01.02.23, 16:00

GfK: Polacy wydaja ponad 1,8 mld zł rocznie na mrożonki

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Produkty mrożone cieszą się wciąż dużą popularnością wśród polskich konsumentów. Wartość zakupów gospodarstw domowych w tym segmencie przekroczyła już 1,8 mld zł w skali roku. Ponad 60 proc. rynku stanowią mrożone warzywa i dania gotowe. Znacznie rzadziej do koszyków konsumentów trafiają zamrożone owoce – wynika z analiz ekspertów Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Produkty mrożone są stałym elementem koszyków zakupowych Polaków. Według danych Panelu GfK, przeciętny Polak kupuje je średnio 14 razy w roku. W okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. podczas jednego aktu zakupowego konsumenci wydawali na mrożonki średnio 10 zł, co oznacza wzrost o 7 proc. rdr. Nabywcy najczęściej sięgają po warzywa oraz dania gotowe – razem stanowią one aż 64 proc. rynku.

Mrożone warzywa trafiają do koszyka co trzeciego konsumenta. Zdecydowanie większą popularnością cieszą się mieszanki i zupy (74 proc.) niż mrożonki jednorodne (26 proc.). „Polacy cenią sobie łatwość i szybkość przygotowania posiłków. Kupując odpowiednie mieszanki, mają w zamrażarce pokrojony i obrany produkt, który nie wymaga dużej inwencji kulinarnej. Dzięki temu nawet osoby niepotrafiące gotować, mogą samodzielnie przygotować ciepły, domowy posiłek” – mówi Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Dania gotowe przeboje rynku

Drugim, niemalże tak samo częstym wyborem, są dania gotowe. Szczególnie pizza, która stanowi aż 19 proc. wszystkich kupowanych mrożonek w 2022 r. Z danych Panelu GfK wynika, że przeciętny Kowalski wydał na nią średnio 64 zł. W przypadku tego typu produktu obserwowany jest wyraźny trend wzrostowy, zarówno w ujęciu wartościowym (+19 proc.), wolumenowym (+11 proc.), jak i liczby dokonanych transakcji (+7 proc.). „Potencjał tej kategorii zakupowej dostrzegają producenci, którzy stale rozbudowują portfolio swoich produktów. Tylko od stycznia do listopada 2022 r. oferta pizzy mrożonej w Polsce powiększyła się o ok. 80 nowych produktów” – mówi Jakub Dubniak.

Polacy najczęściej kupują mrożonki w dyskontach, które mają 54 proc. udziałów w rynku w ujęciu wartościowym. Zdaniem Jakuba Dubniaka, eksperta Panelu GfK mimo wzrostów cen, kategoria zachowała stabilną pozycję na rynku i nic nie wskazuje na zmiany w najbliższych miesiącach.

Komentarze

Powiązane

17.03.23, 06:30
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Brand24 rozważa pozyskanie inwestora
Wrocławska spółka Brand24 chce przeanalizować możliwość pozyskania partnera, który przyspieszyłby dynamiczny rozwój firmy na rynkach zagranicznych.
15.03.23, 07:30
| biznes i technologie » informacje
Communication Unlimited rozszerza współpracę z IAA Polska z okazji 30-lecia marki
Agencja marketingu zintegrowanego Communication Unlimited rozszerza współpracę z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy (IAA). Okazją jest 30-lecie IAA Polska.Communication Unlimited przygotowało jubileuszowe logo oraz opracowało cały system identyfikacji.
14.03.23, 13:33
| biznes i technologie » informacje
Kompania Piwowarska wybrała agencję Chapter1 do obsługi marki Lech Pils
Kompania Piwowarska przedłużyła współpracę z agencją Chapter1 do końca 2024 r.
14.03.23, 10:36
| biznes i technologie » informacje
Michał Sosiński dołącza do zespołu FCB&theMilkman
Michał Sosiński obejmie stanowisko Senior Art Directora w agencji FCB&theMilkman, wzmacniając dział kreatywny i designu.
12.03.23, 13:57
| biznes i technologie » informacje
Reformulacja produktów sieci Carrefour. Marka pracuje nad redukcją cukru, soli oraz tłuszczów
Sieć Carrefour dotychczas przeprowadziła reformulację ponad 500 produktów marki własnej i planuje zmiany receptur 40 kolejnych w 2023 roku. Carrefour pracuje nad redukcją cukru, soli oraz tłuszczów w recepturach swoich produktów marki własnej, a także eliminuje dodatki niepożądane, wychodząc ponad aktualne przepisy prawa w tym zakresie.
10.03.23, 08:45
| biznes i technologie » informacje
Marcin Garbarczyk nowym VP Head of MX w Samsung Electronics Polska
Z początkiem marca br., Marcin Garbarczyk awansował na stanowisko Vice President, Head of Mobile Experience (MX) w Samsung Electronics Polska i będzie odpowiadać za wszystkie obszary sprzedaży i marketingu produktów mobile w kanałach B2C i B2B.
09.03.23, 14:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » film
Multikino sprzedaje swoje kino na Ursynowie
Multikino sprzedaje swoje najstarsze kino w Warszawie. Otwarty w 1999 roku multipleks na Ursynowie będzie jednak działać w niezmienionej formie przez co najmniej 18 miesięcy. Transakcja jest wynikiem znacznego wzrostu wartości działki, której Multikino było użytkownikiem wieczystym.
26.02.23, 09:00
| biznes i technologie » informacje
Żabka testuje system gospodarki obiegu zamkniętego w sklepach w Bydgoszczy
Od 26 stycznia br. w ramach pilotażowego projektu „Zielona Odnowa” klienci sieci Żabka mają możliwość oddawania jednorazowych opakowań po napojach we wszystkich ponad 120 Żabkach zlokalizowanych na terenie Bydgoszczy. Opakowania można zwracać bezpośrednio u sprzedawców lub w EKOmatach.
25.02.23, 22:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków
Kupując kosmetyki, polscy konsumenci wybierają głównie oferty korzystne cenowo. Największą popularnością cieszą się więc artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych. Ilościowo konsumenci kupują nieco mniej niż przed rokiem - takie dane płyną z najnowszych analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
18.02.23, 21:25
| biznes i technologie » informacje
Kolejne sklepy w sieci SPAR
Sieć SPAR otworzyła kolejne sklepy – placówkę SPAR Mini w Solnikach (woj. lubuskie), a także dwa sklepy SPAR Express na stacjach benzynowych w Grudziądzu przy ul. Warszawskiej 31 i Świeciu przy ul. Chełmińskiej 22 (woj. kujawsko-pomorskie). 
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 30.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.