22.11.22, 16:00
Wirtualna Polska: zysk EBITDA w III kwartale 2022 r. to blisko 96 mln zł
Skorygowany zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2022 r. wyniósł prawie 96 mln zł. To oznacza wzrost o 30 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Po wzroście o ponad 20 proc. przychody spółki wyniosły 271 mln zł, a zysk netto to prawie 51 mln zł. W trzecim kwartale Wirtualna Polska sfinalizowała kilka istotnych inwestycji i przejęć, co pozwoliło m.in. na znaczny wzrost liczby subskrybentów jej usług.
Jak podkreśla firma, wyniki finansowe Wirtualnej Polski Holding od początku 2022 r. rosną powyżej średniej rynkowej, w każdym z obszarów działalności spółki. Zarówno w obszarze mediów, jak i turystyki czy usług finansowych oraz sprzedaży samochodów Wirtualna Polska notuje wyraźne wzrosty sprzedaży. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv po trzech kwartałach 2022 r. wyniosły 750,6 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA to 261,2 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc.. W III kwartale zysk EBITDA wzrósł o 30 proc. do kwoty 95,8 mln zł. Z kolei zysk netto za trzeci kwartał 2022 r. to 50,7 mln zł.
„Trzeci kwartał tego roku, mimo że wakacyjny, był pracowitym okresem wzmacniania pozycji konkurencyjnej naszych biznesów turystycznych i mediowych. W obszarze turystyki za 400 mln złotych zrealizowaliśmy przejęcie konkurentów Nocowanie.pl z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, rozbudowując naszą ofertę do 100 tys. kwater turystycznych. W obszarze mediów zainwestowaliśmy 110 mln złotych w spółki Patronite i Audioteka, dzięki czemu wraz z użytkownikami Pilota WP i OpenFM mamy już 600 tys. subskrybentów jakościowych treści w Polsce” – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Telewizja wciąż ze słabymi wynikami
Wciąż słabe wyniki finansowe notuje segment TV. W II kwartale przychody jednak wzrosły do 6,941 mln zł względem 5,487 mln zł w 2022 r.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy Wirtualna Polska Holding przeprowadziła w sumie sześć znaczących akwizycji i inwestycji. W sierpniu spółka nabyła 40 proc. udziałów w Patronite, największym polskim serwisie internetowym łączącym twórców z patronami. Na początku września za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Następnie WP nabyła 100 proc. udziałów spółki Benchmark.pl, jednego z czołowych portali internetowych o tematyce komputerowej, nowych technologii, gier video oraz sprzętu elektronicznego. Również we wrześniu Wirtualna Polska została większościowym akcjonariuszem spółki Audioteka, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i największych serwisów z audiobookami działającym, m.in. w Polsce, Niemczech, Czechach i Litwie. WP jest właścicielem ok. 60 proc. akcji, wartość transakcji wyniosła 95 mln zł. W październiku za prawie 33 mln zł Wirtualna Polska nabyła około 44,5 proc. udziałów spółki Selsey, jednego z czołowych sklepów internetowych w Polsce sprzedających produkty w kategorii „dom i ogród". W listopadzie WP kupiła Mediapop, właściciela kilku portali internetowych. Kwota transakcji to co najmniej 28 mln zł. Łącznie w ciągu ostatnich trzech miesięcy Wirtualna Polska Holding na akwizycje przeznaczyła ponad 580 mln zł.
Animator Kultury w obszarze czytelnictwa
Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze