16.08.23, 15:00

Oszust na spalonym. NASK z Kanałem Sportowym edukują w kwestii cyberzagrożeń

Fragment z pierwszego spotu akcji "Oszust na spalonym", fot .: materiał YouTube

Od lipca br. trwa specjalna akcja informacyjna NASK-PIB, prowadzona w kanałach Kanału Sportowego i portalu Weszło, dotycząca codziennych cyberzagrożeń i sposobów radzenia sobie z nimi.

Już po pierwszym tygodniu współpracy, materiały przygotowane w ramach akcji „Oszust na spalonym”, osiągnęły ponad półmilionową oglądalność. Wspólna z Kanałem Sportowym akcja „Oszust na spalonym” jest elementem ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej cyberzagrożeń i cyberhigieny, prowadzonej przez NASK i Ministerstwo Cyfryzacji. Została ona uruchomiona w lipcu i ma trwać do końca roku. To działania, które przedstawiają najczęściej występujące zagrożenia w sieci i pokazujące w 3 prostych krokach jak się ich ustrzec i zabezpieczyć przed cyberoszustami.

W ramach akcji „Oszust na spalonym” realizowanej we współpracy NASK i Kanału Sportowego, eksperci NASK będą brać udział w programach „KS Poranek”, w specjalnie przygotowanych 20 insertach „Dzień dobry, tu oszust!” oraz innych popularnych wśród widzów formatach jak „Hejtpark”, „Mazurek&Stanowski” oraz „Stanowisko”. Fragmenty programów oraz inne treści edukacyjne pojawią się również w mediach społecznościowych Kanału Sportowego oraz Krzysztofa Stanowskiego. Dziennikarz weźmie udział również w nagraniu dwóch spotów, a jeden z nich będzie promowany w mediach społecznościowych. Na łamach portalu Weszło ukaże się 20 tekstów, pokazujących tematy dezinformacji i cyberbezpieczeństwa w sportowych kontekstach.

Redakcja stworzy także 12 krótkich wideo na ten temat, które zostaną opublikowane na portalu TikTok. Działania w tych dwóch redakcjach zostaną uzupełnione o świadczenia influencerów newsowych: Łukasza Boka, Doktora z TikToka oraz Revo, a także w serii materiałów na kanałach projektu „Matura to bzdura”. Pierwszy spot akcji już został udostępniony  w mediach społecznościowych.

Kampania informacyjna uruchomiona przez NASK i Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach której realizowana jest akcja informacyjna „Oszust na spalonym”, to działania, które przedstawiają najczęściej występujące zagrożenia w sieci i pokazujące w 3 prostych krokach jak się ich ustrzec i zabezpieczyć przed cyberoszustami. Podzielone są na 5 obszarów tematycznych: silne hasła internetowe, fałszywe sklepy online, niebezpieczne załączniki w mailach, fałszywe inwestycje w sieci oraz oszustwa na szybkie przelewy internetowe. Kampania jest prowadzona w tradycyjnych mediach ogólnopolskich i lokalnych (radio, telewizja, prasa), a także w internecie oraz m. in. na dworcach, peronach i w pociągach. Kampania jest częściowo współfinasowana ze środków UE. Planowany budżet na wszystkie działania zakładane od lipca do końca 2023 roku to blisko 22 mln zł brutto.

W ostatnim roku NASK wspólnie Ministerstwem Cyfryzacji zrealizowali wiele działań edukacyjnych i informacyjnych, których przekaz na temat cyberbezpieczeństwa dotarł do kilkudziesięciu milionów Polaków o różnym poziomie kompetencji cyfrowych, także tym najniższym. Były to m.in.: kampania „Fałszywe SMS-y”, „ABC Cyberbezpieczeństwa”, „Stop dezinformacji/#WłączWeryfikację”, wspólną z Google na temat bezpiecznych haseł i dwuetapowej weryfikacji oraz z Google Jigsaw i Demagog – poświęconą dezinformacji.

Komentarze

Powiązane

10.06.24, 10:42
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Anna Kalczyńska w ekipie Iberionu. Poprowadzi autorski format geopolityczny
Do Iberionu dołącza Anna Kalczyńska, która poprowadzi autorski format geopolityczny. Dziennikarka w ostatnich latach związana była ze stacją TVN.
09.06.24, 13:27
| internet » informacje
Wieczór Wyborczy w Onecie
9 czerwca br. o godz. 20:45 na stronie głównej Onetu ruszy Wieczór Wyborczy, który poprowadzi Marcin Zawada, dziennikarz Onetu. Dziennikarz w Studiu Wyborczym Live w Onecie przedstawi wyniki exit poll i będzie się łączył z reporterami Onetu i Faktu obecnymi w sztabach wyborczych. 
06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
04.06.24, 07:30
| internet » informacje
Galą Gwiazd Plejady 2024 powraca w odświeżonej formule
Serwis Plejada.pl po trzech latach przerwy wraca do organizacji Gali Gwiazd Plejady. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się 18 czerwca br. w Warszawie. Poprzedza je plebiscyt, w którym internauci wybierają Gwiazdy Plejady w pięciu wyjątkowych i zupełnie nowych kategoriach.
30.05.24, 21:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com w I kw. 2024 r.: zwiększa swoje przychody i inwestuje mimo wymagającej sytuacji rynkowej
Answear.com podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.
29.05.24, 11:41
| internet » informacje
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków uruchamia platformę Znany Konserwator
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków oficjalnie uruchomił 27 maja br. platformę Znany Konserwator. To pierwsza baza danych, która ma połączyć wykwalifikowanych specjalistów z osobami potrzebującymi wsparcia przy remontach i konserwacji zabytków.
29.05.24, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
WP wprowadza CEEId. To alternatywa w świecie bez cookies
WP wprowadza identyfikator CEEId, który umożliwia identyfikację użytkowników internetu pomiędzy różnymi domenami i urządzeniami. Identyfikator pozwala na skuteczne, spersonalizowane kampanie reklamowe, ich optymalizację i pomiar w ekosystemie pozbawionym plików cookies stron trzecich (ang.: third-party cookies).
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.