24.03.23, 01:00

Codziennik medialny: 24 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 marca?

Dane dnia 

TVN i Eurosport 1 pokazały w ostatnich dniach aż sześć konkursów narciarskich – po dwa w Oslo, Lillehammer i Vikersund. Rywalizację oglądało średnio ponad 2,5 mln widzów, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie ponad 25 proc. (dane: Nielsen Media). Podczas każdej relacji TVN był najchętniej oglądanym kanałem w Polsce, a Eurosport 1 zajął pierwsze miejsce wśród płatnych kanałów. Eurosport 1 pokazał dodatkowo wszystkie kwalifikacje, które przyciągnęły średnio 650 tys. osób. W trakcie Raw Air kanały TVN Warner Bros. Discovery wyemitowały ponad 26 godzin transmisji ze skoków narciarskich, które śledziło w sumie blisko 10,5 mln widzów. To o aż 35 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Najważniejsze informacje ze świata mediów i reklamy

KALENDARIUM

1928 – urodził się Czesław Nowicki, dziennikarz, prezenter pogody,
1945 - ukazało się pierwsze wydanie „Tygodnika Powszechnego”,
1954 – urodził się Marek Niedźwiecki, dziennikarz muzyczny,
1956 – urodził się Wiesław Weiss, dziennikarz muzyczny,
1959 – urodził się Filip Łobodziński, aktor, dziennikarz, tłumacz, muzyk,
1962 – w gdańskim klubie „Żak” odbył się pierwszy występ grupy Niebiesko-Czarni,
1973 – ukazał się album „The Dark Side of the Moon” brytyjskiej grupy Pink Floyd,
1980 – odbyła się premiera filmu „Paciorki jednego różańca” w reżyserii Kazimierza Kutza,
1992 – dokonano zmian skrótu TP na TVP oraz logotypów Telewizji Polskiej,
2008 – zmarł Janusz „Kosa” Kosiński, dziennikarz muzyczny.

WYWIADY - warto przeczytać:

CYTAT DNIA

"(...) Jak dla mnie dziś granie w TVP to po prostu współpraca z reżimem." /Tomasz "Lipa" Lipnicki, wywiad Piotra Halickiego, Onet.pl/

MEDIA ZAPOWIEDZI (KONFERENCJE, SPOTKANIA, WAŻNE DATY):

29.03.2023 r.

Webinar „NOWOŚĆ W POLSCE: zasięg prasy z podziałem na platformy czytania”.

Izabella Anuszewska (Client Director, Kantar Polska) oraz Renata Krzewska (Prezes spółki Polskie Badania Czytelnictwa) zaprezentują nową w Polsce, a już stosowaną na świecie, metodologię i wyniki pokazywania zasięgu prasy z podziałem na platformy czytania. Wszystkie media: prasa, radio i telewizja przechodzą transformację platform korzystania z treści. Podczas webinaru przedstawione zostaną dane, na temat tego, kto czyta prasę drukowaną a kto cyfrową.

Spotkanie odbędzie się w trybie online.
Termin: 29.03.2023 r. w godz. 11:00 – 11:40.
Żeby zgłosić chęć uczestnictwa w wydarzeniu wystarczy wypełnić formularz na naszej stronie: https://www.pbc.pl/rejestracja-na-webinar/
Rejestracja trwa do 28.03 do godz. 9:00.

3.04.2023 r.

Godz. 13.00, Chaton Warsaw, ul. Foksal 19
Konferencja Burda Day 2023 na której zostaną przedstawione kierunki rozwoju i nowe możliwości dla partnerów biznesowych. Po prezentacji odbędą się rozmowy w kuluarach przy lunchu.

Chcesz zapowiedzieć datę  konferencji? Kontakt: redakcja@portalmedialny.pl.

WAŻNE DATY

26.03.2023 r. - premiera dokumentu Ewy Ewart "Do ostatniej kropli" (TVN24 i TVN24 GO), godz. 20.00.

Chcesz zapowiedzieć ważną datę w świecie mediów? Kontakt: redakcja@portalmedialny.pl.

ZAPOWIEDZI WYDAWNICZE:

29.03.2023 r. - „Miasto dla kobiet” - Leslie Kern (Wydawnictwo Czarne)
29.03.2023 r. - „Wędrówka tusz” - Bartek Sabela (Wydawnictwo Czarne)
05.04.2023 r. - „Autoholizm. Jak odstawić samochód w polskim mieście” - Marta Żakowska (Wydawnictwo Krytyka Polityczna)
10.04.2023 r. - „W cieniu imperium. Kulisy ukraińsko-rosyjskiej wojny kulturowej” - Wira Ahejewa (Wydawnictwo Znak)
12.04.2023 r. - „Nadzieja skazanych” - Katarzyna Borowską (Wydawnictwo Świat Książki)
19.04.2023 r. - „Żarnowiec. Sen o polskiej elektrowni jądrowej” - Piotr Wróblewski (Wydawnictwo Krytyka Polityczna)
26.04.2023 r. - „Nie jestem twoim Polakiem. Reportaż z Norwegii” - Ewa Sapieżyńska (Wydawnictwo Krytyka Polityczna)
30.09.2023 r. - "Klucz do public relations” - Paweł Piotrowski (Wydawnictwo Petrus)

Komentarze

Powiązane

21.05.24, 10:26
| prasa » ludzie
Marcin Madej przeszedł do Grupy INFOR PL. Będzie odpowiedzialny za rozwój obszaru cyfrowych subskrypcji DGP
Na początku maja br. stanowisko Head of Subscription w Dzienniku Gazecie Prawnej objął Marcin Madej. Blisko dwie dekady doświadczenia na rynku wydawniczym będzie wykorzystywać w Grupie INFOR PL jako osoba odpowiedzialna za rozwój obszaru cyfrowych subskrypcji DGP.
21.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 maja?
19.05.24, 19:16
| prasa » informacje
Lidia Garbaczuk, była szefowa Biura Strategii Medialnych PAP, dołącza do Newserii
Lidia Garbaczuk w maju br. dołączyła do zespołu Newserii jako osoba odpowiedzialna za rozwój oferty agencji oraz współpracę ze strategicznymi klientami. Przez ostatnie cztery lata była szefową Centrum Prasowego Polskiej Agencji Prasowej oraz pełniła funkcję dyrektora Biura Strategii Medialnych PAP. 
19.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 maja?
18.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 maja?
17.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 maja?
16.05.24, 16:00
| prasa » informacje
35. urodziny miesięcznika Pani
Magazyn „PANI” to jeden z najstarszych magazynów kobiecych w Polsce. Powstał w 1989 r. , kiedy wydawca pisma „Kobieta i Życie” postanowił stworzyć nowy kwartalnik poradniczo-relaksowy. 17 maja br. na rynku ukaże się urodzinowe wydanie pisma.
16.05.24, 07:45
| prasa » informacje
Kolporter rozwija i modernizuje sieć saloników
Nowe saloniki i kolejne zmodernizowane punkty – to bilans prac w sieci Kolportera w pierwszym kwartale 2024 roku.
16.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 maja?
15.05.24, 07:30
| prasa » ludzie
Dorota Kruk szefową komunikacji i PR spółki Wyborcza
Z początkiem maja br., Dorota Kruk została szefową nowo utworzonego obszaru komunikacji i PR spółki Wyborcza. Będzie odpowiadać za zbudowanie strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, relacje z mediami oraz działania public relations związane z działalnością spółki Wyborcza, w tym “Gazety Wyborczej”.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy