28.12.22, 21:46

Zakupy spożywcze w aplikacjach mobilnych sposobem Polaków na zaoszczędzenie przed świętami

Zakupy w aplikacjach mobilnych sposobem Polaków na zaoszczędzenie przed świętami, fot.: pixabay.com

Szukając oszczędności, Polacy sięgają po aplikacje z gazetkami reklamowymi popularnych siecihandlowych, korzystają z promocji, a nawet rezygnują z zakupów niektórych artykułów – przyznają analitycy Spicy Mobile oraz aplikacji Moja Gazetka. Jakich produktów spożywczych może zabraknąć w tym roku w świątecznym koszyku, a które z marek pojawią się w nim na pewno?

Rosnąca inflacja i wzrost cen większości artykułów sprawiają, że konsumenci z rozwagą podchodzą do zakupów: sprawdzają ceny, polują na okazje, a do koszyków wrzucają jedynie podstawowe produkty. Smart shopping z modnego hasła stał się codziennością Polaków, a aplikacje mobilne coraz częściej pomagają w planowaniu bieżących wydatków i wyszukiwaniu najbardziej atrakcyjnych ofert. Jak wynika z badania agencji Spicy Mobile, użytkownicy aplikacji z gazetkami promocyjnymi i kuponami korzystają z nich aż 15 razy dziennie, zwykle o godzinie 19.

„Polacy nie tylko coraz częściej kupują z poziomu urządzenia mobilnego, ale i wykorzystują smartfon do wielu czynności okołozakupowych, jak na przykład sprawdzanie cen czy wyszukiwanie promocji” – mówiTomasz Kąkol z agencji Spicy Mobile. „Dzięki posiadanym danym możemy dokładnie określić profil użytkowników i intensywność korzystania z poszczególnych aplikacji, a następnie dotrzeć do potencjalnych konsumentów z reklamą w sposób precyzyjny i optymalny kosztowo" - dodaje Kąkol.

Jakie aplikacje pomagają Polakom w oszczędzaniu na zakupach?

Według danych Spicy Mobile liderem kategorii jest Blix. Ta darmowa aplikacja, podobnie jak aplikacja Moja Gazetka, agreguje gazetki popularnych sklepów, a także umożliwia porównywanie cen produktów i tworzenie listy zakupów. Tuż za nią plasuje się aplikacja Goodie. Jej użytkownicy mogą skorzystać z programu cashback, który obejmuje 800 znanych sklepów internetowych. Z pomocą Goodie można też przeglądać elektroniczne wersje gazetek promocyjnych czy skorzystać z jednej z wielu promocyjnych ofert dopasowanych do indywidualnych preferencji i miejsca. Pozostałe aplikacje ujęte w badaniu Spicy Mobile to Gazetkowo, Moja Gazetka, Listonic oraz Pepper.

Na jakich produktach Polacy oszczędzają najczęściej?

Aż 93 proc. użytkowników aplikacji Moja Gazetka przyznało, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy musiało zrezygnować z zakupu konkretnych produktów lub kupuje ich mniej. Bazując na odpowiedziach badanych, Polacy najczęściej rezygnują lub ograniczają zakup mięsa i ryb, pieczywa, słodyczy, nabiału, przekąsek, masła, cukru czy owoców. To dane deklaratywne.

Dzięki analizie aktywności użytkowników w aplikacji Moja Gazetka wiemy, jakich produktów konsumenci szukają w rzeczywistości rzadziej niż rok temu. Wśród fraz związanych z kategoriami spożywczymi, które w wynikach wyszukiwania odnotowały najwyższe spadki, znalazły się m.in. pączek (spadek o 79 proc.), babka (71 proc.), lody (70 proc.), krewetki (59 proc.), nektar (57 proc.), sushi (56 proc.) oraz papryka (54 proc.). Dużo częściej niż przed rokiem użytkownicy aplikacji Moja Gazetka szukali z kolei mąki (wzrost o 443 proc.), jaj (424 proc.), oleju (185 proc.) oraz masła (182 proc.), czyli produktów podstawowych, niezbędnych w każdej kuchni.

Można założyć, że większe zainteresowanie produktami przekłada się na częstsze realne ich kupowanie. Jednak wzrost zainteresowania konkretnymi frazami może też wynikać z faktu, że konsumentów interesują ceny szybko drożejących artykułów spożywczych i chcą być na bieżąco ze zmianami” – komentuje Iwona Karczmarczyk z aplikacji Moja Gazetka.

Popularne marki spożywcze

„W czasach inflacji marki spożywcze znalazły się w szczególnej sytuacji” – dodaje Małgorzata Olczak z aplikacji Listonic. "Produkty żywnościowe cechują się stosunkowo niskim przywiązaniem do marki, co przekłada się na poszukiwanie nowych ofert i zastępowanie droższych produktów tańszymi" - dodaje Olczak.

Które marki spożywcze najlepiej radzą sobie w nowej rzeczywistości? W aplikacji Listonic największym zainteresowaniem konsumentów i wysokim udziałem na listach zakupów cieszyły się takie marki, jak: Łaciate (kategoria „mleko”), Mlekpol (kategoria „ser”), Danone (kategoria „jogurt”), Morliny (kategoria „wędliny”), Mleczna Dolina (kategoria „masło”), Kujawski (kategoria „olej”), Lubella (kategoria „makaron”), Lipton (kategoria „herbata”) oraz Inka (kategoria „kawa”).

Komentarze

Powiązane

17.03.23, 06:30
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Brand24 rozważa pozyskanie inwestora
Wrocławska spółka Brand24 chce przeanalizować możliwość pozyskania partnera, który przyspieszyłby dynamiczny rozwój firmy na rynkach zagranicznych.
15.03.23, 14:27
| internet » informacje
Ringier Axel Springer Polska łączy redakcje et Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin
Od kwietnia br. Ringier Axel Springer Polska połączy redakcje Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin. Na czele zespołu stanie Dominika Olszyna-Kniaź, dotychczasowa redaktorka naczelna Onet Lifestyle i Onet Kultura. 
13.03.23, 16:00
| internet » informacje
Halo, tu bank. Podcast BGK w języku migowym
„Halo, tu bank” to autorski projekt Banku Gospodarstwa Krajowego, który ma uczyć o zrównoważonym rozwoju i angażować społeczność do udziału w wyzwaniach w tym temacie. Jest to pierwszy podcast firmowy przetłumaczony na polski język migowy.
13.03.23, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Onet nawiązuje współpracę podcastową i muzyczną z Radiem 357
W piątek 10 marca br., aplikacja Onet Audio wzbogaciła się o podcasty przygotowane przez zespół Radia 357. Do najpopularniejszych podcastów w Polsce dołączy ponad 80 odcinków podcastów Radia 357.
09.03.23, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Słynne głosy w nowej kampanii platformy Audioteka
8 marca br. miała miejsce premiera nowego spotu reklamowego Audioteki. Krótki klip zabiera widza w animowaną podróż przez historie i gatunki, które można poznać dzięki produkcjom dostępnym w katalogu marki. 
09.03.23, 16:00
| internet » ludzie
Magdalena Wysocka na czele zespołu Programmatic w Grupie OLX
Grupa OLX zmianach wprowadza zmiany organizacyjne w strukturze zespołu programmatic. Do tej pory każdy z rynków europejskich OLX, m.in. Polska, Ukraina, Rumunia, Bułgaria, Portugalia w obszarze programmatic obsługiwany był przez osobne, samodzielne zespoły zarządzane na szczeblach lokalnych.
09.03.23, 12:00
| internet » ludzie
Piotr Kozłowski redaktorem naczelnym serwisu Autoswiat.pl od kwietnia
Piotr Kozłowski przechodzi do redakcji Autswiat.pl i od 1 kwietnia 2023 r. obejmie funkcję redaktora naczelnego serwisu. Z kolei Robert Rybicki, dotychczasowy szef redakcji, obejmie nowe stanowisko menedżera ds. paid content i lead generation w Autoswiat.pl.
09.03.23, 10:00
| internet » ludzie
Sylwester Kubiak awansuje w Gemius w Polsce. Został Dyrektorem Sprzedaży
Na początku marca br. Sylwester Kubiak objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży Gemius w Polsce. W nowej roli będzie odpowiadał za planowanie i wdrażanie strategii sprzedaży na rynku polskim oraz współpracę z kluczowymi klientami.
08.03.23, 10:28
| internet » informacje
Okres w moim życiu. Gazeta.pl rusza z akcją społeczną
„Okres w moim życiu” to kampania społeczna Gazeta.pl i inicjatywy TakDlaPodpasek.pl, realizowana wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation. Celem akcji jest normalizacja tematu menstruacji oraz zaapelowanie o wprowadzenie do polskich szkół darmowych środków higieny osobistej i edukacji menstruacyjnej. 
06.03.23, 08:42
| internet » informacje
Instytut Jagielloński uruchamia platformę Jagielloński Research
Instytut Jagielloński, ośrodek analityczny specjalizujący się w zagadnieniach energetyki i gospodarki, uruchamia nową platformę analityczną. Jagielloński Research zawiera dane, które mają byćaktualizowane kilka razy dziennie i wzbogacone o wizualizacje i interaktywne wskaźniki.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.