16.12.22, 09:09

Pinterest platformą ze sporym potencjałem reklamowym. Raport Open Mobi

Infografika Badania Open Mobi, fot.: materiały prasowe

Agencja Open Mobi, przygotowała raport „Reklamy na Pintereście w ocenie jego użytkowników”, z którego wynika, że platforma ma spory potencjał reklamowy. 64 proc. odbiorców Pinteresta zwraca uwagę na reklamy. 

Z Pinteresta w Polsce korzysta 4,75 mln użytkowników, którzy spędzają na platformie średnio 14 minut dziennie. Aż 64 proc. odbiorców Pinteresta zwraca uwagę na reklamy, a 47 proc. wprost przyznaje, że przyczyniły się one do zakupu danego produktu.

Kto i dlaczego korzysta z Pinteresta?

Pinterest jest platformą, na której użytkownicy poszukują głównie inspiracji, co potwierdza 55 proc. badanych. Najwięcej osób, 36 proc. ankietowanych, interesują tematy związane z ważnymi wydarzeniami takimi jak ślub czy narodziny dziecka, niewiele mniej bo 34 proc. szuka tam pomysłów wokół świąt kalendarzowych. Z platformy korzystają głównie kobiety, które stanowią 84 proc. społeczności. 38 proc. użytkowników to osoby w wieku 18-24 lat.

Czym interesują się użytkownicy Pinteresta?

Według badania, użytkownicy często szukają inspiracji w następujących kategoriach: moda (66 proc.), uroda (61 proc.) oraz fotografia (51 proc.). Zainteresowania te różnią się w zależności od wieku. Osoby 45+ poszukują głownie materiałów związanych z kulinariami (25 proc.), średnia grupa wiekowa, interesuje się budową i wyposażeniem wnętrz (15 proc.), a najmłodsi - 18-24 - latkowie szukają treści związanych z modą (24 proc.), fotografią i urodą (po 15 proc.).

Czy użytkownicy oglądają reklamy?

90 proc. użytkowników platformy dokonuje zakupów online, szczególnie w kategorii „ubrania i dodatki” (58 proc.). Społeczność Pinteresta chętnie angażuje się w treści reklamowe. W kategoriach „uroda”, „moda” oraz „kulinaria” 89 proc. ankietowanych przyznaje, że kliknęło w reklamę. Podobnie plasują się kategorie „elektronika”, „sport” i „wnętrza”, gdzie 87 proc. ogląda reklamy.

"Jak można wywnioskować z raportu, platforma Pinterest ma ogromny potencjał reklamowy. Jej użytkownicy są bardzo zaangażowani i nie tylko zwracają uwagę na Raport Open Mobi, 2022 r., ale też chętnie w nie klikają. 47 proc. respondentów wprost przyznało, że reklama na Pintereście przyczyniła się do ich decyzji zakupowej. Potwierdzają to także nasze działania, które dotychczas prowadziliśmy w tym serwisie. Zrealizowaliśmy na nim bowiem ponad 320 kampanii, dzięki czemu osiągnęliśmy ponad 323 miliony wyświetleń i 8 milionów odtworzeni video. Średni CTR wyniósł 0,8 proc., a CTR out 0,3 proc.”– mówi Katarzyna Knecht, Sales Director Open Mobi.

Jak reklamować się na Pintereście?

Podczas badań zapytano użytkowników o to, co ma największy wpływ na atrakcyjność reklam na Pintereście. Przeważającą odpowiedzią była estetyka pinów, którą wskazało 40 proc. uczestników badania. Kolejne to przejrzystość informacji (22 proc.) oraz wygląd nośnika reklamowego spójny z pozostałymi pinami (15 proc.). Za najbardziej interesujące informacje zawierane w reklamach, badani uznali informacje o nowościach i promocjach (34 proc.) oraz tipy i lifehacki (30 proc.).

"Respondenci różnie odpowiadali na pytanie o to, co powinno się zmienić, by reklamy przykuwały większą uwagę. 32 proc. woli, by były one spójne z pozostałymi pinami, a 20 proc. uważa, że powinny się one mocniej wyróżniać. Jak to rozwiązać? Planując kampanię na tej platformie, warto przygotować kilka różniących się od siebie kreacji, by zaspokoić zróżnicowane preferencje użytkowników” – mówi Katarzyna Knecht, Sales Director Open Mobi.

Młodzi dorośli w wieku 18-24 lat najbardziej zwracają uwagę na atrakcyjność pinów i kreatywne grafiki. Osoby w wieku 25-44 to z kolei grupa, która najmniej zwraca uwagę na reklamy. Kierując przekaz do osób 45+, należy zadbać o przejrzystość informacji i skupienie uwagi na funkcjonalności produktu. Analiza danych z raportu to klucz do skutecznej kampanii na Pintereście.

Komentarze

Powiązane

17.02.24, 12:00
| internet » informacje | kultura » informacje
Rusza ósma edycja Plebiscytu O!Lśnienia – Nagród Kulturalnych Onetu i Miasta Krakowa
Po raz ósmy zostaną przyznane O!Lśnienia, nagrody kulturalne Onetu i Miasta Krakowa. Zwycięzców wybiorą internauci, a głosowanie potrwa do północy 1 marca br. 
16.02.24, 18:45
| internet » informacje
Jak pisać o klimacie 2.0. Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć. Druga część poradnika Gazeta.pl dla dziennikarek i dziennikarzy
Poradnik o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek to kontynuacja wydanej w 2023 r. publikacji Gazeta.pl „Jak pisać o klimacie”, której celem jest wsparcie przedstawicieli mediów ogólnopolskich i lokalnych, powstała we współpracy z Fundacją Climate Strategies Poland.
16.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Co to będzie. Polityczny wideopodcast od Gazeta.pl
Portal Gazeta.pl rusza z nowym formatem politycznym, prowadzonym przez Martę Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza. Wideopodcast będzie publikowany  w każdy czwartek. Pierwszy odcinek został wyemitowany 15 lutego br.
15.02.24, 15:00
| radio » informacje | internet » informacje
Sprawa Rusałki. Nowa superprodukcja Audioteki
15 lutego br. udostępniono dwa pierwsze odcinki z sześciu odcinków nowej superprodukcji Audioteki – „Sprawa Rusałki”.
15.02.24, 12:48
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
W poprzedniej pracy nie było OK. Krzysztof Stanowski w kampanii rocketjobs.pl
Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero, wziął udział w kampanii reklamowej portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it „Misja Zmiana”, w której namawia do zmiany pracy na własnych warunkach. Jest to już kolejna wspólna akcja marek z właścicielem Kanału Zero.
14.02.24, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
NOIZZ uruchamia podcast Komfort Guys
W czwartek, 15 lutego br., w Onet Audio, na NOIZZ.pl oraz na wybranych platformach podcastowych ruszy „Komfort Guys” - rozmowy o emocjach, z którymi można się utożsamiać, niezależnie od tego, czy jest to radość, smutek, bliskość, samotność, euforia, czy może przygnębienie.
14.02.24, 14:35
| prasa » informacje | internet » informacje
Nie żyje Mariusz Jabłoński
Zmarł Mariusz Jabłoński, właściciel portalu OstrowiecNews.pl.
14.02.24, 10:26
| internet » badania rynku
Pomponik.pl pozostaje liderem wśród serwisów plotkarskich
Pomponik.pl (Interia) w styczniu 2024 r. osiągnął rekordowy wynik – 8,8 mln RU. Serwis zdecydowanie wyprzedził inne serwisy plotkarskie. 
08.02.24, 17:30
| radio » informacje | internet » informacje
newonce zmienia strategię i odchodzi od modelu subskrypcyjnego
newonce odchodzi od modelu subskrypcyjnego. Od dłuższego czasu nowe treści tworzone przez tę platformę udostępniane były nieodpłatnie, natomiast 1 lutego br. otwarto archiwum, dzięki czemu wszyscy użytkownicy ponownie zyskali dostęp do pełnych wersji materiałów.
08.02.24, 10:19
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Youtuberzy promują włoski region Piemont w ramach kampanii Qual'Italy
Agencja KERRIS odpowiada za realizację kampanii Qual'Italy dla ENIT – Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej. Działania mają na celu promocję Włoch, ze szczególnym uwzględnieniem regionu Piemont, jako niepowtarzalnej destynacji turystycznej.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

specjalista ds.promocji i PR

Teatr Kwadrat im. Edwarda Dziewońskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Galeria Sztuki w Legnicy | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Zakopiańskie Centrum Kultury | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.03.24

Do zdobycia jeden zestaw.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.