01.08.23, 09:45

Grupa Empik zwiększa obecność w Polsce i odnotowuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Salon sieci Empik, fot.: materiały prasowe

W 2022 roku Grupa Empik odnotowała dalszy wzrost przychodów dzięki biznesom online i digital, a ich udział w łącznej sprzedaży przekroczył symboliczny próg 50 proc.

Grupa kontynuowała rozbudowę unikatowego, omnikanałowego ekosystemu i realizowała założoną strategię ekspansji. W Polsce zwiększyła swoją obecność, zamykając rok z 343 salonami Empik i Papiernik by Empik. Wszystkie spółki Grupy odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a łączne przychody wzrosły o 15,5%, a obrót GMV o 22 proc. EBITDA również wzrosła do poziomu 221 mln zł.

"W 2022 roku wyniki finansowe wszystkich spółek z Grupy uległy znaczącej poprawie. Zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów, mimo wymagającej sytuacji na rynku i szeregu niekorzystnych czynników, wywołanych m.in. wybuchem wojny w Ukrainie, inflacją i wzrostami cen energii. Mimo spowolnienia popytu w lutym i marcu 2022 roku, w kolejnych miesiącach wróciliśmy na ścieżkę szybkiego wzrostu i kontynuowaliśmy zaplanowane inwestycje. Omnichannel w wydaniu Empiku zapewnia nam stabilność mimo rynkowych zawirowań i otwiera drzwi na kolejne możliwości rozwoju" – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, Prezeska Grupy Empik.

EmpikPlace, platforma marketplace Grupy Empik, przyczyniła się do napędu sprzedaży online, przekraczając już 26 proc. GMV Empik.com. W ciągu ostatniego roku do EmpikPlace dołączyło ponad 2200 nowych sprzedających, a liczba ofert wzrosła do ponad 6 mln. Empik.com to dziś druga najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce.

"W 2022 roku postawiliśmy na szereg inicjatyw rozwojowych EmpikPlace, które pozwoliły nam zamknąć rok z rekordowym tempem wzrostu w pięcioletniej historii platformy. Koncentrowaliśmy się mocno na doświadczeniu Sprzedawcy oraz optymalizacji procesów ich pozyskiwania i wdrażania. Pracowaliśmy także dalej nad rozwojem komercyjnych możliwości współpracy ze Sprzedawcami i markami" – tłumaczy Karol Ignatowicz, Członek Zarządu, Chief E-commerce, Customer Value & Supply Chain Operations Officer i dodaje: "Kontynuowaliśmy również inwestycje w technologiczny rozwój i dalsze usprawnienia platformy Empik.com. Do kluczowych inicjatyw minionego roku należy zaliczyć m.in. nowe podejście do pricingu i rekomendacji w ramach marketing automation oraz kontynuację przejścia na nową architekturę mikro-serwisową. Bardzo duży nacisk został także położony na optymalizację i podniesienie efektywności działań performance marketingowych" - dodaje Ignatowicz.

Komentarze

Powiązane

17.09.24, 16:45
| prasa » informacje
Wydawnictwo Bauer odświeża dwutygodnik Tina
18 września br. w sprzedaży pojawi się pierwszy numer dwutygodnika „Tina” (Wydawnictwo Bauer) w odnowionej formule i szacie graficznej.
17.09.24, 12:11
| radio » informacje | prasa » informacje
Trwa zbiórka Fundacji Radia ZET na rzecz osób dotkniętych powodzią. Media Grupy Agora wspierają akcję
15 września br. Fundacja Radia ZET uruchomiła zbiórkę pieniędzy na pomoc poszkodowanym w powodzi. Do akcji włączyły się wszystkie media Grupy Agora. “Wyborcza”, Gazeta.pl, AMS, Helios, Next Film oraz wszystkie stacje radiowe Grupy Eurozet kierują swoich odbiorców do jednej zbiórki.
17.09.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Razem dla Was. Telewizja Polska uruchamia pomocą dla ofiar powodzi. Partnerem Polska Press Grupa
Telewizja Polska uruchomiła szeroką akcję charytatywną „Razem dla Was”, której celem jest pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Partnerem akcji została Polska Press Grupa.
17.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
16.09.24, 19:45
| prasa » ludzie
Marcin Dzienniak nowym członkiem Zarządu Ringier Axel Springer Polska
1 października 2024 r., Marcin Dzienniak dołączy do Zarządu Ringier Axel Springer Polska i jako Chief Operating Officer będzie odpowiedzialny za obszary transformacji biznesowej, produktu mediowego, AI oraz szeroko pojętej technologii.
16.09.24, 13:22
| prasa » informacje
Wymowne zdjęcia wielkiej wody. Okładki dzienników z 16 września 2024 r.
W poniedziałek, 16 września br. większość dzienników poświęciła okładki "wielkiej wodzie". Dominowały duże zdjęcia i wymowne tytuły. 
16.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
15.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
14.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
13.09.24, 18:30
| prasa » informacje
28 edycja akcji Różowa Wstążka magazynu Twój Styl
Magazyn „Twój STYL” (Wydawnictwo Bauer) kolejny raz ogłasza kampanię „Różowa Wstążka”, która ma na celu zwiększenie dostępności i świadomości dotyczącej profilaktyki zdrowotnej wśród kobiet.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.