08.09.23, 07:00
Ruszyła 13. edycja programu Gotuj się na zmiany. Marka Winiary do współpracy zaprosiła nowych ambasadorów
Ruszyła kolejna odsłona programu edukacyjnego marki Winiary skierowana do przedszkoli i szkół podstawowych realizowana pod hasłem „Gotuj się na zmiany”. Celem akcji jest propagowanie i utrwalanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, a także zainteresowanie ich odpowiedzialnym podejściem do środowiska. To już 13. edycja programu.
Od 2010 r WINIARY kształtuje dobre nawyki żywieniowe wśród dzieci i młodzieży w ramach programu „Gotuj się na zmiany”. Podczas tegorocznej, 13. edycji programu poruszony zostanie problem marnowania żywności w szkolnych stołówkach. Program ruszył 1 września br. i potrwa do 30 czerwca 2024 r. Nauczyciele mogą zgłaszać swoje placówki za pomocą formularza zgłoszeniowego.
W 13. odsłonie programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” pojawią się nowi ambasadorzy: Hela Kłobucka, energiczna zwyciężczyni siódmej edycji „MasterChef Junior” oraz Jagna Niedzielska, kucharka, edukatorka kulinarna i polska królowa zero waste, która od dłuższego czasu pełni rolę ambasadorki programu WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. Nie zabraknie również Pana Belfra, który od wielu lat wspiera dzieci w nauce, wykorzystując nowoczesne technologie i media społecznościowe. Ambasadorzy przygotowują specjalne treści w duchu edutainment, czyli nauki przez zabawę. Na platformie programu zagoszczą, m.in. wideo poradniki przygotowane przez Jagnę Niedzielską, a w jednej z placówek, podczas praktycznych konsultacji, ekspertka pokaże, jak skutecznie walczyć z marnotrawstwem żywności.
Program WINIARY „Gotuj się na zmiany" swoją misję promowania zdrowego żywienia i edukacji ekologicznej kieruję także do dzieci i młodzieży szkolnej. Przygotowane treści są dostosowane do różnych kategorii wiekowych – przedszkolaków i uczniów klas 1-3 oraz 4-8, ale nie zabrakło też materiałów dla rodziców oraz gotowych pomocy naukowych dla nauczycieli. Przygotowano specjalne scenariusze dydaktyczne, zgodne z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa. Zostały one podzielone na cztery bloki tematyczne i mają wprowadzać uczestników w podróż po świecie zdrowego żywienia oraz pomóc w przyswojeniu wiedzy.
Marka WINIARY nie tylko edukuje, ale również nagradza za zaangażowanie i wysiłek – każdy materiał kończy się zadaniem konkursowym. Dzięki temu placówki edukacyjne konkurują o nagrody, a zajęcia dla dzieci mają być bardziej angażujące. Dodatkowo, na dedykowanej stronie znajdują się przepisy, podcasty oraz artykuły, które zostały przygotowane przez ekspertów. Te treści stanowią wsparcie dla nauczycieli w prowadzeniu edukacji żywieniowej w szkołach. Na pracowników przedszkoli czeka także edukacyjna piosenka "Paka z Warzywniaka".
Za koncepcję, merytoryczne przygotowanie materiałów, produkcję i koordynację programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” odpowiada NAV agency, a za wsparcie mediowe akcji – dom mediowy UM THRIVE.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertę
Komentarze