16.12.22, 09:09
Pinterest platformą ze sporym potencjałem reklamowym. Raport Open Mobi
Agencja Open Mobi, przygotowała raport „Reklamy na Pintereście w ocenie jego użytkowników”, z którego wynika, że platforma ma spory potencjał reklamowy. 64 proc. odbiorców Pinteresta zwraca uwagę na reklamy.
Z Pinteresta w Polsce korzysta 4,75 mln użytkowników, którzy spędzają na platformie średnio 14 minut dziennie. Aż 64 proc. odbiorców Pinteresta zwraca uwagę na reklamy, a 47 proc. wprost przyznaje, że przyczyniły się one do zakupu danego produktu.
Kto i dlaczego korzysta z Pinteresta?
Pinterest jest platformą, na której użytkownicy poszukują głównie inspiracji, co potwierdza 55 proc. badanych. Najwięcej osób, 36 proc. ankietowanych, interesują tematy związane z ważnymi wydarzeniami takimi jak ślub czy narodziny dziecka, niewiele mniej bo 34 proc. szuka tam pomysłów wokół świąt kalendarzowych. Z platformy korzystają głównie kobiety, które stanowią 84 proc. społeczności. 38 proc. użytkowników to osoby w wieku 18-24 lat.
Czym interesują się użytkownicy Pinteresta?
Według badania, użytkownicy często szukają inspiracji w następujących kategoriach: moda (66 proc.), uroda (61 proc.) oraz fotografia (51 proc.). Zainteresowania te różnią się w zależności od wieku. Osoby 45+ poszukują głownie materiałów związanych z kulinariami (25 proc.), średnia grupa wiekowa, interesuje się budową i wyposażeniem wnętrz (15 proc.), a najmłodsi - 18-24 - latkowie szukają treści związanych z modą (24 proc.), fotografią i urodą (po 15 proc.).
Czy użytkownicy oglądają reklamy?
90 proc. użytkowników platformy dokonuje zakupów online, szczególnie w kategorii „ubrania i dodatki” (58 proc.). Społeczność Pinteresta chętnie angażuje się w treści reklamowe. W kategoriach „uroda”, „moda” oraz „kulinaria” 89 proc. ankietowanych przyznaje, że kliknęło w reklamę. Podobnie plasują się kategorie „elektronika”, „sport” i „wnętrza”, gdzie 87 proc. ogląda reklamy.
"Jak można wywnioskować z raportu, platforma Pinterest ma ogromny potencjał reklamowy. Jej użytkownicy są bardzo zaangażowani i nie tylko zwracają uwagę na Raport Open Mobi, 2022 r., ale też chętnie w nie klikają. 47 proc. respondentów wprost przyznało, że reklama na Pintereście przyczyniła się do ich decyzji zakupowej. Potwierdzają to także nasze działania, które dotychczas prowadziliśmy w tym serwisie. Zrealizowaliśmy na nim bowiem ponad 320 kampanii, dzięki czemu osiągnęliśmy ponad 323 miliony wyświetleń i 8 milionów odtworzeni video. Średni CTR wyniósł 0,8 proc., a CTR out 0,3 proc.”– mówi Katarzyna Knecht, Sales Director Open Mobi.
Jak reklamować się na Pintereście?
Podczas badań zapytano użytkowników o to, co ma największy wpływ na atrakcyjność reklam na Pintereście. Przeważającą odpowiedzią była estetyka pinów, którą wskazało 40 proc. uczestników badania. Kolejne to przejrzystość informacji (22 proc.) oraz wygląd nośnika reklamowego spójny z pozostałymi pinami (15 proc.). Za najbardziej interesujące informacje zawierane w reklamach, badani uznali informacje o nowościach i promocjach (34 proc.) oraz tipy i lifehacki (30 proc.).
"Respondenci różnie odpowiadali na pytanie o to, co powinno się zmienić, by reklamy przykuwały większą uwagę. 32 proc. woli, by były one spójne z pozostałymi pinami, a 20 proc. uważa, że powinny się one mocniej wyróżniać. Jak to rozwiązać? Planując kampanię na tej platformie, warto przygotować kilka różniących się od siebie kreacji, by zaspokoić zróżnicowane preferencje użytkowników” – mówi Katarzyna Knecht, Sales Director Open Mobi.
Młodzi dorośli w wieku 18-24 lat najbardziej zwracają uwagę na atrakcyjność pinów i kreatywne grafiki. Osoby w wieku 25-44 to z kolei grupa, która najmniej zwraca uwagę na reklamy. Kierując przekaz do osób 45+, należy zadbać o przejrzystość informacji i skupienie uwagi na funkcjonalności produktu. Analiza danych z raportu to klucz do skutecznej kampanii na Pintereście.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze