27.11.23, 10:30

Demagog.org.pl partnerem TikToka

Logo TikTok, fot.: materiąły prasowe

TikTok, w ramach stałych działań na rzecz zwalczania dezinformacji, rozpoczął współpracę z Demagog.org.pl, pierwszą i najdłużej działającą w Polsce organizacją fact-checkingową.

Demagog wspierał działania TikToka skierowane do użytkowników podczas ostatnich wyborów parlamentarnych, publikując filmy edukacyjne na temat rozpoznawania i zwalczania dezinformacji. Teraz, w ramach współpracy, stowarzyszenie dołączy do globalnego programu fact-checkingowego TikToka. Będzie odpowiedzialne m.in. za ocenę potencjalnie wprowadzających w błąd filmów i sygnalizowanie platformie bieżących incydentów dotyczących dezinformacji.

TikTok współpracuje (wliczając w to Demagog), z 16 fact-checkingowymi organizacjami – każda z nich jest zweryfikowanym sygnatariuszem Kodeksu Zasad International Fact-Checking Network, obejmującego ponad 50 języków i 100 krajów na całym świecie.

Dla wielu młodych ludzi TikTok jest głównym źródłem informacji, dlatego kwestia wiarygodności treści pojawiających się na tej platformie ma szczególne znaczenie. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenie w zakresie fact-checkingu, aby móc jeszcze skuteczniej walczyć z fałszywymi treściami, które stają się coraz bardziej powszechne w internecie. Naszym celem jest pomoc młodym ludziom w wypracowaniu krytycznego podejścia do treści w mediach i umożliwienie im skutecznej identyfikacji fałszywych treści” - mówi Małgorzata Kilian-Grzegorczyk, Prezeska Stowarzyszenia Demagog.

Demagog będzie odpowiedzialny za monitorowanie polskiego rynku, dostarczanie informacji dotyczących treści pojawiających się w sferze cyfrowej (w tym na TikToku), bezpośredni kontakt z zespołem ds. zaufania i bezpieczeństwa w sytuacji pojawiających się incydentów i rekomendowanie odpowiednich środków zapobiegawczych.

Dezinformacja i fake newsy stanowią zagrożenie, które dotyka każdego użytkownika Internetu. Jest to globalny problem, dlatego wymaga współpracy wielu podmiotów i tylko w ten sposób będziemy w stanie osiągnąć sukces. Jako TikTok jesteśmy świadomi tego wyzwania, dlatego poczyniliśmy istotne inwestycje w rozwiązania zwalczające dezinformację i edukujące użytkowników pod kątem tego, jak mogą się przed nią chronić, również poza platformą. Współpraca z Demagogiem oraz korzystanie z ich wiedzy i rekomendacji pozwoli nam jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo polskich użytkowników i odpowiednio reagować na lokalnie występujące zagrożenia” – mówi Jakub Olek, Head of GR, Central & Eastern Europe, TikTok.

Czym zajmuje się Demagog?

Stowarzyszenie Demagog jest pierwszą w Polsce organizacją fact-checkingową. Głównym celem organizacji jest poprawa jakości debaty publicznej poprzez dostarczanie obywatelom bezstronnej i wiarygodnej informacji. Od kwietnia 2014 r. zespół stowarzyszenia weryfikuje wypowiedzi oraz obietnice wyborcze polityków na portalu demagog.org.pl. Zajmuje się również rozpowszechnianiem idei fact-checkingu w Polsce. W ramach walki z fake news prowadzi także warsztaty oraz realizujemy projekty edukacyjne skierowane dla młodzieży. Od maja 2019 r. należy do Międzynarodowej Sieci Fact-Checkingowej.

Komentarze

Powiązane

19.02.24, 11:52
| internet » informacje
Klub Świadomej Konsumentki. Nowy projekt serwisu WP Kobieta
Redakcja serwisu WP Kobieta uruchamia Klub Świadomej Konsumentki, w którym czytelniczki będą mogły za darmo testować różne produkty i dzielić się swoimi opiniami.
19.02.24, 09:30
| internet » badania rynku | reklama & PR » informacje
Ponad 450 osób przeszkolonych z badania Mediapanel
W 2023 r. firmy Gemius i Polskie Badania Internetu uruchomiły szkolenia z badania Mediapanel, przeznaczone dla podmiotów z branży medialnej. W pierwszym etapie szkoleń, w okresie od września 2023 r. do stycznia 2024 r. wzięło w nich udział ponad 450 osób.
18.02.24, 12:59
| internet » ludzie
Krzysztof “Chris” Sulenta awansuje w MassiveMusic Warsaw
MassiveMusic Warsaw, kreatywna agencja muzyczna, awansowała Krzysztofa Sulentę na stanowisko senior music creative.
17.02.24, 12:00
| internet » informacje | kultura » informacje
Rusza ósma edycja Plebiscytu O!Lśnienia – Nagród Kulturalnych Onetu i Miasta Krakowa
Po raz ósmy zostaną przyznane O!Lśnienia, nagrody kulturalne Onetu i Miasta Krakowa. Zwycięzców wybiorą internauci, a głosowanie potrwa do północy 1 marca br. 
16.02.24, 18:45
| internet » informacje
Jak pisać o klimacie 2.0. Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć. Druga część poradnika Gazeta.pl dla dziennikarek i dziennikarzy
Poradnik o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek to kontynuacja wydanej w 2023 r. publikacji Gazeta.pl „Jak pisać o klimacie”, której celem jest wsparcie przedstawicieli mediów ogólnopolskich i lokalnych, powstała we współpracy z Fundacją Climate Strategies Poland.
16.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Co to będzie. Polityczny wideopodcast od Gazeta.pl
Portal Gazeta.pl rusza z nowym formatem politycznym, prowadzonym przez Martę Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza. Wideopodcast będzie publikowany  w każdy czwartek. Pierwszy odcinek został wyemitowany 15 lutego br.
15.02.24, 15:00
| radio » informacje | internet » informacje
Sprawa Rusałki. Nowa superprodukcja Audioteki
15 lutego br. udostępniono dwa pierwsze odcinki z sześciu odcinków nowej superprodukcji Audioteki – „Sprawa Rusałki”.
15.02.24, 12:48
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
W poprzedniej pracy nie było OK. Krzysztof Stanowski w kampanii rocketjobs.pl
Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero, wziął udział w kampanii reklamowej portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it „Misja Zmiana”, w której namawia do zmiany pracy na własnych warunkach. Jest to już kolejna wspólna akcja marek z właścicielem Kanału Zero.
14.02.24, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
NOIZZ uruchamia podcast Komfort Guys
W czwartek, 15 lutego br., w Onet Audio, na NOIZZ.pl oraz na wybranych platformach podcastowych ruszy „Komfort Guys” - rozmowy o emocjach, z którymi można się utożsamiać, niezależnie od tego, czy jest to radość, smutek, bliskość, samotność, euforia, czy może przygnębienie.
14.02.24, 14:35
| prasa » informacje | internet » informacje
Nie żyje Mariusz Jabłoński
Zmarł Mariusz Jabłoński, właściciel portalu OstrowiecNews.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.