08.07.23, 22:00
Kaufland promuje marki własne
Z przeprowadzonych przez GFK Polonia badań wynika, że niemal 13,5 miliona rodzimych gospodarstw domowych sięga po produkty wytworzone przez marki własne retailerów. Kaufland w związku z rosnącym zainteresowaniem artykułami marek własnych prowadzi kampanię przybliżającą portfolio tego rodzaju produktów.
Sytuacja ekonomiczna w kraju motywuje polskich konsumentów do poszukiwania alternatyw produktowych na rynku FMCG. Jak podaje GFK Polonia, co piąty produkt znajdujący się w koszyku zakupowym Polaka jest marką własną oferowaną przez retailera. Poza korzyściami związanymi z niską ceną, konsumenci doceniają często także fakt, że asortyment ten wytwarzany jest przez lokalny sektor MŚP, co z kolei pozytywnie wpływa na mikroekonomiczną sytuację w regionie.
Przekaz reklamowy sieci ma skupiać się na dwóch aspektach – marki własne Kaufland są atrakcyjne cenowo, a w dodatku pokrywają w pełni zapotrzebowanie na codzienne produkty. Korzyści te ma podkreślać claim kampanii, który brzmi: „Marki nasze, oszczędności wasze!”. W spotach filmowych i innych materiałach wizualnych oszczędności symbolizuje skarbonka z logotypem Kauflandu i w czerwonym kolorze sieci. W kampanii prezentowane są zarówno artykuły spożywcze, jak również chemia gospodarcza czy kosmetyki.
Kampania dotycząca marek własnych ma być widoczna we wszystkich kanałach sieci Kaufland: w gazetkach, materiałach POS, a także w kanałach digitalowych (spoty w serwisie Youtube) oraz w mediach społecznościowych (TikTok, Facebook, Instagram), gdzie uwagę maja przykuwać, m.in. memy stworzone specjalnie na potrzeby kampanii.
Komentarze