02.01.23, 21:00
Zbieram na włosy. Rak'n'Roll wspierany przez przyjaciół stworzył kolejną kampanię fundraisingową
Trwa kampania „Zbieram na włosy” realizowana przez Fundację Rak’n’Roll. Jej celem jest zbiórka pieniędzy na peruki z włosów syntetycznych dla podopiecznych organizacji, którzy tracą włosy w leczeniu onkologicznym. Fundacji zależy również na zwiększeniu świadomości społecznej w zakresie występowania i konsekwencji zjawiska.
Celem kampanii fundacji Rak’n’Roll jest zwrócenie uwagi na to, jak trudna i wykluczająca z życia społecznego może być dla pacjentów onkologicznych utrata włosów oraz zachęta do refleksji i wpłat na peruki z włosów syntetycznych. W ramach „Zbieram na włosy” bohaterki kampanii – kobiety w trakcie i po onkoterapii – wzięły udział w artystycznej sesji zdjęciowej wykonanej przez Andrzeja Świetlika. Włosy bohaterek zostały zastąpione elementami scenograficzno-kostiumowymi wykonanymi przez Jagę Hupało z nieoczywistych przedmiotów, np. zmywaków kuchennych.
Kolejna kampania w duchu Rak’n’Rolla
Wyraźne i bezkompromisowe przekazy są charakterystyczną częścią komunikacji Fundacji i stanowią ważną część działań podejmowanych w celu zmiany społecznego postrzegania choroby nowotworowej oraz schematów myślenia, które wokół niej funkcjonują. Organizowane przez Rak’n’Rolla sesje zdjęciowe mają dla ich bohaterów i bohaterek także funkcję terapeutyczną – osoby biorące udział w zdjęciach mogą spojrzeć na chorobę z innej perspektywy, oswajać i łagodzić lęki sztuką (fotografia jako forma arteterapii), zobaczyć siebie okiem i obiektywem artysty. Doświadczenie to bywa dla osób chorujących kojące i dodaje sił w przechodzeniu przez chorobę.
Działania komunikacyjne podczas kampanii
Promocja treści kampanii jest prowadzona szeroko i wielotorowo. Otwarcie nastąpiło w mediach społecznościowych Fundacji (od 24.11.2022 do 1.01.2023 r.). Kampania promowana jest w newsletterach Rak’n’Rolla oraz tworzonym przez organizację podcaście Rak’n’Talk. Kolejnym etapem była kampania DOOH realizowana przy wsparciu Havas Media Group, wyświetlana na nośnikach: Traffic TV AMS, Stroer TV i Jet Line. Działania DOOH wspierane są tradycyjną komunikacją medialną realizowaną przy wsparciu Havas PR oraz influencer marketingiem tworzonym w partnerstwie z Lettly.
Influencerki i influencerzy
Kluczem doboru influencerów zachęcających do wsparcia kampanii była komunikacja, jaką prowadzą oni ze swoimi odbiorcami. Fundacji zależało na autentycznych przekazach bliskich stylowi komunikowania społeczności Rak’n’Rolla: niesztampowych, otwartych, szczerych, z uśmiechem i przekąsem w tle, traktujących chorobę jak etap, przez który się przechodzi. O „Zbieram na włosy” powiedziała, m.in. Magdalena Kostyszyn (Chujowa Pani Domu), Marta Żmuda-Trzebiatowska, Anna Dereszowska oraz Aleksandra Hamkało.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze