja pozostaje niezmienna – chcemy być liderem w kluczowych kategoriach tematycznych Internetu jak: beauty, travel, food, luxury & lifestyle, a także istotnym graczem w obszarze marketplace & eCommerce bezpośrednio powiązanym z segmentem beauty” – mówi Maciej Klepacki, CEO Burda Media Polska.

Burda Media Polska zdecydowała, że w obszarze print pozostaną w jej portfolio w 2023 r. tylko magazyny wspierające rozwój produktów digitalowych, tj. ELLE, ELLE Decoration, Glamour, VIVA i National Geographic. Przyjęta strategia rozwoju zakłada, że Burda będzie kontynuować oprócz segmentu luxury & lifestyle & travel (Elle.pl, Glamour.pl, Viva.pl, National-geographic.pl) rozwój Party.pl i wszystkich digitalowych portali z segmentu kulinarnego: Gotujmy.pl, Mojegotowanie.pl i Przyslijprzepis.pl, a także wieloletnich liderów w swoich kategoriach tematycznych, czyli Wizaz.pl i Polki.pl oraz Niania.pl.

„Już dziś mając w swoim portfolio 17 portali jesteśmy wśród największych wydawców internetowych w Polsce i konsekwentnie będziemy realizować strategie inwestycji w kolejne przedsięwzięcia digitalowe. Efektem tego jest m.in. ostatnia inwestycja w e-drogerię Cocolita.pl, a także obecny rozwój Tech Hub, którego polski zespół pracuje nad międzynarodowymi projektami Burdy w obszarze digital. Jesteśmy przekonani, że stawiając na w pełni digitalowe marki i multimedialne projekty w naszym portfolio będziemy mogli nie tylko bezpiecznie przejść przez nadchodzące spowolnienie gospodarcze, ale także będzie to silna i naturalna baza do wzrostu w kolejnych latach” – mówi Maciej Klepacki.

Wynikiem rewizji portfolio jest decyzja Burda Media Polska o zamknięciu drukowanych magazynów z segmentów: poradniki, ogród, kulinaria, crafting, true stories oraz „Party” i „Sielskie Życie”.

Jak poinformowało wydawnictwo, powyższe decyzje wiążą się z redukcjami zatrudnienia, a obecnie Zarząd spółki pozostaje w dialogu z przedstawicielami pracowników.

Komentarze

Powiązane

18.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 marca?
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
17.03.25, 14:49
| prasa » informacje
Czego lekarz Ci nie powie. Poradnik 50+ wydanie specjalne
Na rynku prasowym pokazało się wydanie specjalne miesięcznika „Poradnik 50+” pt. „Czego lekarz ci nie powie” (Wydawnictwo Bauer). Podobnie jak tytuł macierzysty, to magazyn skierowany do kobiet w wieku 50+ i starszych, zainteresowanych poradami zdrowotnymi.
17.03.25, 10:23
| prasa » ludzie
Joanna Lorynowicz powraca do Twojego Stylu
Joanna Lorynowicz, była redaktor naczelna miesięcznika „Elle” (Burda Media Polska), po ponad siedmiu latach ponownie dołączyła do redakcji „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer).
17.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 marca?
16.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 marca?
15.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 marca?
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 marca?
13.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 marca?