17.02.23, 14:05

Sneakerstudio i PRM zostaje przejęte przez Answear.com

Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com, fot.:materiały prasowe

Answear.com, jeden z najszybciej rosnących e-commerce modowo-lifestylowych, który w roku 2022 wygenerował blisko 1 mld zł przychodu ogłosił podpisanie umowy warunkowej na nabycie marek Sneakerstudio i PRM. Pierwsza z nich jest jednym z liderów sprzedaży w segmencie sneakers & streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej. Akwizycja zostanie sfinansowana akcjami Answear.com.

Transakcja wzmocni pozycję Answear.com jako jednego z wiodących podmiotów branży fashion e-commerce działającego na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz samej marki Answear w kierunku premium fashion & lifestyle, a także pozwoli na rozszerzenie działalności firmy o nowy segment i grupy klientów. Spółka widzi duży potencjał w segmencie premium sneakers & streetwear i liczy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron, łącząc unikalną ofertę, sprawność operacyjną i zaplecze technologiczno-logistyczne w Answear.com. 

"Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych. Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać" - mówi Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com. 

Sneakerstudio jest dojrzałym i cenionym wśród społeczności młodego pokolenia na rynkach CEE lifestylowo - sneakersowym brandem. Posiada w swojej ofercie produkty marek takich jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja. Sneakerstudio prowadzi sklepy internetowe w krajach CEE, a także sprzedaje swoje produkty na rynkach zachodnio-europejskich, m.in. poprzez globalną witrynę prowadzoną w języku angielskim. Marka zrodziła się w 2015 r. na krakowskim Kazimierzu, gdzie przy ulicy Starowiślnej 55 posiada swój stacjonarny butik. Z kolei PRM jest to nowy koncept, który ma wpisywać się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion. Pomimo wczesnego etapu rozwoju, udało się już pozyskać wiele znanych na zachodzie Europy marek takich jak Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV czy Rick Owens. Sprzedaż odbywa się poprzez globalną witrynę internetową, a butik marki znajduje się przy ulicy Świętokrzyskiej 16 w Warszawie. 

"Bardzo cieszymy się z połączenia sił z tak renomowanym graczem jak Answear, który nie raz już udowodnił jak świetnie zorganizowaną jest firmą, co widać po osiaganych wynikach. Dzięki niezawodnej logistyce i świetnym systemom e-commerce, obsługuje klientów na najlepszym poziomie. Mocno wierzę, że połączenie tych obszarów wraz z unikalnymi brandami, które tworzyliśmy przez ostatnie lata, będzie istotnym krokiem w naszym rozwoju i pomoże nam wypłynąć na jeszcze szersze wody. Mamy ambitny i kreatywny zespół, który posiada odpowiedni know-how i wie, jak dotrzeć do klientów w niszy w której operują nasze brandy, bo w wielu przypadkach są to osoby, które od zawsze interesowały się streetwearem i sneakersami. Łącząc nasze zespoły, nie tylko dalej będziemy rozwijać nasze marki, ale liczę, że również dzięki wymianie doświadczeń, będziemy tworzyć wartość dodaną w realizacji strategii Answear" - mówi Łukasz Lepczyński, założyciel marek Sneakerstudio i PRM.

Answear.com przejmuje ZCP (Zorganizowana Część Przedsiębiorstwa) od Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM, a także dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing. Przejęcie ZCP odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear.com. Zgodnie z warunkami umowy, Fashion Trends Group obejmie łącznie do 650 tys. akcji Answear.com, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł. Według harmonogramu transakcji uchwała o emisji akcji będzie poddana głosowaniu na WZA, które planowane jest na marzec lub kwiecień br. W 2022 r. Sneakerstudio oraz PRM według wstępnych danych sprzedażowych wygenerowało 136 mln zł przychodu, a osiągnięcie break-even planowane jest na ten rok.

Komentarze

Powiązane

27.04.24, 11:00
| biznes i technologie » informacje
Dostęp do szybkiego internetu w Polsce: Orange Polska podpisuje umowy na inwestycje
W ramach naborów KPO i FERC, zapewniających dostęp do bardzo szybkiego internetu, Orange Polska podpisał łącznie umowy na realizację inwestycji w 28 obszarach. Dzięki temu ok. 155 tys. gospodarstw domowych i ponad 22 tys. przedsiębiorstw może zostać objętych zasięgiem sieci szerokopasmowej. Wkrótce ruszą pierwsze prace.
26.04.24, 13:45
| biznes i technologie » informacje
Marcin Klammer dyrektorem zarządzającym Polską Radę Centrów Handlowych
Polska Rada Centrów Handlowych, 8 kwietnia br. powołała Marcina Klammera na stanowisko dyrektora zarządzającego. Będzie on współodpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii oraz dalszy rozwój Polskiej Rady Centrów Handlowych. 
25.04.24, 20:45
| biznes i technologie » informacje
SPAR w Grodzisku Mazowieckim w niestandardowym wystroju. Sklep współpracuje z KS Bogoria
Właściciel SPAR w Grodzisku Mazowieckim nawiązał współpracę z lokalnym klubem tenisa stołowego KS Bogoria, który jest wielokrotnym mistrzem Polski w tenisie stołowym, a także zwycięzcą wielu turniejów w Polsce i Europie. 
17.04.24, 13:00
| biznes i technologie » informacje
Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy z zasięgiem komórkowym dzięki Play
W najdłuższym tunelu drogowym w Polsce, który dziennie pokonuje kilkadziesiąt tysięcy samochodów, została zainstalowana infrastruktura telekomunikacyjna przez Play. To udogodnienie ma zapewnić niezakłócone rozmowy telefoniczne oraz szybki dostęp do internetu.
12.04.24, 19:30
| biznes i technologie » informacje
Arçelik wprowadza na rynek Beko Europe. Finalizacja dużej transakcji na rynku AGD
Turecki koncern Arçelik sfinalizował transakcję przejęcia pomiędzy spółką Beko B.V., będącą w całości własnością Arçelik, a spółką Whirlpool Corporation, należącą do Whirlpool EMEA Holdings LLC, tym samym tworząc nowy podmiot na rynku – Beko Europe.
10.04.24, 10:20
| biznes i technologie » informacje
Małgorzata Pietraszewska prezeską 10Clouds
Maciej Cielecki, współzałożyciel oraz wieloletni CEO firmy przekazał funkcje zarządcze 10Clouds, aby rozwijać w AI Labs projekty skupione na sztucznej inteligencji. Stanowisko Prezesa Zarządu w 10Clouds SA 1 kwietnia br. objęła Małgorzata Pietraszewska.
28.03.24, 13:00
| biznes i technologie » informacje
Maspex wyda na inwestycje ok. 650 mln zł. Będzie także inwestycja w Wadowicach
Grupa Maspex, właściciel m.in. takich marek jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Żubrówka czy Soplica, wyda na inwestycje produkcyjne w 2024 r. ok. 650 mln zł. Po wielu latach spółka wraca z dużą inwestycją do Wadowic.
15.03.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje
InPost: 7 tys. punktów odbiorów i nadań w Hiszpanii oraz 2 tys. w Portugalii
Grupa InPost posiada już 7 tys. punktów nadania i odbioru (w tym urządzeń Paczkomat) w Hiszpanii oraz 2 tys. w Portugalii.
15.03.24, 20:00
| biznes i technologie » informacje
Browar Pilsweizer wprowadza na rynek piwa w krachlach. To drugi taki browar w Polsce
Browar Pilsweizer wprowadza na rynek linię „piw góralskich” w krachlach (grube brązowe butelki, z kabłąkowym zamknięciem i białym korkiem). W luksusowych opakowaniach browar będzie na razie sprzedawał trzy swoje piwa.
13.03.24, 09:59
| biznes i technologie » informacje
Innowacje w olejach samochodowych: Jak nowe technologie poprawiają wydajność silnika
Rozwój technologiczny odgrywa kluczową rolę w każdej dziedzinie życia, a przemysł motoryzacyjny nie jest wyjątkiem. Szczególną uwagę poświęca się innowacjom w zakresie olejów samochodowych, które są niezbędne dla wydajności i trwałości silników. ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy