24.05.23, 07:30

Grupa Polsat Plus w I kwartale 2023 r. zanotowała 3,2 mld zł przychodów

Wyniki Grupy Polsat Plus w I kwartale 2023 r., fot.: materiały prasowe

W I kwartale 2023 r. Grupa Polsat Plus rozwijała sieć 5G Plusa, która obejmuje zasięgiem ponad 20 mln mieszkańców Polski. Uruchomiła także największe i najnowocześniejsze w Polsce studio TV, przedłużyła prawa do Energa Basket Ligi i zakupiła prawa do hokejowych Mistrzostw Świata.

Grupa Polsat Plus podkreśla, że konsekwentnie realizuje założenia Strategii 2023+. „W zasięgu sieci 5G Plusa jest już ponad 20 mln mieszkańców Polski, a wkrótce przyspieszy ona do 1 Gb/s. Inwestujemy w ofertę programową, w tym nowe prawa sportowe i seriale. Dynamicznie rozwijamy projekty z nowego segmentu Czystej Energii – budujemy farmy słoneczne i wiatrowe o łącznej mocy blisko 600 MW” – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego wzrósł rok do roku o 2,3 proc. do 71,4 zł.

Skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów. Stabilna baza 2,5 mln abonentów, czyli 42 proc. wszystkich naszych klientów, korzysta z ofert multiplay” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. „Pomimo niekorzystnych warunków rynkowych ARPU kontraktowych klientów B2C oraz klientów B2B rośnie, a usług przedpłaconych utrzymuje się na stabilnym poziomie, co jest zasługą m.in. popularyzacji 5G oraz ofert łączonych z serwisem Disney+. Na niezmiennie niskim poziomie 7,2 proc. pozostaje wskaźnik odejść klientów” – dodaje Stec.

Grupa Polsat Plus obsługuje blisko 70 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie usług komunikacyjnych i teleinformatycznych średni przychód od tych klientów wynosił ponad 1,4 tys. zł miesięcznie.

Prawie 22 proc. udziału w rynku TV

Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w I kwartale br. wyniosła 21,9 proc. – 8 proc. kanału głównego Polsat i 13,9 proc. kanałów tematycznych (dane: Nielsen Media). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 4 proc. do ponad 1 mld zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 28,2 proc. Z kolei serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21,2 mln użytkowników, którzy generowali ok. 2 mld odsłon stron.

W I kwartale osiągnęliśmy dobre wyniki oglądalności pomimo utrzymującego się niekorzystnego wpływu procesu przejścia na standard DVB-T2 w naziemnej telewizji cyfrowej. Nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu rosły o 4 proc. zgodnie z rynkiem” – komentuje Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus.

Grupa stawia na Czystą Energię

Grupa Polsat Plus we współpracy z ZE PAK zgodnie z założeniami Strategii 2023+ rozwija projekty w nowym obszarze Czystej Energii, związane z produkcją zielonej energii (ze słońca, wiatru, biomasy, termicznej obróbki odpadów) oraz budową pełnego łańcucha wartości zielonego wodoru.

„Dynamicznie rozwijamy projekty OZE. Aktualnie realizujemy szereg projektów farm wiatrowych na lądzie o łącznej mocy ok. 300 MW, a w pierwszych z nich trwają już testy przed uruchomieniem produkcji energii. Finalizujemy rozbudowę farmy fotowoltaicznej w Brudzewie” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. „Jeszcze w tym roku chcemy uruchomić pełny łańcuch wartości zielonego wodoru. Instalowany jest pierwszy elektrolizer do produkcji wodoru, mamy pierwsze wozy do jego transportu, budujemy ogólnodostępne stacje tankowania. W Świdniku powstaje fabryka naszych autobusów wodorowych i wygraliśmy pierwszy przetarg na dostawę 20 NesoBusów do Rybnika” – dodaje Stec.

Przychody wyniosły 3,2 mld zł

Jak podkreśla firma, pomimo niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego, Grupa Polsat Plus osiągnęła w I kwartale br. bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody wzrosły o ponad 7 proc. do 3,2 mld zł, zysk EBITDA wyniósł 761 mln zł, a zysk netto – 71 mln zł. Wskaźnik całkowitego zadłużenia wyniósł 3,26x (dług netto/EBITDA LTM).

Na trudnym i wymagającym rynku z sukcesem zrefinansowaliśmy zadłużenie Grupy, co zapewnia nam elastyczność w finansowaniu inwestycji w ramach Strategii 2023+” – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. „Wyemitowaliśmy obligacje o rekordowej wartości 2,67 mld zł oraz zawarliśmy z konsorcjum polskich i zagranicznych instytucji finansowych umowy kredytów na 7,3 mld zł, 0,5 mld euro oraz 1 mld zł kredytu rewolwingowego. Co istotne, całość zadłużenia jest powiązana z naszymi celami zrównoważonego rozwoju, które realizujemy m.in. poprzez wdrażanie w życie Strategii 2023+, działania na rzecz środowiska, jak i społeczeństwa” – dodaje Ostap-Tomann.

Komentarze

Powiązane

28.09.23, 17:00
| telewizja / VOD » informacje
II edycja Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych na antenach TVP Kultura i TVP Kultura 2
Od 5 do 15 października 2023 r. odbędzie się II edycja Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych, organizowanego przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Na antenie TVP Kultura i platformie streamingowej TVP Kultura 2 widzowie będą mogli śledzić zmagania uczestników trzeciego etapu konkursu.
28.09.23, 07:00
| telewizja / VOD » informacje
Kanał FAST Patronite Podróże debiutuje na platformie Pilot WP
Na platformie Pilot WP pojawił się nowy kanał „Patronite Podróże”. To kanał typu FAST (Free Ad-Supported Television), czyli telewizji wspieranej reklamami, który oferuje oryginalne treści podróżnicze w zupełnie nowej formie.
27.09.23, 21:00
| telewizja / VOD » seriale
Nowy serial Rafi w Polsat Box Go
Nowy metafizyczno-obyczajowy serial „Rafi” w reżyserii Bartosza Prokopowicza 6 października br. będzie miał premierę w Polsat Box Go. Serial będzie można oglądać wyłącznie w pakiecie Polsat Box Go Premium w serwisie Polsat Box Go. Produkcja powstała na zlecenie Telewizji Polsat.
25.09.23, 17:00
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Razem najlepiej. Castorama uruchamia autorski podcast
“Razem najlepiej” to nowy projekt Castoramy, który ma promować kluczowe dla marki wartości. Będą to rozmowy o sile relacji z drugim człowiekiem, naszych wyborach i codziennym życiu. W roli prowadzącej wystąpi Katarzyna Jaroszyńska.
25.09.23, 15:00
| telewizja / VOD » seriale
Kreskówki w ofercie telewizji Metro
od 2 października br., naziemna telewizja Metro wprowadza nowe pasmo rozrywki dla najmłodszych widzów. W ofercie kanału znajdą się najpopularniejsze kreskówki, m.in. „New Looney Tunes”, „Batwheels” oraz „Tom i Jerry Show”. Animacje emitowane będą od poniedziałku do piątku, o godz. 06:00.
25.09.23, 07:00
| telewizja / VOD » informacje
MIXTAPE TV zmienia ramówkę i wprowadza nowe formaty
Od połowy września br. MIXTAPE TV wprowadza nowości programowe. Dodatkowo, 17 września br. uruchomiono nową stronę internetową. Stacja od niedawna stcja korzysta także z uproszczonej wersji logotypu.
21.09.23, 15:15
| telewizja / VOD » informacje
TVP Nauka zaprasza do Fromborka z okazji 550. roczniy urodzin Mikołaja Kopernika
W sobotę, 23 września i w niedzielę, 24 września br. TVP Nauka zaprasza do Fromborka, gdzie podsumuje rok Mikołaja Kopernika obchodzony w związku z 550. rocznicą jego urodzin. 
21.09.23, 14:02
| telewizja / VOD » informacje
Porażka nowości Polsatu. The Real Housewives. Żony Warszawy oraz Temptation Island Polska z późniejszą porą emisji
Od środy, 27 września br. w Polsacie pojawi się nowe pasmo filmowe. Tym samym dwa programy z jesiennej ramówki Polsatu - „The Real Housewives. Żony Warszawy” i „Temptation Island Polska” od przyszłego tygodnia będą miały nowe godziny emisji.
21.09.23, 08:30
| telewizja / VOD » seriale
Powrót serialu Szadź. Premiera wiosną 2024 r.
Premiera finałowego sezonu „Szadzi” planowana jest na wiosnę przyszłego roku. W rolach głównych widzowie ponownie zobaczą Macieja Stuhra, Aleksandrę Popławską, Jowitę Budnik, Annę Cieślak, Karolinę Gorczycę, Bartosza Gelnera oraz Piotra Trojana.
21.09.23, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | kultura » książki
Netfliksowy Pan Samochodzik nie pomógł książkom Nienackiego
Wbrew pozorom, film z Panem Samochodzikiem, który zadebiutował niedawno na platformie Netflix nie spowodował „Samodzikomanii”. Książki Zbigniewa Nienackiego pozostają wciąż klasykami i są chętnie kupowane.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 26.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.