30.03.23, 14:00

Zielony Przystanek od AMS przy Tężni w Chorzowie

EKO wiata, fot.: materiały prasowe

30 marca br. Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa oddał do użytku mieszkańcom EKO wiatę – Zielony Przystanek Przy Tężni oraz ciąg wiat na zmodernizowanej ulicy 3 Maja. Nowe wiaty to efekt współpracy Miasta Chorzów i firmy AMS.

Na wspólny projekt Miasta Chorzów i AMS składa się system wiat z zielonymi dachami. Jedna z nich – Zielony Przystanek Przy Tężni – zyskała wyjątkową formę. Pokryta zielonym dachem i przyjazna dla ptaków, wyposażona jest w dwa dodatkowe panele z pnącymi roślinami. Pozostałe zielone wiaty – już w standardowej formie – powstały w ramach pionierskiego projektu rewitalizacji ulicy ul. 3 Maja.

„AMS od lat aktywizuje lokalne społeczności, samorządy i biznes, podkreślając, jak ważna jest komunikacja społeczna dająca poczucie wpływu na otaczającą rzeczywistość i odpowiedzialności za naszą planetę. Tworzenie rozwiązań nature-based solution w miastach przynosi korzyści zarówno środowiskowe, jak i społeczne. Cieszymy się, że rozwijamy naszą sieć EKO wiat w tak świadomym ekologicznie mieście jak Chorzów” – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS.

System zielonych przystanków w Chorzowie ma mieć znaczący wpływ na środowisko, tworząc nieoczywiste oazy zieleni w mieście. Jest to rozwiązanie typu nature-based solution – inspirowane i wspierane przez naturę, zapewniające korzyści środowiskowe, społeczne i ekonomiczne. Jeden dach przystanku, pokryty dywanem rozchodnikowym magazynuje 150 litrów wody deszczowej przy jednorazowym opadzie, a dodatkowo obniża o 3-5°C temperaturę powietrza wokół przystanku w upalne dni. Zmniejsza także zapylenie wokół wiaty o 15-20 proc. i absorbuje 7,2 kg CO2 rocznie.

Rośliny tworzące dywan rozchodnikowy, który pokrywa dach, są niezwykle wytrzymałe na warunki środowiskowe, dodatkowo mają długi okres kwitnienia i wysoką klasę miododajności. Oznakowanie wiat przy wykorzystaniu specjalnych kropek, którymi oklejone są szyby przystanku, to wynik współpracy z Fundacją Szklane Pułapki zajmującą się ochroną ptaków w Polsce – pozwala ono ograniczać kolizje i zapewnia bezpieczeństwo ptaków w przestrzeni miejskiej. Oznaczenie szyb jest przez Fundację certyfikowane.

Na każdym przystanku znajdują się panele EKO Premium Citylight, czyli prośrodowiskowa reklama połączona z sadzeniem drzew.

System EKO wiat AMS obecny jest w osmiu miastach: Warszawie, Krakowie, Lublinie, Chorzowie, Poznaniu, Szczecinie, Sosnowcu i Katowicach – i jest jedynym tego typu systemem w Polsce.

Komentarze

Powiązane

02.06.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Aktorka Olga Kalicka nową ambasadorką marki Garett
Olga Kalicka, aktorka młodego pokolenia znana, m.in. z serialu "Rodzinka.pl", została ambasadorką marki Garett. W nowej kampanii artystka podkreśla wartości takie jak otwartość i samoakceptacja, jednocześnie wspierając zdrowy styl życia.
01.06.23, 15:00
| reklama & PR » informacje
Home Cool Home. Pingwin PanSonik w roli głównej w kampanii Panasonic promującej domową klimatyzację
Firma Panasonic Heating & Cooling Solutions ruszyła z kampanią promocyjną „Home Cool Home”, która ma na celu wsparcie instalatorów poprzez dotarcie do zwykłego Kowalskiego oraz zachęcenie ich do zaopatrzenia się w urządzenia klimatyzacyjne marki. 
01.06.23, 09:42
| reklama & PR » ludzie
Marta Bełza dołącza do Garden of Words, Marta Miller awansuje
Agencja Garden of Words poszerzyła zespół PR i zatrudniła Martę Bełzę na stanowisku Head of Reputation Management. Z kolei Marta Miller awansowała na stanowisko Head of Corporate i będzie odpowiadać za rozwój agencji w zakresie pozyskiwania i prowadzenia projektów z obszaru komunikacji korporacyjnej.
01.06.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Lidl Polska wraz z Anną i Robertem Lewandowskimi zadbają o zdrowie Polaków
29 maja br. Lidl Polska ruszył z nową kampanią "Zadbajmy o siebie!". Sieć wspólnie z Anną i Robertem Lewandowskimi zachęca do budowania zdrowych nawyków.
01.06.23, 06:30
| biznes i technologie » informacje | reklama & PR » informacje
Rebranding stacji paliw Intermarché. Do końca roku zmieni się 10 stacji
Intermarché przeprowadzi rebranding przysklepowych stacji paliw. Mają być bardziej nowoczesne i spójne z kolorystyką sieci.
31.05.23, 19:15
| reklama & PR » informacje
JBB Bałdyga promuje ofertę grillową w digitalu
Ruszyła największa w historii JBB Bałdyga kampania digitalowa promująca ofertę grillową tej marki mięsnej w Polsce. Działania pod hasłem „Grilluje w całej Polsce” potrwają przez najbliższe miesiące.
31.05.23, 16:00
| reklama & PR » ludzie
Aleksandra Rekowska w ekipie agencji MADOGZ
Aleksandra Rekowska dołączyła do zespołu agencji MADOGZ i objęła stanowisko Senior Account Manager. Będzie odpowiedzialna za obsługę komunikacyjną kluczowych klientów agencji.
31.05.23, 12:10
| reklama & PR » ludzie
Dorota Natalia Haller rozstaje się z Huawei CBG
Dorota Natalia Haller zakończyła pracę na stanowisku dyrektorki marketingu, komunikacji i e-commerce w Huawei Consumer Business Group Polska, którą łączyła z rolą wiceprezeski marketingu na region Europy Centralnej i krajów nordyckich w Huawei CBG.
31.05.23, 10:45
| reklama & PR » informacje
Wobler od Publicis Worldwide, Bank BNP Paribas i PZW zbada polskie rzeki
Publicis Worldwide Poland wspólnie z Bankiem BNP Paribas i Polskim Związkiem Wędkarskim stworzyli prototyp woblera, badający zanieczyszczenie polskich wód. Projekt „River Alert” ma być odpowiedzią na katastrofę ekologiczną na Odrze i alarmujące doniesienia o stanie kolejnych polskich rzek.
30.05.23, 17:00
| reklama & PR » informacje
Z miłości do smaku i orzeźwienia! Kampania napojów herbaciano-owocowych HerbaLOVE od Herbapolu
Herbapol-Lublin rusza z kampanią wspierającą napoje herbaLOVE. Hasło „Z miłości do smaku i orzeźwienia!” ma podkreślać wyjątkowość produktów. Działania promujące herbaLOVE będą prowadzone w szerokim zakresie w mediach digitalowych i oparte będą na formacie video oraz angażujących formach.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. filmu

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty
Konkursy
do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.