02.01.23, 21:00

Zbieram na włosy. Rak'n'Roll wspierany przez przyjaciół stworzył kolejną kampanię fundraisingową

„Zbieram na włosy" - kolejna kampania fundraisingowa Rak'n'Roll, fot.: materiały prasowe

Trwa kampania „Zbieram na włosy” realizowana przez Fundację Rak’n’Roll. Jej celem jest zbiórka pieniędzy na peruki z włosów syntetycznych dla podopiecznych organizacji, którzy tracą włosy w leczeniu onkologicznym. Fundacji zależy również na zwiększeniu świadomości społecznej w zakresie występowania i konsekwencji zjawiska.

Celem kampanii fundacji Rak’n’Roll jest zwrócenie uwagi na to, jak trudna i wykluczająca z życia społecznego może być dla pacjentów onkologicznych utrata włosów oraz zachęta do refleksji i wpłat na peruki z włosów syntetycznych. W ramach „Zbieram na włosy” bohaterki kampanii – kobiety w trakcie i po onkoterapii – wzięły udział w artystycznej sesji zdjęciowej wykonanej przez Andrzeja Świetlika. Włosy bohaterek zostały zastąpione elementami scenograficzno-kostiumowymi wykonanymi przez Jagę Hupało z nieoczywistych przedmiotów, np. zmywaków kuchennych.

Kolejna kampania w duchu Rak’n’Rolla

Wyraźne i bezkompromisowe przekazy są charakterystyczną częścią komunikacji Fundacji i stanowią ważną część działań podejmowanych w celu zmiany społecznego postrzegania choroby nowotworowej oraz schematów myślenia, które wokół niej funkcjonują. Organizowane przez Rak’n’Rolla sesje zdjęciowe mają dla ich bohaterów i bohaterek także funkcję terapeutyczną – osoby biorące udział w zdjęciach mogą spojrzeć na chorobę z innej perspektywy, oswajać i łagodzić lęki sztuką (fotografia jako forma arteterapii), zobaczyć siebie okiem i obiektywem artysty. Doświadczenie to bywa dla osób chorujących kojące i dodaje sił w przechodzeniu przez chorobę.

Działania komunikacyjne podczas kampanii

Promocja treści kampanii jest prowadzona szeroko i wielotorowo. Otwarcie nastąpiło w mediach społecznościowych Fundacji (od 24.11.2022 do 1.01.2023 r.). Kampania promowana jest w newsletterach Rak’n’Rolla oraz tworzonym przez organizację podcaście Rak’n’Talk. Kolejnym etapem była kampania DOOH realizowana przy wsparciu Havas Media Group, wyświetlana na nośnikach: Traffic TV AMS, Stroer TV i Jet Line. Działania DOOH wspierane są tradycyjną komunikacją medialną realizowaną przy wsparciu Havas PR oraz influencer marketingiem tworzonym w partnerstwie z Lettly.

Influencerki i influencerzy

Kluczem doboru influencerów zachęcających do wsparcia kampanii była komunikacja, jaką prowadzą oni ze swoimi odbiorcami. Fundacji zależało na autentycznych przekazach bliskich stylowi komunikowania społeczności Rak’n’Rolla: niesztampowych, otwartych, szczerych, z uśmiechem i przekąsem w tle, traktujących chorobę jak etap, przez który się przechodzi. O „Zbieram na włosy” powiedziała, m.in. Magdalena Kostyszyn (Chujowa Pani Domu), Marta Żmuda-Trzebiatowska, Anna Dereszowska oraz Aleksandra Hamkało.

Komentarze

Powiązane

04.10.24, 11:02
| reklama & PR » ludzie
Anna Wawszkiewicz i Bartosz Makowski w zespole More Bananas
Anna Wawszkiewicz i Bartosz Makowski dołączyli do zespołu krakowskiej agencji More Bananas.
04.10.24, 09:59
| reklama & PR » ludzie
Grzegorz Turowski awansuje w ONE House
Grzegorz Turowski awansował w strukturach agencji ONE House na stanowisko Digital Media Director.
03.10.24, 17:22
| reklama & PR » informacje
Tivio Studio rozszerza działalność na Polskę i rynki CEE
Tivio Studio, spółka specjalizująca się w tworzeniu treści i rozwiązań w branży mediowej, ogłasza ekspansję na rynek polski oraz Europy Środkowo-Wschodniej.
03.10.24, 09:49
| reklama & PR » ludzie
Martyna Solińska awansuje w 38Content Communication. Została dyrektorem zarządzającym
Na początku października br. Martyna Solińska awansowała na stanowisko dyrektor zarządzającej 38Content Communication.
03.10.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
TAILORS Group po 10 latach istnienia zapowiada zmiany
Od butikowej agencji prowadzonej przez trzech przyjaciół do firmy zatrudniającej ponad 30 osób - tak w skrócie wygląda dotychczasowa historia TAILORS Group. W tym roku spółka obchodzi dziesiąte urodziny. Wraz z wejściem w nową dekadę swojej działalności, spółka chce komunikować się jako firma doradcza, wspierająca klientów na poziomie strategicznym.
02.10.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Uśmiech pochodzi od sera. Nowa komunikacja wizerunkowa Hochland
4 października br. w Światowy Dzień Uśmiechu, zaplanowano start nowej kampanii wizerunkowej marki Hochland.
02.10.24, 16:30
| reklama & PR » ludzie
Weronika Szczepanik awansuje w iProspect (dentsu Polska)
Od października br., Weronika Szczepanik, która do tej pory pełniła rolę Senior Client Performance Manager, awansowała i objęła stanowisko Client Partnera w iProspect (dentsu Polska).
02.10.24, 15:15
| prasa » ludzie | reklama & PR » ludzie
Anna Więckowska nową CMO w Bonnier Business Polska
Na początku października br. stanowisko Chief Marketing Officera w Bonnier Business Polska (wydawcy m.in. „Pulsu Biznesu) objęła Anna Więckowska, menedżerka, która posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie marketingu, brandingu i komunikacji.
02.10.24, 12:04
| reklama & PR » ludzie
Gabriel Siemiątkowski w better. gaming agency
1 października br. do ekipy better. gaming agency w roli PR Specialist dołączył Gabriel Siemiątkowski. W ramach stanowiska będzie odpowiadał przede wszystkim za projekty dla Level Infinite, wspierając jednocześnie inne inicjatywy agencji.
02.10.24, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Marek Zieleniewski w zespole OneMulti
Marek Zieleniewski dołączył do agencji PR OneMulti i zajął stanowisko account managera. Wszedł w skład zespołu Life & Infrastructure, gdzie zajmuje się m.in. komunikacją korporacyjną dla Grupy Elemental.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.