05.02.23, 16:00

Będę mieć oczy szeroko otwarte. Komisja Europejska z kampanią mającą na celu zwiększenie świadomości praw ofiar przemocy

KV kampanii, fot.: materiały prasowe

Każdego roku, co czwarta osoba w Europie pada ofiarą przestępstwa. Kampania „Będę mieć oczy szeroko otwarte” nawołuje do konfrontacji z sytuacją przemocy w Polsce. Skierowana jest do wszystkich osób z otoczenia ofiar przemocy i apeluje, aby nie odwracać od nich wzroku, a także aby udzielać im pomocy i wsparcia.

Komisja Europejska rozpoczęła kampanię mającą na celu uświadomienie ofiarom przemocy ich praw, oraz zapewnienie ich o wsparciu, jakie mogą otrzymać. Chcąc podkreślić znaczenie troski o ofiary przestępstw, osoby publiczne, takie jak Katarzyna Janicka-Pawłowska - koordynatorka Komisji Europejskiej ds. praw ofiar przestępstw i Maria Rotkiel - psycholożka, terapeutka, trenerka rozwoju osobistego, wzięły udział w akcji promującej kampanię pod tytułem #EyesOpen, która polegała na patrzeniu się w oczy drugiej osoby bez mrugnięcia, zachęcając tym samym do zwracania uwagi na potencjalne ofiary przemocy.

Kampania jest częścią pierwszej w historii, Unijnej Strategii na rzecz praw ofiar przestępstw, której celem jest zadbanie o to, aby wszystkie ofiary wszelkich przestępstw mogły w pełni korzystać ze swoich praw.

Przed rozpoczęciem kampanii Komisja Europejska przeprowadziła w Polsce reprezentatywne badanie wśród osób w wieku od 18 do 30 lat, aby ocenić świadomość praw ofiar. Celem badania było również uzyskanie wiedzy na temat dostępności usług wsparcia i możliwości zgłaszania przestępstw.

Badanie wykazało, że 41 proc. osób ankietowanych w Polsce nie wie, że ofiarom przestępstw w UE przysługują konkretne prawa. Nawet połowa z tych, którzy są tego świadomi, nie zna tych praw. Kluczowe jest zatem to, aby ofiary, ich przyjaciele i rodzina znali przysługujące im prawa i potrafili z nich korzystać.

Elementem kampanii w Polsce było wyzwanie, które miało miejsce w jednym z centrów handlowych, w które angażowały się osoby robiące sobotnie zakupy. Patrzyły one sobie w oczy #EyesOpen challenge.

Kampania rozpoczęła się 21 stycznia br. i będzie trwała do końca marca i jest realizowana przez Komisję Europejską. W ramach akcji nie zaplanowano kolejnych wydarzeń.

Komentarze

Powiązane

31.03.23, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Szymon Demirkol przechodzi z K2 do Saatchi & Saatchi
Szymon Demirkol, wcześniej szef kreacji w K2 Create, został nowym Associate Creative Directorem w agencji Saatchi & Saatchi.
31.03.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Michał Desowski odchodzi z Saatchi & Saatchi
Michał Desowski, dyrektor kreatywny w Saatchi & Saatchi, po ośmiu latach pracy odchodzi z agencji.
30.03.23, 20:22
| reklama & PR » informacje
KERRIS obsłuży markę Lisner w mediach społecznościowych
Agencja KERRIS wygrała przetarg na kompleksową obsługę marki Lisner w mediach społecznościowych.
30.03.23, 15:00
| reklama & PR » informacje
Bogusław Linda tańczy w reklamie McDonald’s
Bogusław Linda bierze udział w reklamie McDonald’s, gdzie prezentuje swój niezwykły taniec. Nowa kampania marki skoncentrowana jest wokół nieodkrytych talentów, które drzemią w każdej z osób.
30.03.23, 14:00
| reklama & PR » informacje
Zielony Przystanek od AMS przy Tężni w Chorzowie
30 marca br. Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa oddał do użytku mieszkańcom EKO wiatę – Zielony Przystanek Przy Tężni oraz ciąg wiat na zmodernizowanej ulicy 3 Maja. Nowe wiaty to efekt współpracy Miasta Chorzów i firmy AMS.
30.03.23, 13:10
| reklama & PR » informacje
Žatecký rusza z pierwszą w historii marki loterią promocyjną
Pod hasłem „Wygraj roczną pensję z Žatecký i wrzuć na luz” rusza pierwsza w historii marki Žatecký loteria promocyjna. Głównymi nagroda są cztery roczne pensje w wysokości 60 tys. zł. nagród.
30.03.23, 09:43
| reklama & PR » informacje
Electrolux będzie dalej współpracować z Cut The Mustard
Electrolux czwarty rok z rzędu przedłużył bezprzetargowo współpracę z Cut The Mustard. Agencja będzie nadal wspierać strategicznie i reklamowo szwedzką markę.
30.03.23, 08:30
| reklama & PR » ludzie
Magdalena Fedyna w zespole 19 Południka
Do zespołu agencji dołączyła Magdalena Fedyna, która wzmocniła dział client service i objęła stanowisko senior account managerki.
30.03.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Łaciaty i ja, i to co ważne. Mlekpolem czwarty rok współpracuje z Change Serviceplan i Media Republic
Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol” w Grajewie czwarty rok z rzędu powierzyła realizację kampanii serków śmietankowych „Łaciate” agencjom Change Serviceplan (Group One) oraz Media Republic (Group One).
30.03.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Urszula Matej-Bil awansowała do zarządu EPP
Urszula Matej-Bil awansowała na stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za marketing i komunikację w spółce EPP, zarządzającej centrami handlowymi w Polsce. Z firmą jest związana od 2019 r., kiedy dołączyła do jej struktur jako dyrektor ds. PR i komunikacji.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 30.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.