13.01.23, 20:30

68 milionów złotych dla twórców internetowych. LTTM podsumowuje 2022 rok

Podsumowanie roku 2022 przez LTTM, fot.: materiały prasowe

Multiplatformowość, profesjonalizacja krótkich form wideo i wzrost zarobków twórców internetowych - tak grupa LTTM (LifeTube, Gameset) podsumowuje 2022 rok. W minionym roku grupa wypłaciła współpracującym twórcom prawie 70 mln zł, czyli o 5 mln zł więcej niż rok wcześniej.

W 2022 r. firma zrealizowała 2300 współprac na linii marka-influencer dla ponad 600 różnych klientów. Średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 592 zł. LTTM wskazuje, że klienci postawili na działania crossplatformowe: realizowali kampanie na kilku platformach mediów społecznościowych jednocześnie. Najwięcej publikacji komercyjnych pojawiło się na Instagramie (ponad 50 proc. wszystkich publikacji), jednak najwięcej twórcy zarobili, realizując współprace reklamowe na YouTubie. Dynamicznie wzrósł również udział TikToka - liczba realizowanych przez agencję współprac na tej platformie rok do roku wzrosła ponad dwukrotnie.

W minionym roku LTTM wypłacił twórcom prawie 70 mln zł, w porównaniu do 63 mln zł w 2021 r. Wzrosły również zarobki zrzeszonych w sieci influencerów z każdego 1000 wyświetleń na YouTube. Dzięki technologii wprowadzonej przez LifeTube automatyzującej dodawanie reklam oraz odpowiedniej optymalizacji tzw. RPM-y (revenue per mille) wzrosły średnio o 18 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Jak podaje LTTM dział sprzedaży przepracował ponad 4 tys. briefów od klientów bezpośrednich i agencyjnych.

LTTM ma w swojej bazie ponad 1500 twórców internetowych, działających na niemal wszystkich platformach społecznościowych, ponad 120 pracuje na wyłączność, a firma odpowiada za ich management. Kanały zrzeszone w sieci LifeTube mają łącznie 240 milionów subskrypcji (wzrost o ponad 20 mln rok do roku) i odpowiadają za ponad 12 proc. całej oglądalności YouTube w Polsce. Jednocześnie twórcy LTTM zebrali już prawie 60 mln followersów na Instagramie i wygenerowali ponad 3 miliardy wyświetleń na TikToku.

W porównaniu z ubiegłymi latami wydłużył się również średni czas trwania jednego wyświetlenia wideo publikowanych przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube i wyniósł 6,5 minuty, czyli o minutę dłużej niż w 2021 r.

„W tym roku zdecydowanie królowały krótkie pionowe formy wideo, które w naszej sieci odpowiadały już prawie za co piąte wyświetlenie. Jednak wzrost czasu oglądania względem 2021 roku pokazuje nam, że mimo szybkiego rozwoju TikToka, Reels i YT Shorts, długa forma wideo nadal potrafi utrzymywać uwagę i ma się świetnie" - mówi Marcin Pyć, Head of Network Management LTTM-u.

Komentarze

Powiązane

24.05.24, 09:45
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Puławska awansowała w Good One PR. Została dyrektor zarządzającą
Ewelina Puławska awansowała w strukturach Good One PR, obejmując nowo utworzone stanowisko managing director.
23.05.24, 21:00
| reklama & PR » informacje
Lavazza po raz dziesiąty na kortach Roland-Garros
Lavazza, włoska firma kawowa oraz oficjalny partner turnieju Roland-Garros od 2015 r., będzie dzielić się włoskim stylem smakowania kawy 10 raz z rzędu.
23.05.24, 17:51
| reklama & PR » ludzie
Sonia Stępień przechodzi z o2.pl do agencji oLIVE media
Sonia Stępień dołączyła do zespołu agencji oLIVE media i objęła stanowisko senior PR specjalistka. Tym samym zasiliła zespół public relations, którym kieruje team leaderka Katarzyna Kamińska.
23.05.24, 15:00
| reklama & PR » informacje
Robert Lewandowski ambasadorem G2A.COM
G2A.COM, największy na świecie marketplace z cyfrową rozrywką nawiązał długoterminową współpracę z Robertem Lewandowskim. W nawiązaniu współpracy pomiędzy stronami uczestniczyło RL Media.
23.05.24, 13:27
| reklama & PR » informacje
IKEA, L’Oreal i Biedronka pierwszymi reklamodawcami platformy SkyShowtime w Polsce
SkyShowtime jako pierwsza globalna platforma streamingowa w Polsce uruchomił pakiety reklamowe, a klienci Wavemaker (GroupM) jako pierwsi zareklamowali się na jego łamach.
23.05.24, 11:31
| reklama & PR » ludzie
Karolina Leguła-Leszczyńska awansuje w Mindshare Polska
Karolina Leguła-Leszczyńska awansowała w strukturach Mindshare Polska i objęła stanowisko Cluster Category Lead’a w obszarze planowania strategicznego na region CEE. Odpowiada za pracę dla jednej z największych na świecie firm FMCG.
23.05.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Ooo. Wiosenna kampania Orange dla Firm
Trwa wiosenna kampania Orange dla Firm, którą przygotowała agencja Havas Creative Network. Produkcja powstała w ramach nowej globalnej strategii „Orange tu jest”, otwierając nowy rozdział formatów komunikacyjnych Marki.
23.05.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
KERRIS promuje bursztyn bałtycki wśród młodych odbiorców
Agencja KERRIS odpowiada za opracowanie strategii, koncepcji oraz realizację pierwszej kampanii skierowanej do młodego pokolenia, mającej na celu zbudowanie nowoczesnego wizerunku bursztynu wśród tej grupy wiekowej.
22.05.24, 16:30
| reklama & PR » informacje
Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life. Aktorka będzie gospodynią specjalnego programu
Wystartowała kampania „Gotowanie na wyzwanie z Joanną Brodzik”, której celem jest zbudowanie rozpoznawalności produktów marki własnej Fine Life, w ofercie której dostępnych jest ok. 400 artykułów w przystępnej cenie. Ambasadorką projektu jest aktorka Joanna Brodzik.
22.05.24, 15:20
| reklama & PR » informacje
Własne M w Wielkim Mieście. Alior Bank promuje kredyty hipoteczne
Alior Bank rozpoczął kampanię marketingową, która promuje nową ofertę kredytu hipotecznego „Własne M w Wielkim Mieście”. Działania marketingowe będą realizowane do połowy czerwca br.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy