25.01.23, 06:30

Podsumowanie 2022 r.: Mateusz Górecki (WE!RE Fantasy)

Mateusz Górecki, fot.: materiały prasowe

Mateusz Górecki, Managing Director, WE!RE Fantasy, podsumowuje  2022 rok w digital marketingu (obszar gaming i influencer marketing).

Czy gaming i esport zaskoczył w 2022 roku? I tak, i nie - to znaczy nie zaskoczył, co jest mocno zaskakujące. Do tej pory obie te dziedziny rozrywki z roku na rok zarzucały nas swoją innowacyjnością i podejściem do marketingu. W 2022 roku widać było lekki letarg, prawdopodobnie wywołany szaleństwem w trakcie pandemii i najzwyczajniej wszyscy w branży nieco zwolnili, by nieco odpocząć. Niemniej jednak, nie można powiedzieć że ten rok był nudny.

Zdecydowanie dużo marketerskich oczu zwróconych było w stronę metaverse. Pokładano w nim wiele nadziei, że mocno zrewolucjonizuje i odmieni gaming. Nic takiego się nie wydarzyło, ponieważ samo stworzenie wirtualnego świata oprócz potencjału pr-owego na ten moment nic nie wnosi. Same działania na silnikach sandboxowych, jak Minecraft, Roblox czy GTA 5, które są pewnego rodzaju preludium do metaverse są znane graczom od wielu lat i w takiej formie wykorzystywane. Nowe, niezoptymalizowane i nic nie wnoszące rozwiązania nie spotykają się z najcieplejszymi opiniami i społeczność nieco pomija ten trend. Zdecydowanie wyzwaniem tego roku dla firm, które dalej chcą rozwijać ten obszar będzie stworzenie takich światów, by te niosły dla graczy wartość i emocje. Należy też pamiętać, że nie każda gra się do tego nadaje, a stworzenie do niej mapy to nie jest jeszcze metaverse. Na pewno dużym wyzwaniem dla branży będzie nie spłycanie tego trendu.

Z kolei na rynku influencerskim w 2022 r. dokonała się prawdziwa (r)ewolucja, za sprawą wydania przez UOKiK rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Pozwoliło to zdecydowanie uporządkować współprace reklamowe, i to co kiedyś było pokazywane jako daily routine - okazało się być reklamą. To z kolei wymusiło na twórcach internetowych bardziej kreatywnego podejścia przy tworzeniu treści reklamowych, by zatrzymać swoich odbiorców więc zmiana jak najbardziej na plus. Drugim trendem, który mocno odznaczył się w 2022 roku było crossowanie passion pointów czyli kampanie influencerskie przekrojowe docierające do odbiorców o różnych zainteresowaniach. To zdecydowany krok poszerzający dotychczasowy clutter reklamowy.

2022 rok w WE!RE Fantasy

2022 rok dla WE!RE Fantasy był można powiedzieć czasem przełomowym, ponieważ w lutym powstała grupa WE!RE Fantasy wyodrębniona ze struktur Fantasyexpo. Powołaliśmy do życia nową markę w całości złożoną ze specjalistów od influencer marketingu, dla których ta dziedzina to pasja. Przez ten niespełna rok wypełnialiśmy naszą wizję i misję w 101% poprzez wprowadzenie nowej jakości współpracy z influencerami i tworzeniu kampanii, które na długo zapadają w pamięć i wywołują pozytywne emocje wśród społeczności.

Poszerzyliśmy znacznie portfolio naszych twórców i rozpoczęliśmy nowe współprace nie tylko z influencerami gamingowymi, lecz także z innych kategorii takich jak lifestyle - Karol ‘Blowek’ Gązwa, beauty z Agą Grzelak czy muzyki z Marie. Zaowocowało to wieloma ciekawymi projektami - Blowek promował grę Pokemon Go, Jarosław Jarząbkowski wspólnie z Dawidem Podsiadło wystąpił w reklamie TV banku Credit Agricole. Podobnych projektów na przestrzeni roku wydarzyło się wiele, co umożliwiło dywersyfikację kanałów komunikacji i pogłębione dotarcie do nowych społeczności. Cieszy mnie też fakt, że udało nam się zrealizować projekty które wpisują się w trendy światowe łączenia różnych kategorii rozrywki i tak nasi influencerzy byli na światowych premierach takich produkcji jak „Stranger Things”, „Ród Smoka” czy „The last of us”.

Kolejnym ważnym krokiem i działaniem dla nas było to, że jako liderzy branży i członkowie IAB Polska braliśmy udział w stworzeniu kodeksu dobrych praktyk influencer marketingu w konsultacjach rekomendacji UOKiK. Obie publikacje w postaci strony WWW - influencermarketing.org.pl, jak i rekomendacje UOKiK, to ważne dokumenty dla branży, które zdecydowanie przełożyły się na transparentność i jakość publikacji.

Mateusz Górecki

Managing Director w agencji WE!RE FANTASY, w której odpowiada za rozwój usługi influencer marketingu, nowych rozwiązań oraz sieć influencerów. Doświadczenie zdobywał planując i wdrażając kampanie marketingowe w Europie i kraju współpracując z największymi markami ze świata gamingu i technologii.

Komentarze

Powiązane

10.10.24, 09:39
| reklama & PR » informacje
Sephora przedłuża współpracę ze Stor9. To efekt przetargu
Agencja Stor9 wygrała przetarg na dalszą współpracę z marką Sephora w obszarze influencer marketingu. To już piąty rok, kiedy Stor9 wspiera markę beauty w budowaniu relacji z influencerami oraz umacnianiu jej wizerunku na rynku.
10.10.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Niezależnie od wieku... dobrze widać, co nas łączy! Konkurs Vision Express
MullenLowe Warsaw zorganizowała konkurs konsumencki dla Vision Express pod hasłem „Niezależnie od wieku... dobrze widać, co nas łączy!". 
10.10.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Nawiń swój freestyle z Lovege. Liber twarzą konkursu marki
Insignia przygotowała kampanię dla marki Lovege z portfolio firmy Sante. Jest to nowy klient agencji.
09.10.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
WEC Communication rozszerza współpracę z Acer w obszarze EMEA
Agencja WEC Communication oraz firma Acer kontynuują i rozwijają wieloletnią współpracę, której początki sięgają 2013 r.
09.10.24, 12:48
| reklama & PR » informacje
50 lat i zawsze w smak! Jubileuszowa kampania Rolmlecz
Rolmlecz świętuje pół wieku obecności na polskich stołach. Kampania „50 lat i zawsze w smak!” ma na celu nie tylko przypomnienie legendy, jaką stał się serek z krówką, ale również przybliżenie go młodszemu pokoleniu. Jubileuszowa kampania stanowi kolejny etap współpracy marki Rolmlecz z agencjami oS3 i ONE House.
09.10.24, 10:36
| reklama & PR » ludzie
Karolina Szaniawska i Daniel Portka z nowymi rolami w agencja hoh
Karolina Szaniawska i Daniel Portka, związani z hoh niemal od początku istnienia agencji, obejmują nowe role w strukturze firmy. Mają mocniej wspierać rozwój kluczowych obszarów działań i realizację kreatywnych projektów z udziałem influencerów i wykorzystaniem nowych technologii.
09.10.24, 09:52
| reklama & PR » informacje
Chwytaj dżem. Marka Łowicz koncentruje się na przyjemności
Rozpoczęła się kolejna odsłona kampanii dżemów od Łowicza. W tej edycji „Chwytaj dżem” marka mocniej chce koncentrować się na przyjemności, którą można osiągnąć dzięki dodaniu dżemu do codziennych, pozornie nudnych potraw.
09.10.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Havas PR Warsaw poszerza zespół liderów
Havas PR Warsaw awansował trzy menedżerki odpowiedzialne za praktyki korporacyjne oraz wybrane osoby w ich zespołach. Stanowisko consulting managera objęły Kinga Braksal, Iga Krysa i Patrycja Osiadacz. Na stanowisko consultant awansowała Anna Hołub, natomiast na stanowisko junior consultant awansowała Urszula Ścisłowska.
09.10.24, 06:30
| reklama & PR » ludzie
monday group otwiera dział Consumer. Na jego czele Dagmara Marszycka
monday group utworzyła nowy dział Consumer, który ma specjalizować się w kompleksowej obsłudze marek konsumenckich. Na czele zespołu stanęła Dagmara Marszycka, ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w branży PR i marketingu.
08.10.24, 20:33
| reklama & PR » informacje
Dobrze być w Allianz. Kamil Stoch zachęca w kampanii, by dołączyć do drużyny Allianz
Allianz Polska kontynuuje rozpoczętą w 2023 r. współpracę z Kamilem Stochem, skoczkiem narciarskim i olimpijczykiem. Tym razem obejmie ona zarówno działania wewnątrz organizacji, jak i kampanię reklamową w internecie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.