25.01.23, 06:30

Podsumowanie 2022 r.: Mateusz Górecki (WE!RE Fantasy)

Mateusz Górecki, fot.: materiały prasowe

Mateusz Górecki, Managing Director, WE!RE Fantasy, podsumowuje  2022 rok w digital marketingu (obszar gaming i influencer marketing).

Czy gaming i esport zaskoczył w 2022 roku? I tak, i nie - to znaczy nie zaskoczył, co jest mocno zaskakujące. Do tej pory obie te dziedziny rozrywki z roku na rok zarzucały nas swoją innowacyjnością i podejściem do marketingu. W 2022 roku widać było lekki letarg, prawdopodobnie wywołany szaleństwem w trakcie pandemii i najzwyczajniej wszyscy w branży nieco zwolnili, by nieco odpocząć. Niemniej jednak, nie można powiedzieć że ten rok był nudny.

Zdecydowanie dużo marketerskich oczu zwróconych było w stronę metaverse. Pokładano w nim wiele nadziei, że mocno zrewolucjonizuje i odmieni gaming. Nic takiego się nie wydarzyło, ponieważ samo stworzenie wirtualnego świata oprócz potencjału pr-owego na ten moment nic nie wnosi. Same działania na silnikach sandboxowych, jak Minecraft, Roblox czy GTA 5, które są pewnego rodzaju preludium do metaverse są znane graczom od wielu lat i w takiej formie wykorzystywane. Nowe, niezoptymalizowane i nic nie wnoszące rozwiązania nie spotykają się z najcieplejszymi opiniami i społeczność nieco pomija ten trend. Zdecydowanie wyzwaniem tego roku dla firm, które dalej chcą rozwijać ten obszar będzie stworzenie takich światów, by te niosły dla graczy wartość i emocje. Należy też pamiętać, że nie każda gra się do tego nadaje, a stworzenie do niej mapy to nie jest jeszcze metaverse. Na pewno dużym wyzwaniem dla branży będzie nie spłycanie tego trendu.

Z kolei na rynku influencerskim w 2022 r. dokonała się prawdziwa (r)ewolucja, za sprawą wydania przez UOKiK rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Pozwoliło to zdecydowanie uporządkować współprace reklamowe, i to co kiedyś było pokazywane jako daily routine - okazało się być reklamą. To z kolei wymusiło na twórcach internetowych bardziej kreatywnego podejścia przy tworzeniu treści reklamowych, by zatrzymać swoich odbiorców więc zmiana jak najbardziej na plus. Drugim trendem, który mocno odznaczył się w 2022 roku było crossowanie passion pointów czyli kampanie influencerskie przekrojowe docierające do odbiorców o różnych zainteresowaniach. To zdecydowany krok poszerzający dotychczasowy clutter reklamowy.

2022 rok w WE!RE Fantasy

2022 rok dla WE!RE Fantasy był można powiedzieć czasem przełomowym, ponieważ w lutym powstała grupa WE!RE Fantasy wyodrębniona ze struktur Fantasyexpo. Powołaliśmy do życia nową markę w całości złożoną ze specjalistów od influencer marketingu, dla których ta dziedzina to pasja. Przez ten niespełna rok wypełnialiśmy naszą wizję i misję w 101% poprzez wprowadzenie nowej jakości współpracy z influencerami i tworzeniu kampanii, które na długo zapadają w pamięć i wywołują pozytywne emocje wśród społeczności.

Poszerzyliśmy znacznie portfolio naszych twórców i rozpoczęliśmy nowe współprace nie tylko z influencerami gamingowymi, lecz także z innych kategorii takich jak lifestyle - Karol ‘Blowek’ Gązwa, beauty z Agą Grzelak czy muzyki z Marie. Zaowocowało to wieloma ciekawymi projektami - Blowek promował grę Pokemon Go, Jarosław Jarząbkowski wspólnie z Dawidem Podsiadło wystąpił w reklamie TV banku Credit Agricole. Podobnych projektów na przestrzeni roku wydarzyło się wiele, co umożliwiło dywersyfikację kanałów komunikacji i pogłębione dotarcie do nowych społeczności. Cieszy mnie też fakt, że udało nam się zrealizować projekty które wpisują się w trendy światowe łączenia różnych kategorii rozrywki i tak nasi influencerzy byli na światowych premierach takich produkcji jak „Stranger Things”, „Ród Smoka” czy „The last of us”.

Kolejnym ważnym krokiem i działaniem dla nas było to, że jako liderzy branży i członkowie IAB Polska braliśmy udział w stworzeniu kodeksu dobrych praktyk influencer marketingu w konsultacjach rekomendacji UOKiK. Obie publikacje w postaci strony WWW - influencermarketing.org.pl, jak i rekomendacje UOKiK, to ważne dokumenty dla branży, które zdecydowanie przełożyły się na transparentność i jakość publikacji.

Mateusz Górecki

Managing Director w agencji WE!RE FANTASY, w której odpowiada za rozwój usługi influencer marketingu, nowych rozwiązań oraz sieć influencerów. Doświadczenie zdobywał planując i wdrażając kampanie marketingowe w Europie i kraju współpracując z największymi markami ze świata gamingu i technologii.

Komentarze

Powiązane

31.03.23, 15:30
| reklama & PR » informacje
Zaprojektuj formę. Kampania MultiSport promuje nową platformę edukacyjno-sportową
Ruszyła kampania “Zaprojektuj formę” promująca nową platformę edukacyjno-sportową stworzoną przez MultiSport, zawierającą gotowe plany na poprawę zdrowia i jakości życia jego użytkowników.
31.03.23, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Szymon Demirkol przechodzi z K2 do Saatchi & Saatchi
Szymon Demirkol, wcześniej szef kreacji w K2 Create, został nowym Associate Creative Directorem w agencji Saatchi & Saatchi.
31.03.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Michał Desowski odchodzi z Saatchi & Saatchi
Michał Desowski, dyrektor kreatywny w Saatchi & Saatchi, po ośmiu latach pracy odchodzi z agencji.
30.03.23, 20:22
| reklama & PR » informacje
KERRIS obsłuży markę Lisner w mediach społecznościowych
Agencja KERRIS wygrała przetarg na kompleksową obsługę marki Lisner w mediach społecznościowych.
30.03.23, 15:00
| reklama & PR » informacje
Bogusław Linda tańczy w reklamie McDonald’s
Bogusław Linda bierze udział w reklamie McDonald’s, gdzie prezentuje swój niezwykły taniec. Nowa kampania marki skoncentrowana jest wokół nieodkrytych talentów, które drzemią w każdej z osób.
30.03.23, 14:00
| reklama & PR » informacje
Zielony Przystanek od AMS przy Tężni w Chorzowie
30 marca br. Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa oddał do użytku mieszkańcom EKO wiatę – Zielony Przystanek Przy Tężni oraz ciąg wiat na zmodernizowanej ulicy 3 Maja. Nowe wiaty to efekt współpracy Miasta Chorzów i firmy AMS.
30.03.23, 13:10
| reklama & PR » informacje
Žatecký rusza z pierwszą w historii marki loterią promocyjną
Pod hasłem „Wygraj roczną pensję z Žatecký i wrzuć na luz” rusza pierwsza w historii marki Žatecký loteria promocyjna. Głównymi nagroda są cztery roczne pensje w wysokości 60 tys. zł. nagród.
30.03.23, 09:43
| reklama & PR » informacje
Electrolux będzie dalej współpracować z Cut The Mustard
Electrolux czwarty rok z rzędu przedłużył bezprzetargowo współpracę z Cut The Mustard. Agencja będzie nadal wspierać strategicznie i reklamowo szwedzką markę.
30.03.23, 08:30
| reklama & PR » ludzie
Magdalena Fedyna w zespole 19 Południka
Do zespołu agencji dołączyła Magdalena Fedyna, która wzmocniła dział client service i objęła stanowisko senior account managerki.
30.03.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Łaciaty i ja, i to co ważne. Mlekpolem czwarty rok współpracuje z Change Serviceplan i Media Republic
Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol” w Grajewie czwarty rok z rzędu powierzyła realizację kampanii serków śmietankowych „Łaciate” agencjom Change Serviceplan (Group One) oraz Media Republic (Group One).
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 30.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.