16.12.22, 08:00

White Press rozpoczyna swoją działalność w Brazylii

White Press rozpoczyna swoją działalność w Brazylii, fot.: pixabay.com

Platforma White Press rozpoczęła działalność w Brazylii. Według danych PwC coraz więcej firm rozpoczyna swoją działalność poza Europą.

Według danych PwC, inwestycje polskich przedsiębiorstw w obszarze Brazylii wzrosły niemal czterokrotnie (370 proc.) względem ubiegłego roku. Brazylia to piąte co do wielkości państwo na świecie z ludnością ponad 200 mln osób, gdzie mieszka druga pod względem liczebności Polonia. Wśród firm rozpoczynających działalność poza Europą znalazła się międzynarodowa platforma do automatyzacji content marketingu, WhitePress.

27. kraj na globalnej mapie WhitePress

Coraz więcej firm rozpoczyna swoją działalność poza Europą. Zgodnie z prognozami PwC, w najbliższych latach będziemy obserwować rosnące zainteresowanie mniej oczywistymi i egzotycznymi kierunkami, jak np. Brazylia. Dzieje się tak ze względu na to, że zwiększa się odwaga polskich firm oraz chęć dywersyfikacji geograficznej, by ograniczać jednocześnie ryzyko biznesowe. Przykładem jest platforma WhitePress, która w ciągu ostatnich 3 lat rozpoczęła działalność na 20 nowych rynkach, natomiast w październiku br. ruszyła również z ofertą w Brazylii.

"Według raportu Statista rynek Brazylii jest czwartym pod względem wielkości rynkiem internetowym na świecie, a liczba użytkowników w przestrzeni online stale wzrasta. W 2023 r. już blisko 8 na 10 mieszkańców tamtych rejonów będzie korzystać z usług online . Co więcej, obecnie użytkowników e- commerce jest tam około 141 mln. W stronę rynku brazylijskiego patrzymy śmielej, również ze względu na obecną tam Polonię, a także sprzyjające warunki do nawiązywania współpracy gospodarczej z tym krajem. Tym tropem poszliśmy i my, dlatego Brazylia stała się 27 krajem, na którym rozpoczęliśmy budowanie swojej obecności oraz oferty” – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress

Etap przygotowań do wejścia na rynek brazylijski trwał dłużej niż w przypadku krajów, które były znacznie bliżej Polski pod względem kulturowym i geograficznym. Przygotowanie techniczne platformy do obsługi kraju położonego poza UE było  wyzwaniem dla całego zespołu projektowego i działu IT.

,,Na początku 2022 roku założyliśmy spółkę w Brazylii i otworzyliśmy biuro w Sao Paulo, ale zanim to nastąpiło przygotowywaliśmy się do tego ruchu bardzo skrupulatnie. Wejście na jakikolwiek zagraniczny rynek wymaga dokładnych analiz rynkowych, znajomości danego systemu ekonomicznego, a także przepisów prawnych i podatkowych, które w przypadku Brazylii są szczególnie zawiłe. Warto też rozważyć budowanie lokalnego teamu na miejscu, który będzie w stałym kontakcie z centralą. Takie zadanie w naszym teamie pełni Marcelo Romualdo, Brazil Country Manager, który wspierał nas nie tylko na etapie przygotowawczym.” – dodaje Tomasz Domański, Head of International Growth.

Dostęp do ponad 800 brazylijskich portali

Lokalny zespół WhitePress pracuje obecnie na miejscu nad bezpośrednimi relacjami z wydawcami. Aktualnie użytkownicy za ich pośrednictwem mogą zamawiać publikacje na ponad 800 portalach brazylijskich, które są selekcjonowane pod kątem technicznym i merytorycznym.

W listopadzie br. WhitePress ogłosił również rozpoczęcie działań rynkach w krajach skandynawskich i Finlandii. W Szwecji za pośrednictwem platformy można już publikować na 415 portalach, w Danii na 500, z kolei w Norwegii – 281, a w Finlandii ponad 200.

"Zimne kraje Północy od wielu lat stanowią biznesowy punkt odniesienia dla polskich przedsiębiorstw. W 2015 roku magazyn Forbes wskazał Danię jako najlepszy kraj na świecie do prowadzenia firmy, a pozostałe kraje, jak Szwecja, Norwegia czy Finlandia znalazły się równie wysoko w rankingu. Ponadto Skandynawia stanowi dla nas jeden z najważniejszych kierunków w kontekście sprzedaży zagranicznej. Z tego względu postanowiliśmy wesprzeć i umożliwić rodzimym biznesom sprawne promowanie swoich produktów i usług również na tych rynkach” – mówi Anna Halama, Head of Marketing&PR, WhitePress

Komentarze

Powiązane

21.06.24, 17:00
| reklama & PR » informacje
Agencja Good One PR członkiem ZFPR
Do Związku Firm Public Relations dołączyła agencja Good One PR. To kolejna firma, która będzie współpracować z ZFPR na rzecz kształtowania profesjonalnego środowiska public relations w Polsce.
21.06.24, 16:32
| reklama & PR » informacje
Galaretkami WINIARY bohaterkami kampanii digitalowej
Marka Winiary w okresie letnim w którym wzrasta dostępność sezonowych owoców, promuje swoje galaretki.
21.06.24, 15:04
| reklama & PR » informacje
Ewa Swoboda ambasadorką NEONAIL
Ewa Swoboda - obecnie wicemistrzyni świata w biegu na dystansie 60 metrów, została ambasadorką marki NEONAIL.
21.06.24, 13:46
| reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Chmiel jako Account Manager dołącza do Open Mobi
Z początkiem kwietnia br., Bartłomiej Chmiel dołączył do agencji digitalowej Open Mobi. Na stanowisku Account Managera będzie odpowiadał za obszar pozyskiwania klientów z branży e-commerce.
21.06.24, 11:02
| reklama & PR » informacje
Change Serviceplan i Media Republic z nową kampanią Maślanki Mrągowskiej Tyle dobra
Maślanka Mrągowska powraca z nową kampanią pod ideą kreatywną “Tyle dobra”, w nowej, odświeżonej formule. Działania przygotowane przez należącą do Group One agencję Change Serviceplan obejmują kampanię telewizyjną, digitalową, akcje konsumenckie i współpracę z influencerami.
21.06.24, 09:22
| reklama & PR » informacje
Nowa kampania Bułeczek Mlecznych Dan Cake skierowana do nowych grup docelowych
Wystartowała kampania Bułeczek Mlecznych Dan Cake. Tym razem marka postawiła na nowe grupy docelowe i konteksty spożywania swoich produktów. Oprócz konkursowej aktywacji konsumenckiej zaplanowane są m.in. aktywności w środowiskach gamingowych, współprace z influencerami, kampania DOOH oraz działania w digitalu.
21.06.24, 06:30
| reklama & PR » informacje | kultura » film
Agencji K+Group odpowiada za promocję filmu Rodzina Treflików
Trefliki, bohaterowie serialu animowanego „Rodzina Treflików”, w listopadzie br. trafią na wielki ekran. Szczegóły świątecznej produkcji zostaną ujawnione dwa miesiące przed premierą, ale już teraz rozpoczynają się działania związane z kinowym debiutem Treflikowych bohaterów. Za działania związane z promocją filmu będzie odpowiedzialna agencja K+Group.
20.06.24, 21:30
| reklama & PR » ludzie
Michał Fortowski awansował w Multikino Media
W maju br. Michał Fortowski awansował na stanowisko Partnership Managera w Dziale Sprzedaży Korporacyjnej Biura Reklamy Multikino Media.
20.06.24, 20:30
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Czuba Dyrektorem Rozwoju i Sprzedaży Wideo w Grupie ZPR Media
Ewelina Czuba objęła stanowisko Dyrektora Rozwoju i Sprzedaży Wideo w Grupie ZPR Media. Odpowiedzialna będzie za zarządzanie zespołem sprzedaży, realizację planów sprzedażowych i strategii Grupy ZPR Media, a także za budowanie relacji biznesowych z kluczowymi klientami i domami mediowymi.
20.06.24, 16:30
| reklama & PR » informacje
Marka Chantarelle wybiera Agencję PR Get in Touch
10 czerwca br., butikowa Agencja PR Get in Touch rozpoczęła współpracę z marką kosmetyków Chantarelle.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 22.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.