04.10.23, 21:30
550 tys. sprzedanych biletów. Frekwencyjny Sukces Święta Kina 2023
8 edycja Święta Kina odbyła się w tym roku 30 września. Według wstępnych szacunków, tego dnia kina, które wzięły udział w akcji odnotowały ponad 550 tys. sprzedanych biletów.
Tegoroczne Święto Kina przypadło na ostatni weekend września. Wydarzenie było rekordowe pod każdym względem: w akcji udział wzięło 250 kin i wsparło ją kilkadziesiąt osobistości ze świata filmu. Bilety w kasach kin biorących udział w wydarzeniu kosztowały 12zł.
Najchętniej oglądanymi filmami tego dnia były: „Zielona Granica”, „Piła X”, „Teściowe 2”, „Twórca”, „O psie, który jeździł koleją”, „Zakonnica II”, „Kosmici w mojej szkole”, D”oppelganger Sobowtór”, „Duchy w Wenecji”, „Niezniszczalni 4” oraz „Moje wielkie greckie wesele 3”.
Około 40 proc. biletów sprzedano na filmy polskie. W akcji uczestniczyły sieci Cinema City, Helios i Multikino, kina zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Nowe Kina oraz Stowarzyszeniu Kin Studyjnych i Stowarzyszeniu „Kina Polskie” oraz kina niezrzeszone. W tym roku obsługę organizacyjną Święta Kina zapewniło Multikino Media. Wydarzenie współfinansowane było przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, a jego partnerem w tym roku był InPost. Podczas całego weekendu we wszystkich kinach w Polsce sprzedano ponad 1 milion biletów, to o około 60 proc. więcej niż w poprzedzający weekend.
Kampania promocyjna Święta Kina trwała od 25 września i obejmowała telewizję, radio, Internet, outdoor, social media, zaangażowanych influencerów, a także była szeroko propagowana w mediach informacyjnych.
Komentarze