24.05.23, 07:30
Grupa Polsat Plus w I kwartale 2023 r. zanotowała 3,2 mld zł przychodów
W I kwartale 2023 r. Grupa Polsat Plus rozwijała sieć 5G Plusa, która obejmuje zasięgiem ponad 20 mln mieszkańców Polski. Uruchomiła także największe i najnowocześniejsze w Polsce studio TV, przedłużyła prawa do Energa Basket Ligi i zakupiła prawa do hokejowych Mistrzostw Świata.
Grupa Polsat Plus podkreśla, że konsekwentnie realizuje założenia Strategii 2023+. „W zasięgu sieci 5G Plusa jest już ponad 20 mln mieszkańców Polski, a wkrótce przyspieszy ona do 1 Gb/s. Inwestujemy w ofertę programową, w tym nowe prawa sportowe i seriale. Dynamicznie rozwijamy projekty z nowego segmentu Czystej Energii – budujemy farmy słoneczne i wiatrowe o łącznej mocy blisko 600 MW” – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.
Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego wzrósł rok do roku o 2,3 proc. do 71,4 zł.
„Skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów. Stabilna baza 2,5 mln abonentów, czyli 42 proc. wszystkich naszych klientów, korzysta z ofert multiplay” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. „Pomimo niekorzystnych warunków rynkowych ARPU kontraktowych klientów B2C oraz klientów B2B rośnie, a usług przedpłaconych utrzymuje się na stabilnym poziomie, co jest zasługą m.in. popularyzacji 5G oraz ofert łączonych z serwisem Disney+. Na niezmiennie niskim poziomie 7,2 proc. pozostaje wskaźnik odejść klientów” – dodaje Stec.
Grupa Polsat Plus obsługuje blisko 70 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie usług komunikacyjnych i teleinformatycznych średni przychód od tych klientów wynosił ponad 1,4 tys. zł miesięcznie.
Prawie 22 proc. udziału w rynku TV
Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w I kwartale br. wyniosła 21,9 proc. – 8 proc. kanału głównego Polsat i 13,9 proc. kanałów tematycznych (dane: Nielsen Media). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 4 proc. do ponad 1 mld zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 28,2 proc. Z kolei serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21,2 mln użytkowników, którzy generowali ok. 2 mld odsłon stron.
„W I kwartale osiągnęliśmy dobre wyniki oglądalności pomimo utrzymującego się niekorzystnego wpływu procesu przejścia na standard DVB-T2 w naziemnej telewizji cyfrowej. Nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu rosły o 4 proc. zgodnie z rynkiem” – komentuje Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus.
Grupa stawia na Czystą Energię
Grupa Polsat Plus we współpracy z ZE PAK zgodnie z założeniami Strategii 2023+ rozwija projekty w nowym obszarze Czystej Energii, związane z produkcją zielonej energii (ze słońca, wiatru, biomasy, termicznej obróbki odpadów) oraz budową pełnego łańcucha wartości zielonego wodoru.
„Dynamicznie rozwijamy projekty OZE. Aktualnie realizujemy szereg projektów farm wiatrowych na lądzie o łącznej mocy ok. 300 MW, a w pierwszych z nich trwają już testy przed uruchomieniem produkcji energii. Finalizujemy rozbudowę farmy fotowoltaicznej w Brudzewie” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. „Jeszcze w tym roku chcemy uruchomić pełny łańcuch wartości zielonego wodoru. Instalowany jest pierwszy elektrolizer do produkcji wodoru, mamy pierwsze wozy do jego transportu, budujemy ogólnodostępne stacje tankowania. W Świdniku powstaje fabryka naszych autobusów wodorowych i wygraliśmy pierwszy przetarg na dostawę 20 NesoBusów do Rybnika” – dodaje Stec.
Przychody wyniosły 3,2 mld zł
Jak podkreśla firma, pomimo niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego, Grupa Polsat Plus osiągnęła w I kwartale br. bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody wzrosły o ponad 7 proc. do 3,2 mld zł, zysk EBITDA wyniósł 761 mln zł, a zysk netto – 71 mln zł. Wskaźnik całkowitego zadłużenia wyniósł 3,26x (dług netto/EBITDA LTM).
„Na trudnym i wymagającym rynku z sukcesem zrefinansowaliśmy zadłużenie Grupy, co zapewnia nam elastyczność w finansowaniu inwestycji w ramach Strategii 2023+” – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. „Wyemitowaliśmy obligacje o rekordowej wartości 2,67 mld zł oraz zawarliśmy z konsorcjum polskich i zagranicznych instytucji finansowych umowy kredytów na 7,3 mld zł, 0,5 mld euro oraz 1 mld zł kredytu rewolwingowego. Co istotne, całość zadłużenia jest powiązana z naszymi celami zrównoważonego rozwoju, które realizujemy m.in. poprzez wdrażanie w życie Strategii 2023+, działania na rzecz środowiska, jak i społeczeństwa” – dodaje Ostap-Tomann.
Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze