19.12.22, 11:25

Reklamuję Etycznie. Konferencja Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń

Konferencja „Reklamuję Etycznie”, fot.: materiały prasowe

8 grudnia br. odbyła się konferencja w ramach cyklu wydarzeń „Reklamuję Etycznie” pod tytułem „Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń.”

To umiarkowanie optymistyczny wniosek, podsumowujący zorganizowaną przez Radę Reklamy konferencję w cyklu wydarzeń „Reklamuję Etycznie” pod tytułem „Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń.” Organizatorzy pozyskali znakomitą drużynę opiniotwórczych specjalistów i specjalistek, wśród których znaleźli się otwierający wydarzenie Profesor Jan Hartman i zamykający je Profesor Adam Bodnar. Wagę i merytoryczną rzetelność dyskusji panelowych zapewnili panelistki i paneliści, praktycy i teoretycy w osobach: Roberta Wielgo (Prezesa Rady Etyki Reklamy), Kamili Drzewickiej (Client Earth Prawnicy dla Ziemi), Prof. Bogdana Chojnickiego (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), Arety Szpury (aktywistka ekologiczna), Prof. Bolesława Roka (Akademia Leona Koźmińskiego), Rafała Rudzkiego (Żabka Polska), Krzysztofa Lehmanna (UOKiK), Włodzimierza Schmidta (IAB Polska), Beaty Boruckiej (Influencerka Mądra Babcia), Dr Emilii Zakrzewskiej (UW), Prof. Grzegorza Mazurka (Akademia Leona Koźmińskiego), Magdaleny Sielakowicz – Nowakowskiej (Samsung Electronics), Dr. Pauliny Sobiesiak – Penszko (Instytut Spraw Publicznych), Anny Wittenberg (Dziennik Gazeta Prawna), Doroty Żurkowskiej (TVN Warner Bros. Discovery), Witolda Kołodziejskiego (b. Przewodniczący KRRiT), Sebastiana Hejnowskiego (SEC Newgate Central and Eastern Europe), Dr hab. Moniki Kaczmarek – Śliwińskiej (UW), Piotra Mitraszewskiego (Lighthouse). Do grona moderatorów i moderatorek organizatorzy zaprosili: red. Magdalenę Rigamonti, red. Elizę Michalik i red. Karolinę Głowacką, Dariusza Dumę (Chiltern Consultancy), Olafa Krynickiego (Komisja Etyki Reklamy), Martę Macke (Shortlist Consulting).

Elitarna stawka ekspertów zapewniła wydarzeniu bardzo dobrą frekwencję i odbiór w portalach społecznościowych, o czym świadczy liczba i jakość komentarzy i opinii. Okazało się, iż współczesne wyzwania reklamy w takich obszarach jak: etyka komunikacji biznesowej, greenwashing, marketing influencerski, zagrożenia ze strony inwazyjnych technologii i narastającej dezinformacji skłaniają do zastanowienia i uświadamiają zarówno środowisku reklamowemu, jak i reklamodawcom i odbiorcom konieczność natychmiastowych działań prewencyjnych i naprawczych. Komunikat reklamowy w coraz większym stopniu jest produktem na zamówienie. Zatraca nawet pozory niezależności i respekt dla wartości. Coraz częściej zdarza się, że reklamowy biznes dla zysku podejmuje się realizacji dezinformujących i nieuczciwych kampanii. System wartości zastępuje gra pozorów, a dominujący naukowy marketing oparty o szczegółowe badania nie daje konsumentom żadnych szans podejmowania samodzielnych i niepodlegających marketingowym manipulacjom decyzji.

Trzeba mieć nadzieję, że pierwsza konferencja Rady Reklamy w cyklu wydarzeń „Reklamuję Etycznie” zmobilizuje środowiska reklamowe i marketingowe do skutecznego i prospołecznego działania na rzecz przywrócenia reklamie odpowiedzialnego, czyli jasnego, transparentnego i uczciwego oblicza.

Wysoka frekwencja, ożywiona dyskusja na czacie, silny i zaangażowany odzew zarówno ze strony reklamodawców, środowisk reklamowych jak i konsumentów pozwala wierzyć w to, że inicjatywy Rady Reklamy, zaangażowanie Zarządu i działania Komisji Etyki Reklamy to dobry i mądry krok na zapewne długiej i niełatwej drodze ku niezależności i etyczności komunikacji marketingowej.

W cyklu wydarzeń Reklamuję Etycznie w 2023 r. odbędą się warsztaty kontynuujące to wydarzenie i konferencje podejmujące aktualne i ważne tematy dotyczące etyki w marketingu i reklamie.

Obszerna relacja wideo   Po konferencji Reklamuje Etycznie 2022 - Rada Reklamy

Relacja foto https://radareklamy.pl/fotorelacje/

Informacja o Radzie Reklamy  https://radareklamy.pl/

Komentarze

Powiązane

27.03.23, 12:41
| reklama & PR » ludzie
Alicja Miklaszewska-Kowalczuk dyrektorką zarządzającą połączonych struktur OMD
Agencja mediowa OMD kontynuuje swoją transformację, co przekłada się na zmiany strukturalne w firmie. Zarządzanie agencją OMD przejęła dotychczasowa dyrektor zarządzająca OMD Annalect, Alicja Miklaszewska-Kowalczuk. Z firmą rozstają się Anna Podskarbi i Robert Plesko.
27.03.23, 11:24
| reklama & PR » informacje
Mindshare wygrywa przetarg marki Perla PEŁNA DOBRA
Agencja mediowa Mindshare (GroupM), powiększyła portfolio swoich klientów o markę Perla Pełna Dobra –producenta hummusu i śródziemnomorskich przekąsek antipasti.
26.03.23, 19:50
| reklama & PR » informacje
KERRIS dla tołpy
Agencja KERRIS realizuje kampanię promującą kosmetyki z linii tołpa. dermo face sebio.
26.03.23, 13:19
| reklama & PR » informacje
Piotr Adamczyk i Magdalena Boczarska w kampanii reklamowej 1,5 proc. Fundacji Happy Kids
W związku z okresem rozliczeń podatkowych, Fundacja Happy Kids rozpoczęła kampanię na YouTube i Facebooku, zachęcającą do wsparcia Rodzinnych Domów Dziecka, które mają pod swoją opieką. W materiałach promocyjnych można usłyszeć głos aktorów – Magdaleny Boczarskiej i Piotra Adamczyka.
25.03.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Škoda z pierwszym w Polsce spotem reklamowym w technologii Dolby Atmos
Škoda, jako pierwsza marka w Polsce, zaprezentowała spot wykonany w nowoczesnej technologii dźwięku przestrzennego Dolby Atmos. Spot powstał, aby uświetnić 20-lecie współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.
25.03.23, 17:00
| reklama & PR » informacje
Kampania podażowa DESA Unicum zachęca do autentyfikacji sztuki w domach
W DESA Unicum można sprawdzić autentyczność posiadanych obrazów lub pamiątek rodzinnych, wycenić je i sprzedać, do czego DESA zachęca w najnowszej kampanii podażowej w mediach społecznościowych.
25.03.23, 09:00
| reklama & PR » informacje
Lidl został Oficjalnym Partnerem UEFA EURO 2024
Lidl został globalnym partnerem UEFA zarówno podczas europejskich eliminacji w 2023 roku, jak i turnieju finałowego w 2024 roku.
24.03.23, 19:29
| reklama & PR » informacje
Tomasz Zubilewicz prezentuje pogodę Na Żywo z PS5
Firma Sony Interactive Entertainment zaprezentowała specjalną prognozę pogody prowadzoną przez Tomasza Zubilewicza – PS5 Na Żywo.
24.03.23, 13:38
| reklama & PR » informacje
Każdy z nas oszczędza. Kaufland promuje program lojalnościowy
Agencja Kalicińscy stworzyła koncept kreatywny kampanii wprowadzającej na polski rynek program lojalnościowy Kaufland Card. Motywem przewodnim komunikacji jest piosenka “Każdy z nas oszczędza”, czyli autorski aranż utworu “Everybody Dance Now” oraz roztańczony spot prezentujący radość płynącą z oszczędzania z Kaufland Card.
24.03.23, 11:50
| reklama & PR » informacje
Zaufaj nauce, a nie magii. H2O realizuje kolejny spot w 3D dla Intermag
Agencja H2O po realizacji serii trzech poprzednich spotów w technologii 3D dla produktów Tytanit, Optysil, Vanadoo, przygotowała kolejny projekt. Najnowszy spot jest bazą do realizacji międzynarodowej kampanii dedykowanej flagowym produktom w portfolio producenta.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.