16.12.22, 09:09

Pinterest platformą ze sporym potencjałem reklamowym. Raport Open Mobi

Infografika Badania Open Mobi, fot.: materiały prasowe

Agencja Open Mobi, przygotowała raport „Reklamy na Pintereście w ocenie jego użytkowników”, z którego wynika, że platforma ma spory potencjał reklamowy. 64 proc. odbiorców Pinteresta zwraca uwagę na reklamy. 

Z Pinteresta w Polsce korzysta 4,75 mln użytkowników, którzy spędzają na platformie średnio 14 minut dziennie. Aż 64 proc. odbiorców Pinteresta zwraca uwagę na reklamy, a 47 proc. wprost przyznaje, że przyczyniły się one do zakupu danego produktu.

Kto i dlaczego korzysta z Pinteresta?

Pinterest jest platformą, na której użytkownicy poszukują głównie inspiracji, co potwierdza 55 proc. badanych. Najwięcej osób, 36 proc. ankietowanych, interesują tematy związane z ważnymi wydarzeniami takimi jak ślub czy narodziny dziecka, niewiele mniej bo 34 proc. szuka tam pomysłów wokół świąt kalendarzowych. Z platformy korzystają głównie kobiety, które stanowią 84 proc. społeczności. 38 proc. użytkowników to osoby w wieku 18-24 lat.

Czym interesują się użytkownicy Pinteresta?

Według badania, użytkownicy często szukają inspiracji w następujących kategoriach: moda (66 proc.), uroda (61 proc.) oraz fotografia (51 proc.). Zainteresowania te różnią się w zależności od wieku. Osoby 45+ poszukują głownie materiałów związanych z kulinariami (25 proc.), średnia grupa wiekowa, interesuje się budową i wyposażeniem wnętrz (15 proc.), a najmłodsi - 18-24 - latkowie szukają treści związanych z modą (24 proc.), fotografią i urodą (po 15 proc.).

Czy użytkownicy oglądają reklamy?

90 proc. użytkowników platformy dokonuje zakupów online, szczególnie w kategorii „ubrania i dodatki” (58 proc.). Społeczność Pinteresta chętnie angażuje się w treści reklamowe. W kategoriach „uroda”, „moda” oraz „kulinaria” 89 proc. ankietowanych przyznaje, że kliknęło w reklamę. Podobnie plasują się kategorie „elektronika”, „sport” i „wnętrza”, gdzie 87 proc. ogląda reklamy.

"Jak można wywnioskować z raportu, platforma Pinterest ma ogromny potencjał reklamowy. Jej użytkownicy są bardzo zaangażowani i nie tylko zwracają uwagę na Raport Open Mobi, 2022 r., ale też chętnie w nie klikają. 47 proc. respondentów wprost przyznało, że reklama na Pintereście przyczyniła się do ich decyzji zakupowej. Potwierdzają to także nasze działania, które dotychczas prowadziliśmy w tym serwisie. Zrealizowaliśmy na nim bowiem ponad 320 kampanii, dzięki czemu osiągnęliśmy ponad 323 miliony wyświetleń i 8 milionów odtworzeni video. Średni CTR wyniósł 0,8 proc., a CTR out 0,3 proc.”– mówi Katarzyna Knecht, Sales Director Open Mobi.

Jak reklamować się na Pintereście?

Podczas badań zapytano użytkowników o to, co ma największy wpływ na atrakcyjność reklam na Pintereście. Przeważającą odpowiedzią była estetyka pinów, którą wskazało 40 proc. uczestników badania. Kolejne to przejrzystość informacji (22 proc.) oraz wygląd nośnika reklamowego spójny z pozostałymi pinami (15 proc.). Za najbardziej interesujące informacje zawierane w reklamach, badani uznali informacje o nowościach i promocjach (34 proc.) oraz tipy i lifehacki (30 proc.).

"Respondenci różnie odpowiadali na pytanie o to, co powinno się zmienić, by reklamy przykuwały większą uwagę. 32 proc. woli, by były one spójne z pozostałymi pinami, a 20 proc. uważa, że powinny się one mocniej wyróżniać. Jak to rozwiązać? Planując kampanię na tej platformie, warto przygotować kilka różniących się od siebie kreacji, by zaspokoić zróżnicowane preferencje użytkowników” – mówi Katarzyna Knecht, Sales Director Open Mobi.

Młodzi dorośli w wieku 18-24 lat najbardziej zwracają uwagę na atrakcyjność pinów i kreatywne grafiki. Osoby w wieku 25-44 to z kolei grupa, która najmniej zwraca uwagę na reklamy. Kierując przekaz do osób 45+, należy zadbać o przejrzystość informacji i skupienie uwagi na funkcjonalności produktu. Analiza danych z raportu to klucz do skutecznej kampanii na Pintereście.

Komentarze

Powiązane

23.09.24, 11:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchomiła serwis Pomagamy razem z eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią
Grupa ZPR Media pod hasłem „Pomagamy razem” uruchomiła serwis internetowy z praktycznymi informacjami i eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią. To wspólna akcja redakcji portali se.pl, murator.pl, MjakMama.pl i PoradnikZdrowie.pl.
23.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Szymona Negacz inwestuje w Silver TV. Będą nowe formaty i prowadzący
W październiku br. Silver TV ruszy w nowej odsłonie. Stacja zaplanowała nowe formaty, a w ciągu miesiąca ma pojawiać się ponad 100 godzin transmisji. Inwestorem, który uwierzył w projekt zapoczątkowany przez Beatę Borucką, znaną jako Mądra Babcia, jest Szymona Negacz, twórcy firmy doradczej WiseGroup.
20.09.24, 20:00
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Dzieje się. Ruszył wideopodcast polityczny Radia ZET, TOK FM, Wyborcza.pl i Polityki Insight
W piątek, 13 września br. zadebiutował wideopodcast polityczny "Dzieje się", który przygotowują w ramach współpracy cztery redakcje: Radia Zet, TOK FM, Wyborcza.pl oraz Polityki Insight.
20.09.24, 18:45
| internet » informacje
Ja wysiadam. Agnieszka Matracka gospodynią niecodziennego talk-show Gazeta.pl
„Ja wysiadam” to program Gazeta.pl w stylu talk-show, który zadebiutował na Gazeta.pl w poniedziałek, 16 września br. o godz. 20:00.
19.09.24, 09:52
| internet » informacje
Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej i Wirtualna Polska uruchomiły zbiórkę na rzecz powodzian
Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej oraz Wirtualna Polska organizują wspólną zbiórkę na rzecz osób dotkniętych klęską żywiołową. Pomoc ma trafić do lokalnych organizacji i jednostek ochotniczej straży pożarnej zaangażowanych w walkę ze skutkami powodzi. Na miejsce już ruszyły pierwsze transporty najpilniejszej pomocy.
17.09.24, 15:15
| internet » ludzie
Michał Kozłowski dołączył do Gońca
Michał Kozłowski dołączył do działu wideo Gońca (Grupa Iberion) jako główny wydawca Gońca i ekspert od programów na żywo.
09.09.24, 10:16
| prasa » informacje | internet » informacje
Ingrid Hintz-Nowosad redaktor naczelną Telemagazynu
9 września br., Ingrid Hintz-Nowosad, dziennikarka i redaktorka z ponad 30-letnim stażem, objęła stanowisko redaktor naczelnej „Telemagazynu”.
09.09.24, 08:59
| internet » informacje
Serwis parentigowy MjakMama.pl w nowej odsłonie i z profilem na TikToku
Portal parentingowy MjakMama.pl zmienił logo, layout, a także pojawił się nowy układ treści. W nowej odsłonie serwis ma być czytelniejszy, a nawigacja po nim bardziej intuicyjna. Serwis uruchomił też swój profil na TikToku.
08.09.24, 16:26
| internet » informacje
Co to będzie w Ameryce. Polityczny wideopodcast Gazeta.pl z cyklem wydań specjalnych o wyborach w USA
Wideopodcast „Co to będzie” Marty Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza będzie mieć specjalne wydania na temat amerykańskiej kampanii wyborczej w specjalnych odcinkach programu – „Co to będzie w Ameryce”.
04.09.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu. Nowy program Strefy Biznesu
Redakcja serwisu „Strefa Biznesu” (Polska Press Grupa), rozpoczęła emisję nowego programu wideo "Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu".
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.