14.08.23, 12:05

Do czego przydaje się analiza konkurencji w SEO?

Fot.: materiały prasowe

Analiza konkurencji pod względem SEO pozwala zainspirować się strategią innych marek o podobnym profilu branżowym. Umożliwia też uniknięcie błędów, jeśli chodzi o własne przedsiębiorstwo. W efekcie drobiazgowa analiza działań rywali może zbudować sporą przewagę nad konkurencją i pomóc zarządzać budżetem. Z artykułu dowiesz się m.in. tego, w jaki sposób przeprowadzić analizę konkurencji w SEO i jak wdrożyć powstałe zmiany.

Instrukcja przeprowadzenia analizy konkurencji w SEO

Punktem wyjścia do analizy w SEO powinno być wyłonienie bezpośredniej konkurencji dla marki czy firmy. Strategicznych rywali warto szukać, biorąc pod uwagę podobny profil działalności lub branżę, w jakie funkcjonuje dana firma. Oczywistym krokiem będzie prześledzenie stron internetowych marek, które zajmują wysokie oraz najwyższe miejsca w rankingu wyszukiwarki Google. Już w tym miejscu uczulamy na fakt, że pozyskane w wyniku analizy informacje powinny być traktowane jako inspiracja czy wskazówka, a nie nieetyczne kopiowanie w skali 1:1.

Analizę można przeprowadzić według następujących punktów:

  • Wybierz odpowiednie narzędzie, np. Ahrefs, Senuto, SEMSTORM czy SEMRush, które pomoże Ci dokonać analizy i stworzyć podsumowanie w formie raportu.
  • Skup się przede wszystkim na prześledzeniu fraz kluczowych oraz linków zewnętrznych (backlinków). Na które frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja? Czy popularnością cieszą się wśród nich frazy z długim ogonem, a może krótsze słowa kluczowe?
  • Nie zapominaj o takich elementach strony jak: meta title, description, nagłówki (wyższego i niższego rzędu: H1, H2, H3) oraz opisy ALT użytych zdjęć.
  • Zwróć też uwagę na długość tekstów w witrynie, a także responsywność (dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych) i prędkość ładowania się strony. Wydawałoby się, że poboczne kwestie nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak wraz z oceną stosowania fraz kluczowych i link buildingu, dają szerszy ogląd poczynań konkurencji.

Analiza konkurencji w SEO – i co dalej?

Czym powinna zakończyć się analiza działań SEO u konkurencji? Jak wykorzystać wnioski z badania funkcjonalności na stronie internetowej marketingowych rywali? Możesz podejść do tematu dwutorowo. Po pierwsze: doceń mocne strony konkurencji i zastanów się, jak przenieść je do własnego biznesu. Może:

  • zaczerpniesz inspiracji i wzbogacisz stronę www o użyteczne FAQ?;
  • zoptymalizujesz nowy tekst pod konkretne słowa kluczowe lub poszerzysz istniejące artykuły, by zmieściło się w nich więcej znaczących fraz?;
  • zmienisz język komunikacji na bardziej przystępny, zabawny lub wyrafinowany?;
  • przyspieszysz ładowanie się witryny?;
  • dopracujesz meta title, nagłówki, description oraz opisy ALT dla fotografii?;
  • zadbasz o estetyczny wygląd własnej witryny i doświadczenia użytkownika (UX)?.

Możesz również wykorzystać słabe strony rywali i wybić się w obszarach, które zostały przez nich zaniedbane, np. w kwestii ubogich w treści tekstowe i warstwę wizualną artykułów blogowych. Na bazie właściwie przeprowadzonej analizy SEO konkurencji będzie Ci łatwiej zbudować widoczność i pozycję w rankingu wyszukiwarek Google.

Link: https://www.mbridge.pl/

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 24.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.