18.10.23, 08:45

UNMUTE. Polski Związek Głuchych i Group One zakładają agencję

Logo UNMUTE, fot.: materiały prasowe

Polski Związek Głuchych i grupa marketingowo-technologiczna Group One rozpoczynają wspólne przedsięwzięcie biznesowe, którego celem jest pomoc firmom, markom oraz środowiskom osób z niepełnosprawnościami w walce ze wszelkimi formami wykluczenia. Jak podkreślają strony, UNMUTE to pierwsza tego typu inicjatywa na rynku komunikacji marketingowej łącząca biznes i NGO.

UNMUTE to nowa inicjatywa na rynku komunikacji marketingowej i pionierskie w tej branży wspólne przedsięwzięcie biznesu i NGO. Grupa marketingowo-technologiczna Group One wspólnie ze stowarzyszeniem Polski Związek Głuchych utworzyły spółkę, która jako ekspert od inkluzywności w biznesie ma wspierać firmy, marki i inne podmioty komercyjne oraz środowisko osób z niepełnosprawnościami w walce ze wszelkimi aspektami wykluczenia OzN.

Założenie agencji UNMUTE jest kolejnym krokiem w rozwoju współpracy Polskiego Związku Głuchych i Group One trwającej od 2016 r. W tym czasie będąca częścią Group One, agencja Change Serviceplan oraz PZG zrealizowali i przeprowadzili wspólnie trzy duże kampanie społeczne podejmujące temat wykluczenia osób głuchych z życia społecznego i kulturalnego. Jedną z nich było stworzenie zespołu złożonego z pięciorga głuchych artystów, występujących również pod nazwą UNMUTE. Efektem tych działań było zakwalifikowanie się zespołu UNMUTE w 2022 r. do preselekcji konkursu Eurowizji.

Group One jest ekspertem w obszarze biznesu i komunikacji marketingowej, a nasze stowarzyszenie od lat działa na rzecz wyrównywania szans osób Głuchych oraz z innymi niepełnosprawnościami, współpracując przy tym z innymi organizacjami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Połączenie sił to fantastyczna okazja, żeby naszą wiedzę i doświadczenie przekuć w realne działania na rzecz tworzenia społeczeństwa świadomego problemów osób z niepełnosprawnościami. Ważne jest to, że UNMUTE to przedsięwzięcie biznesowe — będziemy nie tylko edukować i dbać o dostępność, ale również tworzyć możliwości uczestniczenia w biznesie osobom z niepełnosprawnościami. Ten innowacyjny i wielowymiarowy koncept biznesowo-społeczny, jest konsekwencją ogromnego sukcesu, jaki odniósł nasz poprzedni wspólny projekt, czyli stworzenie z agencją Change Serviceplan zespołu głuchych wykonawców, który zdołał się zakwalifikować do finału polskich eliminacji do Eurowizji. Pomyśleliśmy, że czas na kolejny ambitny krok” – mówi Krzysztof Kotyniewicz, prezes zarządu Polskiego Związku Głuchych

Agencja UNMUTE powstała z potrzeby prowadzenia działań długoterminowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jesteśmy nastawieni na realizowanie celu społecznego, ale wykorzystujemy do tego zasady rynkowe. Pomysł jest prosty: z jednej strony angażujemy firmy i organizacje w projekty uwzględniające inkluzywność, z drugiej — angażujemy osoby z niepełnosprawnościami do realizacji tych projektów. Wiemy, że nasi klienci rozumieją potrzebę tworzenia sprawiedliwego, dostępnego świata biznesu i doceniają autentyczną, unikalną perspektywę, jaką daje współpraca z osobami z niepełnosprawnościami" – dodaje Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE.

Agencja UNMUTE ma być skupiona na działaniach inkluzywnych dla OzN, takich jak likwidowanie barier w komunikacji, ułatwianie procesu zakupowego, angażowanie w projekty biznesowe, edukacja i promowanie filozofii oraz dobrych praktyk w obszarze inkluzywności.

Trzema kluczowymi filarami działalności UNMUTE mają być: angażowanie w projekty biznesowe (poprzez agencję talentów, w której portfolio znajdą się osoby z niepełnosprawnościami, np. aktorzy, modele, a w przyszłości również fotografowie, operatorzy, designerzy i inni przedstawiciele środowisk kreatywnych; osoby z niepełnosprawnościami będą również angażowane do projektów biznesowych w roli ekspertów oraz podwykonawców); zapewnienie dostępności (poprzez udogodnienia, takie jak napisy, audiodeskrypcja, tłumaczenia na polski język migowy oraz specjalistyczna produkcja treści; agencja zajmie się także audytami i wdrożeniami dostępnościowych rozwiązań w biznesie) oraz edukacja w obszarze inkluzyjności (obejmująca szkolenia dla firm, kursy online, badania oraz kampanie społeczne, które wspierają rozwijanie świadomości i praktyk inkluzyjnych; UNMUTE ma pomagać w likwidowaniu barier utrudniających osobom z niepełnosprawnościami uczestnictwo w życiu społecznym).

Zmiany w prawie od 2025 r.

Od czerwca 2025 r. firmy prywatne w Europie będą zobowiązane do przestrzegania European Accessibility Act, czyli dyrektywy Unii Europejskiej mającej na celu poprawę dostępności produktów i usług dla osób z niepełnosprawnościami. Celem UNMUTE jest już dziś wypracowanie dobrych praktyk komunikacyjnych, w których dostępność będzie biznesowym standardem.

Blik pierwszym klientem UNMUTEPierwszym klientem UNMUTE został BLIK. Agencja we współpracy z Change Serviceplan (również Group One) zrealizowała pięć krótkich filmów, w których Tomasz Kot w żartobliwy sposób przypomina o zwracaniu pożyczonych pieniędzy. “Strofki”. W strofce Techno Tomasz Kot słowa piosenki wykonuje w polskim języku migowym. Wszystkie przygotowane materiały są dostępne w wersji z napisami, audiodeskrypcją oraz tłumaczeniem na polski język migowy.

Komentarze

Powiązane

10.06.24, 10:42
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Anna Kalczyńska w ekipie Iberionu. Poprowadzi autorski format geopolityczny
Do Iberionu dołącza Anna Kalczyńska, która poprowadzi autorski format geopolityczny. Dziennikarka w ostatnich latach związana była ze stacją TVN.
09.06.24, 13:27
| internet » informacje
Wieczór Wyborczy w Onecie
9 czerwca br. o godz. 20:45 na stronie głównej Onetu ruszy Wieczór Wyborczy, który poprowadzi Marcin Zawada, dziennikarz Onetu. Dziennikarz w Studiu Wyborczym Live w Onecie przedstawi wyniki exit poll i będzie się łączył z reporterami Onetu i Faktu obecnymi w sztabach wyborczych. 
06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
04.06.24, 07:30
| internet » informacje
Galą Gwiazd Plejady 2024 powraca w odświeżonej formule
Serwis Plejada.pl po trzech latach przerwy wraca do organizacji Gali Gwiazd Plejady. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się 18 czerwca br. w Warszawie. Poprzedza je plebiscyt, w którym internauci wybierają Gwiazdy Plejady w pięciu wyjątkowych i zupełnie nowych kategoriach.
30.05.24, 21:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com w I kw. 2024 r.: zwiększa swoje przychody i inwestuje mimo wymagającej sytuacji rynkowej
Answear.com podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.
29.05.24, 11:41
| internet » informacje
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków uruchamia platformę Znany Konserwator
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków oficjalnie uruchomił 27 maja br. platformę Znany Konserwator. To pierwsza baza danych, która ma połączyć wykwalifikowanych specjalistów z osobami potrzebującymi wsparcia przy remontach i konserwacji zabytków.
29.05.24, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
WP wprowadza CEEId. To alternatywa w świecie bez cookies
WP wprowadza identyfikator CEEId, który umożliwia identyfikację użytkowników internetu pomiędzy różnymi domenami i urządzeniami. Identyfikator pozwala na skuteczne, spersonalizowane kampanie reklamowe, ich optymalizację i pomiar w ekosystemie pozbawionym plików cookies stron trzecich (ang.: third-party cookies).
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.