18.01.23, 06:00

Pierwsze zestawienie Nielsen Gauge w Polsce: na telewizorach wciąż dominuje linearna TV

Fot.: materiały prasowe

Na telewizorach wciąż dominuje oglądalność telewizji linearnej, wideo online odpowiada za 6 proc. całkowitej oglądalności na ekranie telewizora; największy udział w streamingu ma Netflix - to główne wyniki Nielsen Gauge opublikowane dla Polski.

Nielsen, wzorem rynku amerykańskiego, wprowadza w Polsce zestawienie The Gauge pokazujące oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Pierwszym miesiącem, dla którego opublikowano dane dotyczące widzów w wieku 4+ jest grudzień 2022 r. W grudniu największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (36,5 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugiem miejscu telewizja kablowa (28,7 proc.). Trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora jest telewizja naziemna (23.1 proc.), a udział oglądalności streaming wyniósł 5,6 proc. Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze wyniósł 1,8 proc., na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,3 proc. udziału.

Bardzo się cieszę, że możemy przedstawić rynkowi zestawienie The Gauge: Polska, które pokazuje udziały w oglądalności na telewizorze poszczególnych typów źródeł treści. Wraz ze zmianami na rynku mediów, wzrostem treści wideo dostępnych online, ewoluującymi zwyczajami widzów dotyczącymi ekranu telewizora coraz ważniejsze staje się uchwycenie skali tych zjawisk. The Gauge: Polska jest idealnym zestawieniem, które pokazuje aktualny obraz oglądalności treści wideo na dużym ekranie i pozwala śledzić rynkowi zmiany w każdym kolejnym miesiącu” - mówi Michał Buszko, Advanced Measurement Manager w firmie Nielsen.

The Gauge

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 r.

Metodologia zestawienia The Gauge: Polska

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3,5tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating). Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4. roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do siedmiu dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii “Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne.

Komentarze

Powiązane

30.09.24, 14:58
| telewizja / VOD » informacje
TVP Info – włącz się na nowo. Duże zmiany w TVP INFO (fotogaleria nowego studia)
30 września br., kanał informacyjny TVP Info rozpoczął nadawanie z nowego studia. Stacja zaprezentowała także nowy logotyp i oprawę graficzną. Celem zmian jest wzmocnienie newsowego charakteru TVP Info i zerwanie – jak podkreśla nadawca - z wizerunkiem stacji propagandowej.
30.09.24, 12:56
| telewizja / VOD » informacje
TVN zapowiada polską edycję Eternal Glory
Wkrótce w Grecji rozpoczną się zdjęcia do nowego programu TVN – opartego na formacie „Eternal Glory”. Mistrzowie sportu staną przed wyjątkowymi wyzwaniami, a całość poprowadzi Anna Senkara. N
30.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » seriale
Krew z krwi. Ruszyły zdjęcia do III sezonu serialu
21 sierpnia br. w Warszawie padł pierwszy klaps na planie jednego z najbardziej wyczekiwanych polskich seriali sensacyjnych – „Krew z krwi” (TVP).
29.09.24, 18:00
| telewizja / VOD » informacje
Oko na Europę. Dorota Bawołek i Maciej Zakrocki gospodarzami nowego formatu TVP Info
W ofercie TVP INFO pojawi się nowy program „Oko na Europę”, który poprowadzą Dorota Bawołek i Maciej Zakrocki.
29.09.24, 12:25
| telewizja / VOD » informacje
1,7 mln widzów obejrzało premierę teledysku Moja i Twoja Nadzieja
26 września br. widzowie programu informacyjnego „19.30” mogli obejrzeć premierę teledysku do nowej wersji utworu „Moja i Twoja Nadzieja”, który powstał w ramach akcji Telewizji Polskiej #RazemDlaWas niosącej pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce.
28.09.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
W poszukiwaniu dobrego filmu. Katarzyna Borowiecka i Igor Kierkosz gospodarzami nowego programu filmowego TVP2
W sobotę, 28 września br. o godz. 18:50, tuż przed galą kończącą 49. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, w TVP2 zadebiutuje nowy magazyn filmowy – „W poszukiwaniu dobrego filmu”. Jego gospodarzami będą Katarzyna Borowiecka i Igor Kierkosz. Premierowe emisje w każdą sobotę w Dwójce.
28.09.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Fake czy Historia? Nowy cykl publicystyczny TVP Historia
18 września br. o godz. 18:10 TVP Historia rozpoczęła emisję nowego cyklu „Fake czy Historia?”. Seria powstaje we współpracy z Muzeum Historii Polski w Warszawie oraz Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.
27.09.24, 12:30
| telewizja / VOD » ludzie
Ewa Wituszyńska przeszła z Biznes 24 do MWE Networks
Ewa Wituszyńska dołączyła do MWE Networks i objęła stanowisko Dyrektora Komercyjnego. Będzie odpowiedzialna za rozwój działu sprzedaży specjalnej.
27.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Junior Music z nowym logotypem i oprawą
Od 30 września br., Junior Music wprowadza nowy logotyp i oprawę graficzną. To jak tłumaczy nadawca kolejny krok w realizacji długofalowej strategii Grupy MWE.
26.09.24, 13:30
| telewizja / VOD » ludzie
Diana Kautz i Mateusz Szymkowiak w ekipie pasma Dobrego dnia w TVP3 Warszawa
Do gospodarzy programu „Dobrego dnia” w TVP3 Warszawa dołączyła Diana Kautz. Zespół stacji wzmocnił też w roli reportera Mateusz Szymkowiak.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.