21.09.23, 07:30
Inni też popełniają błędy. Zwolnij. Infrastruktury z nową kampanią społeczną
Najnowszym spotem „Inni też popełniają błędy. Zwolnij” Ministerstwo Infrastruktury zwraca się do kierowców z emocjonalnym i drastycznym apelem o zdjęcie nogi z gazu. Dlaczego? W 2022 roku w Polsce, z winy kierujących pojazdami, doszło do 19 373 wypadków, co daje aż 90,9 proc. z łącznej liczby 21 322 wypadków drogowych.
"Jako uczestnicy ruchu drogowego, musimy ze sobą współpracować. Musimy w sobie znaleźć to zrozumienie popełnianych błędów na drodze i empatię wobec innych, którzy te błędy popełniają. Tylko od naszej ostrożności i odpowiedniej reakcji zależy, jakie będą ostatecznie skutki naszych działań na drodze. Kampania „Inni też popełniają błędy. Zwolnij” zatrzymuje czas tak, aby pokazać, że pewnych zjawisk już nie można odwrócić, choćbyśmy bardzo tego chcieli" – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ministerstwo Infrastruktury kampania ma na celu zwiększenie świadomości kierowców w zakresie prawidłowych wzorców zachowań w określonej sytuacji drogowej.
Bohaterami spotu są dwaj kierowcy, a dramatyczna sytuacja, która ma za chwilę nastąpić zilustrowana jest poprzez zatrzymanie czasu. Obaj kierowcy wysiadają z samochodów, tuż przed wypadkiem, który ma nastąpić bezpośrednio po ich rozmowie. Jeden z mężczyzn przepraszając za popełniony błąd, polegający na wymuszeniu pierwszeństwa na skrzyżowaniu prosi, aby drugi kierowca zahamował, ze względu na dziecko, które jedzie razem z nim. Jest już za późno i kierowcy nie mogą niczego zmienić. Doszło do dwóch błędów, których kumulacja spowoduje tragiczne konsekwencje.
Kampania ma dotrzeć do szerokiej grupy kierowców
Głównym celem kampanii jest dotarcie do jak największej grupy kierowców, wskazując konsekwencje naruszania przepisów prawa o ruchu drogowym oraz niosąc przesłanie, że im szybciej jedziesz, tym mniej czasu masz na reakcję i tym dłużej trwa zatrzymanie pojazdu. Niestety część kierowców nadal zaprzecza tym oczywistym faktom lub uważa, że to ich nie dotyczy. Trzeba wiedzieć i pamiętać, że w niektórych sytuacjach na drodze, nawet niewielkie przekroczenie prędkości, może skutkować wypadkiem drogowym.
Adaptację kreacji oraz produkcję polskiej wersji nowozelandzkiego spotu przygotowała agencja reklamowa Keino Grupa, która jest również odpowiedzialna za przeprowadzenie kampanii digitalowej oraz za komunikację w mediach społecznościowych. Spot będzie także emitowany w ramach kampanii TV.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze