16.11.23, 20:46

Rosną przychody Legimi. Spółka nie wyklucza kolejnych podwyżek

Logo Legimi, fot.: materiały prasowe

Firma Legimi działająca w modelu subskrypcyjnym na polskim rynku e-książki, realizuje strategię rozwoju związaną ze wzrostem przychodów ze sprzedaży.

Przychody w III kwartale 2023 r. wyniosły one 22,6 mln PLN, dając tym samym dynamikę wzrostu na poziomie 45 proc. rdr. Spółka znacząco poprawiła również wynik netto oraz wskaźnik EBITDA, które osiągnęły wartości kolejno 830 tys. PLN oraz 1,5 mln PLN. Na poprawę wyników Legimi wpłynęła przede wszystkim podwyżka cen abonamentów wprowadzona pod koniec 2022 r. Spółka podwyższyła cenę abonamentów dla nowych użytkowników aplikacji. Przyjęta strategia cenowa miała za zadanie zniwelować silną presję inflacyjną przede wszystkim w obszarze zakupu treści. Zarząd Legimi nie wyklucza kolejnych podwyżek w przyszłości.

Bardzo się cieszymy z poprawy naszych wyników finansowych, które potwierdzają skuteczność podjętej przez nas decyzji dot. zmiany cen abonamentów. Chcieliśmy pozostać lojalni wobec naszych stałych użytkowników, przez co podwyżka obejmowała wyłącznie nowych klientów. Z tego powodu efekty naszych działań są widoczne z opóźnieniem, dopiero w wynikach za III kwartał, a nie od razu po ich wprowadzeniu. Warto podkreślić, że nowy cennik nie przełożył się na odpływ użytkowników. Co więcej, prowadzimy skuteczne działania w ramach promocji oferty książek drukowanych dostępnych w Legimi. Według naszych analiz aż 25 proc. czytelników ebooków dokonuje również zakupu egzemplarza drukowanego tego samego tytułu – na prezent lub do postawienia na półce” – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.

W minionym kwartale Legimi rozpoczęło czwarty, ostatni etap projektu dofinansowanego ze środków UE, dotyczącego systemu rekomendacyjnego opartego na sztucznej inteligencji. Projekt przebiega zgodnie z harmonogramem, a jego zakończenie jest planowane na przełomie 2023 i 2024 r. Wprowadzenie nowego silnika rekomendacji ma na celu zwiększenie lojalność i rentowność bazy klientów, co ma przełożyć się na poprawę wyników finansowych.

Stale stawiamy na rozwój naszej aplikacji, pracując nad licznymi udoskonaleniami. Wprowadzane przez nas innowacje, w tym system rekomendacji oparty na algorytmach sztucznej inteligencji, mają za zadanie sprawić, że użytkownicy odnajdą w naszej platformie treści jeszcze bardziej dopasowane do ich gustów i zainteresowań, zmniejszając tym samym wskaźnik rezygnacji. W ostatnim kwartale odnotowaliśmy wzrost 50 tys. nowych tytułów, których łączna liczba, na rynku polskim i niemieckim, przekroczyła już 450 tys., a ponad 1,2 mln jest dostępnych w sprzedaży detalicznej poza abonamentem. Liczymy, że podejmowane przez nas działania znajdą odzwierciedlenie w jeszcze lepszych wynikach za IV kwartał” – dodaje Mikołaj Małaczyński.

Komentarze

Powiązane

04.09.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu. Nowy program Strefy Biznesu
Redakcja serwisu „Strefa Biznesu” (Polska Press Grupa), rozpoczęła emisję nowego programu wideo "Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu".
03.09.24, 20:15
| radio » informacje | internet » informacje
ESKA Reakcje. Trzy pokolenia bohaterami nowej serii prowadzone przez Michała Hanczaka
W nowej odsłonie serii „ESKA Reakcje” na kanale YouTube Radia ESKA bohaterami zostali przedstawiciele trzech pokoleń: Gez Z, Millenialsów i Seniorów. W każdym odcinku komentują i oceniają m.in. teledyski czy fragmenty filmów.
02.09.24, 17:45
| internet » ludzie
Maciej Wernio na czele serwisu NOIZZ
Maciej Wernio z serwisem NOIZZ (Ringer Axel Springer Polska) jest związany od prawie dziewięciu lat, od 2024 r. objął stanowisko p.o. redaktora naczelnego serwisu. Jest także współautorem nowego podcastu kulturalnego „TOPKA”.
02.09.24, 13:13
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchamia pierwsze trzy kanały TV w modelu FAST. Są pomysły na kolejne
30 sierpnia br., Grupa ZPR Media uruchomiła pierwsze trzy kanały telewizyjne Grupy ZPR Media w modelu FAST – bezpłatne stacje tematyczne oferowane w streamingu: Super Express TV, Murator TV i Poradnik Zdrowie TV. 
02.09.24, 10:02
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia przedstawiła jesienną ofertę podcastów i programów video
Dziennikarze Polsatu i Interii (m.in. Piotr Witwicki, Alicja Resich, Katarzyna Zdanowicz i Przemysław Białkowski) pojawią się w ofercie portalu z podcastami video. Interia będzie kontynuowała piłkarski format video „Gramy dalej”, weekendowy magazyn Tygodnik Interii oraz cykl „Interia Bliżej Świata. Przegląd mediów zagranicznych”.
02.09.24, 09:00
| internet » informacje
Grupa PMPG Polskie Media startuje z serwisem NewsMed.pl
PMPG Polskie Media uruchamia nowy projekt wydawniczy o profilu medycznym. Serwisem eksperckim NewsMed.pl pokieruje Katarzyna Pinkosz.
01.09.24, 11:59
| radio » informacje | internet » informacje
wojna1939.pl – najnowsza superprodukcja Audioteki z podróżą w czasie
1 września br., w dniu 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej, zadebiutowała superprodukcja Audioteki – „wojna1939.pl”. Audioserial ma przenieść słuchaczy do czasów II wojny światowej, w których współczesne wojska stawią czoła przeciwnikowi. Produkcja powstała na podstawie scenariusza Marcina Ciszewskiego.
29.08.24, 15:20
| internet » informacje
Grupa WP w I półroczu 2024 r.: blisko 719 mln zł przychodów gotówkowych
Przychody gotówkowe ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w I półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 9 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 183 mln zł, po wzroście o 3,7 proc.
24.08.24, 19:06
| internet » informacje | reklama & PR » informacje | kultura » muzyka
Gazeta.pl wspiera Męskie Granie
Portal Gazeta.pl został oficjalnym patronem „Męskiego Grania”. Projekt świętuje w tym roku swoje 15-lecie.
24.08.24, 16:00
| radio » informacje | internet » informacje
Nieświęta Trójca. Nowa superprodukcja o nietypowych dylematach wyjątkowych zakonnic w Audiotece
„Nieświęta Trójca” to najnowsza produkcja oryginalna Audioteki realizowana w gwiazdorskiej obsadzie. W rolach głównych można usłyszeć, m.in. Katarzynę Herman, Katarzynę Dąbrowską i Janusza Chabiora.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.