04.05.23, 09:00
Miniserial Mole książkowe promuje czytelnictwo
23 kwietnia br., w Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich wystartowała nowa odsłona kampanii społecznej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021 – 2025 pod hasłem „Czytanie ma tylko dobre strony”. Jej bohaterami są mole książkowe, których perypetie odkrywamy w animowanym miniserialu w gwiazdorskiej obsadzie. Można go oglądać na kanale YouTube NPRCz 2.0 i w TVP Kultura od 23 kwietnia. Pierwszy etap działań promocyjnych, obejmujący Internet, telewizję, radio oraz outdoor, potrwa do końca czerwca 2023 roku.
Animowany cykl, zrealizowany w ramach NPRCz 2.0, obejmuje cztery odcinki, które w niestandardowy sposób inspirują do czytania. Głosów molom książkowym użyczyli aktorzy, muzycy, sportowcy i twórcy internetowi: Małgorzata Kożuchowska (mól Krystyna), Natalia Kukulska (mól Alicja), Ewa Szykulska (mól Janina), Renata Jusis (gąsienica Wioletta), Cezary Żak (mól Pułkownik), Piotr Cyrwus (mól Przemysław), Maciej Musiałowski (mól Miłosz), Karol Kłos (mól komentator sportowy) i Jacek Chełchowski „Zio” (mól komentator telewizyjny). Miniserial ukazuje świat moli książkowych, które od tysiącleci dbały o książki. Żywiły się tym, co niszczy papier – zarodnikami grzybów, bakteriami i innymi mikroorganizmami. To właśnie dzięki molom książkowym przetrwały egipskie papirusy, średniowieczne manuskrypty, pierwsze egzemplarze książek drukowanych przez Gutenberga, a nawet Konstytucja 3 maja. Przez lata mole książkowe były najlepszymi przyjaciółmi książek, jednak w ich świecie pojawili się „zjadacze” papieru, którym stawiają czoła pozytywni bohaterowie.
Animacja „Mole książkowe” ma zwracać uwagę na rolę, jaką czytanie pełni w życiu człowieka. Miniserial ma stać się jednocześnie pretekstem do przypomnienia, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, nawet jeśli poświęcamy mu niewiele czasu. Jak podkreślają organizatorzy kampanii, na rozpoczęcie przygody z książką i odkrywanie literatury oraz ponowne spotkania czytelnicze nigdy nie jest za późno. Serial jest adresowany zarówno do młodszych odbiorców, jak i dorosłych oraz seniorów.
Świat moli książkowych został wykreowany w technice „cut out”. Siłą animowanej serii jest humor dialogowy, a jego uzupełnieniem – zabawne postaci i kreacje artystów, którzy użyczyli głosu bohaterom. Mocną stroną „Moli książkowych” jest także rozbudowana, dopracowana w szczegółach scenografia, bogata w detale, ważna przy tworzeniu wrażenia „mikroskali” świata moli.
Pierwsze działania komunikacyjne z molami książkowymi w roli głównej potrwają do końca czerwca i będą realizowane przede wszystkim w Internecie, w tym kanałach własnych NPRCz 2.0 i ambasadorów, a także w telewizji, radiu oraz na nośnikach outdoorowych. Na potrzeby promocji oprócz miniserialu powstały trailer, plakat i krótkie materiały wideo. Kampania internetowa, telewizyjna i radiowa promująca „Mole książkowe” obejmie zarówno klasyczną kampanię spotową, jak i działania niestandardowe. Kampania w sieci będzie kierowała ruch do kanału NPRCz 2.0 na YouTube i znajdującej się tam playlisty z „Molami książkowymi” oraz strony internetowej NPRCz 2.0.
W kolejnych tygodniach będą publikowane materiały z molami książkowymi dla bibliotekarzy i edukatorów, służące codziennej pracy z czytelnikami. W ramach NPRCz 2.0 będą też realizowane kolejne spotkania plenerowe z serii „Czytanie na trawie”, konkursy w mediach społecznościowych i inne niestandardowe działania z udziałem liderów opinii czy mural, który powstanie w centrum Warszawy. Komunikacja będzie odwoływała się do moli książkowych – nowych bohaterów marki.
Kto odpowiada za kampanię?
Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację NPRCz 2.0. Autorem koncepcji miniserialu jest grupa Mumio, a producentem wykonawczym – studio Badi Badi. Wsparcie w przygotowaniu kreacji promocyjnych zapewniła agencja Punchline. Od 23 kwietnia miniserial jest dostępny na kanale NPRCz 2.0 na YouTube
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze