18.01.23, 06:00
Pierwsze zestawienie Nielsen Gauge w Polsce: na telewizorach wciąż dominuje linearna TV
Na telewizorach wciąż dominuje oglądalność telewizji linearnej, wideo online odpowiada za 6 proc. całkowitej oglądalności na ekranie telewizora; największy udział w streamingu ma Netflix - to główne wyniki Nielsen Gauge opublikowane dla Polski.
Nielsen, wzorem rynku amerykańskiego, wprowadza w Polsce zestawienie The Gauge pokazujące oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Pierwszym miesiącem, dla którego opublikowano dane dotyczące widzów w wieku 4+ jest grudzień 2022 r. W grudniu największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (36,5 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugiem miejscu telewizja kablowa (28,7 proc.). Trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora jest telewizja naziemna (23.1 proc.), a udział oglądalności streaming wyniósł 5,6 proc. Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze wyniósł 1,8 proc., na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,3 proc. udziału.
“Bardzo się cieszę, że możemy przedstawić rynkowi zestawienie The Gauge: Polska, które pokazuje udziały w oglądalności na telewizorze poszczególnych typów źródeł treści. Wraz ze zmianami na rynku mediów, wzrostem treści wideo dostępnych online, ewoluującymi zwyczajami widzów dotyczącymi ekranu telewizora coraz ważniejsze staje się uchwycenie skali tych zjawisk. The Gauge: Polska jest idealnym zestawieniem, które pokazuje aktualny obraz oglądalności treści wideo na dużym ekranie i pozwala śledzić rynkowi zmiany w każdym kolejnym miesiącu” - mówi Michał Buszko, Advanced Measurement Manager w firmie Nielsen.
The Gauge
Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 r.
Metodologia zestawienia The Gauge: Polska
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3,5tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating). Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4. roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do siedmiu dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii “Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.
Nielsen Polska stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze