31.03.23, 10:19
Brand24 notuje rekordowe w historii wyniki finansowe
Spółka Brand24 działająca w sektorze globalnych narzędzi do monitoringu mediów internetowych w 2022 r. mocno zwiększyła przychody i rentowność, odnotowując rekordowe w historii wyniki finansowe.
Brand24 w 2022 r. zwiększył przychody o 40 proc. r/r. do ok. 22,2 mln zł. Jednocześnie spółka zaliczyła niemal czterokrotny skok zysku operacyjnego do 2,8 mln zł, zwiększając przy tym rentowność EBIT z niecałych 5 proc. do prawie 13 proc. EBITDA z kolei wzrosła w ciągu roku o 79 proc. do kwoty 5,3 mln zł, co pozwoliło spółce wygenerować 5,2 mln zł gotówki z działalności operacyjnej. Na poziomie netto zysk zwiększył się sześciokrotnie do ponad 1,5 mln zł. Jak tłumaczy firma, tak dobre wyniki, to głównie efekt wprowadzenia nowych planów abonamentowych i sprzedaży nowych produktów własnych.
„2022 był dla nas zdecydowanie najlepszym rokiem w naszej historii. Nie tylko ze względu na wyniki finansowe, ale również pod kątem rozwoju produktu oraz usług komplementarnych, takich jak Insights24. Nowe produkty są jeszcze we wczesnej fazie, ale zdołały już wypracować w całym roku 92 tys. dol. dodatkowej sprzedaży” – mówi Michał Sadowski, założyciel Brand24. „Obecny rok zaczęliśmy ponownie od zmian w polityce cenowej, bo widzimy że „tuning” daje tutaj bardzo dobre, szybkie i trwałe efekty” - dodaje Michał Sadowski. ”Nieustannie inwestujemy w rozwój produktów, mocno angażując przy tym rozwiązania AI. Tam, gdzie są one kosztowne, tworzymy własne (model AI sentymentu, języka). Tam, gdzie taniej jest korzystać z gotowych narzędzi, integrujemy się z gotowymi rozwiązaniami (np. ChatGPT/GPT4 w Insights24)” - mówi Michał Sadowski.
Brand24 pracuje nad nowymi projektami
Brand24 pozyskał 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na prace nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów.
W tym roku Brand24 ogłosił przegląd opcji strategicznych, który ma pomóc spółce znaleźć silnego partnera, który wsparłby rozwój zagraniczny, szczególnie w USA.
kierowniczka/kierownik działu PR
Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa
Przejdź do ofertySpecjalista ds. promocji czasopism naukowych
Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze