31.05.23, 06:30

Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press doceniony w 44. konkursie Best of News Design

Okładka" Puls Polska" autorstwa Tomasza Bocheńskiego, fot.: materiały prasowe

Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, otrzymał dwie nagrody w 44. konkursie Best of News Design, organizowanym przez Society for News Design ze Stanów Zjednoczonych. Jury, w skład którego weszło blisko 50 specjalistów z całego świata, doceniło cykl okładek do „Polska Metropolia Warszawska” oraz autorskie portfolio Tomasza Bocheńskiego.

Uznanie jury zdobyły zaprojektowane przez Tomasza Bocheńskiego okładki gazety „Polska Metropolia Warszawska”, które nawiązują do wojny w Ukrainie. Wyróżnione zostało także portfolio dyrektora artystycznego Polska Press. Prace autora zostały docenione obok projektantów z takich redakcji jak „New York Times” czy „The Washington Post”.

Dobra okładka, szczególnie ta odnosząca się do bieżących, działań wojennych, wymaga właściwego oglądu na teraźniejsze wydarzenia. To nie tylko prosta forma skojarzeń. Jeżeli twórca przy ich projektowaniu używa skrótów w obrazie, które już funkcjonują w przestrzeni, to musi być świadomy, kiedy, przez kogo i w jakim celu były użyte, aby dokonać właściwej interpretacji faktów” – mówi Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy.

Tomasz Bocheński kreuje i współtworzy projekty graficzne już od 20 lat. Pracę zaczynał w „Gazecie Krakowskiej”, następnie przeszedł do „Dziennika Polskiego”, gdzie od 2007 r. był dyrektorem artystycznym. Od 10 lat pełni funkcję dyrektora artystycznego Polska Press Grupy.

Tomasz Bocheński w przeszłości wielokrotnie zdobywał prestiżowe nagrody w konkursach branżowych w Polsce i na świecie. W swoim dorobku ma kilkadziesiąt nagród, m.in. GrandFront oraz Chimera Grand Prix. Jego projekty wielokrotnie zdobywały uznanie za granicą, m.in. European Newspaper Award oraz Best of News Design – The Society for News Design w USA.

Society for News Design to organizacja non-profit założona w USA w 1979 r. Poza licznymi działaniami artystycznymi organizuje coroczny, otwarty konkurs Best of News Design dla gazet i czasopism z całego świata. Jury docenia i nagradza najlepsze na świecie projekty prasowe. Misją organizacji jest tworzenie, promowanie i uczenie najlepszego dziennikarstwa wizualnego. Do tegorocznego konkursu zgłoszonych zostało 2,7 tys. prac artystów z całego świata.

Komentarze

Powiązane

17.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
16.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
15.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
14.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
13.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
12.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 12 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 12 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
11.07.24, 06:30
| prasa » informacje
Czułość. Wolność. Równowaga. Akcja społeczna Wysokich Obcasów i Wyborczej
Rozpoczęta 5 lipca br. nowa akcja społeczna „Czułość. Wolność. Równowaga” to inicjatywa „Wysokich Obcasów” i „Wyborczej”. Akcja potrwa rok.
11.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 11 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 11 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
10.07.24, 11:00
| prasa » informacje
Forbes Women rozpoczyna akcję 50 po 50
„Forbes Women” rozpoczyna inicjatywę „50 po 50”. W kolejnym numerze magazynu zostanie opublikowana lista kobiet po 50. roku życia, które odniosły sukcesy w różnych dziedzinach. Redakcja czeka na zgłoszenia.
10.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 10 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 10 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.