28.11.23, 08:30

Allegro dalej rośnie. W Czechach trzy główne marki wygrywają

Allegro notuje bardzo dobre wyniki finansowe, fot.: materiały prasowe

Allegro na polskim rynku zanotowało wzrost sprzedaży o 10,5 proc. Z kolei w Czechach nowa platforma zyskała aż 800 tys. aktywnych klientów.

Wartość sprzedaży brutto (GMV) Allegro z działalności w Polsce wzrosła w III kwartale o 10,5 proc. r/r. do 13,3 mld zł, znacząco przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 19,9 proc. r/r. do 1,95 mld zł w III kwartale dzięki rosnącej prowizji od sprzedaży (take rate) i jej lepszej monetyzacji, jak i wzrostowi przychodów z działalności reklamowej o 38 proc. r/r. Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła szósty kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,5 mln w III kwartale, a średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się o 7,3 proc. r/r. do 3 699 zł rocznie. Zwyżkujące przychody przy nieustannej kontroli kosztów przełożyły się na wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce o 32,4 proc. r/r. do 778 mln zł w trzecim, wyraźnie przyspieszając tempo w ujęciu kwartalnym. konsolidowana wartość GMV, uwzględniająca działalność międzynarodową Allegro, zwiększyła się o 9 proc. r/r., a skorygowany zysk EBITDA grupy przyspieszył wzrost do 26 proc. r/r. w III kwartale. Nowa czeska platformaAllegro.cz szybko pozyskała 800 tys. aktywnych kupujących. Trzy główne marki grupy w Czechach - Allegro.cz, MALL i CZC - wspólnie generują już najwięcej ruchu online na tamtejszym rynku e-commerce.

Obiecująca prognoza

W IV kwartale 2023 r. Allegro oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 9-11 proc. r/r, przy wzroście przychodów o 17-20 proc. i skorygowanego wskaźnika EBITDA o 20-23 proc. r/r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej spadnie w czwartym kwartale o 10-14 proc. r/r., przychody o 33-38 proc. r/r., a skorygowana strata EBITDA wyniesie 160-180 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 90-100 mln zł w Polsce i 20-30 mln zł za granicą. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 7-9 proc. r/r w czwartym kwartale, a zmiana przychodów w przedziale od -2 proc. do +2 proc. r/r. Skorygowany wskaźnik EBITDA powinien być o 0-6 proc. wyższy r/r., zaś skonsolidowany CAPEX spodziewany jest na poziomie 110-130 mln zł.

Spełniliśmy wszystkie oczekiwania na trzeci kwartał, działalność Allegro w Polsce osiąga świetne wyniki, a nasz nowo uruchomiony marketplace Allegro.cz szybko się rozwija. Tempo wzrostu GMV w Polsce było wyraźnie szybsze od nominalnej sprzedaży detalicznej w kraju w trzecim kwartale. Choć generalnie konsumenci są mniej chętni, by kupować droższe produkty, na Allegro wydali więcej niż rok temu, korzystając z atrakcyjnych cen i zapewnianego przez sprzedawców ogromnego wyboru. Jednocześnie Allegro.cz dobrze sobie radzi w Czechach – zaledwie kilka miesięcy po pełnym uruchomieniu Allegro.cz zakupy na nowej platformie zrobiło już ponad 1,1 miliona konsumentów. Oprócz przygotowań do szczytu sezonu zakupowego nasz zespół pracuje nad uruchomieniem naszych platform w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji w 2024 r., wykorzystując sukces Allegro.cz jako punkt odniesienia. Chcemy, by w przyszłym roku o tej porze klienci już z całej Europy Środkowej wybierali prezenty świąteczne na Allegro” – mówi Roy Perticucci, prezes Allegro.

Allegro jest adresem pierwszego wyboru, jeśli chodzi o zakupy online w Polsce. Ponad 400 mln ofert od ponad 140 tys. sprzedawców przełożyło się na wzrost GMV Allegro w Polsce o 10,5 proc. r/r. w III kwartale. To znacznie szybciej niż całkowita nominalna sprzedaż detaliczna w kraju, przy czym ponad jedną trzecią wzrostu GMV wygenerowały priorytetowe kategorie - Supermarket oraz Zdrowie i Uroda. Konsumenci ostrożnie sięgają po droższe przedmioty, ale – jak podkreśla firma - za to coraz częściej wybierają Allegro jako miejsce swoich codziennych zakupów. Gwarancją Najniższej Ceny objętych jest już ponad 600 tys. produktów. Dzięki temu rośnie liczba aktywnych kupujących, których w Polsce jest już 14,5 mln, a generowane przez nich średnie roczne GMV zwiększyło się o 7,3 proc. r/r. w III kwartale. Wzrost GMV i średniej prowizji od sprzedaży (take rate) przełożył się na wyższe przychody oraz marżę liczoną jako skorygowana EBITDA do GMV. W III kwartale wzrosła on do 5,86 proc., czyli wyjątkowo powyżej średnioterminowych założeń Allegro na poziomie 5 proc.

Sprzedawcy i marki chcą przyciągnąć uwagę milionów kupujących na Allegro, dzięki czemu wzrost przychodów z reklam wyniósł 38 proc. w ujęciu rocznym. Rośnie liczba beneficjentów Allegro Smart!, przy czym już k.. 85 proc. użytkowników usługi przeszło na jej nowe warunki ogłoszone rok temu. Wartość pożyczek udzielonych przez Allegro Pay wzrosła zaś o 43 proc. r/r. do ponad 2 mld zł, przy wskaźniku pożyczek zagrożonych na poziomie poniżej 1 proc. Allegro kontynuuje poszerzanie swojej i tak już największej w Polsce sieci punktów odbioru, rozbudowując też własne możliwości dostaw. Liczba automatów paczkowych One Box przekroczyła już 3,2 tys.

Allegro.cz napędza e-commerce w Czechach

Allegro jest wśród dwóch najczęściej pobieranych aplikacji w Czechach. W zaledwie trzy miesiące po pełnym uruchomieniu platformy Allegro.cz wspólnie z MALL i CZC generują największy ruch na czeskim rynku e-commerce. Jednocześnie świadomość marki wśród czeskich konsumentów osiągnęła poziom 90 proc. Dzięki nowej platformie Allegro poszerzyło zasięg do prawie 50 mln osób, zwiększając liczbę aktywnych kupujących do prawie 800 tys. MALL i CZC to kluczowi sprzedawcy na Allegro.cz, gdzie liczba polskich i międzynarodowych sklepów osiągnęła liczbę 20 tys., a liczba ofert przekroczyła 150 mln. Oznacza to k.. 60 mln produktów, czyli 10 razy więcej niż ktokolwiek inny na rynku.

GMV Allegro.cz wzrosło w III kwartale do 195 mln zł, co stanowi wzrost o 3,4 raza kw/kw. Skorygowana strata EBITDA segmentu MALL była zmniejszyła się jednocześnie o 12 proc. r/r, mimo że sprzedaż detaliczna w Czechach wciąż spada.

Wyniki Allegro za trzeci kwartał w Polsce były naprawdę wyjątkowe: skorygowana marża EBITDA w stosunku do GMV wyniosła 5,86 proc. czyli o prawie 1 punkt procentowy więcej rok do roku, a wskaźnik długu do skorygowanego zysku EBITDA obniżył się do akceptowalnego poziomu 2,17x. Nasze inicjatywy w ramach programu kontroli kosztów pod nazwą ‘Fit to Grow’ pomogły nam ograniczyć wydatki, podczas gdy skupiamy się na jak najlepszym wykorzystaniu naszych możliwości logistycznych i technologicznych. Praca nad przekształceniem marek Grupy MALL w bardziej coraz bardziej efektywnych sprzedawców na nowych platformach Allegro w regionie idzie pełną parą i pomaga stopniowo ograniczać straty w MALLu. Przy coraz niższej dźwigni finansowej oraz dzięki niedawnemu przedłużeniu naszych linii kredytowych do 2027 r. mamy teraz jeszcze większą elastyczność w inwestowaniu w innowacje stymulujące wzrost i zwiększające możliwości dostaw w krajach, w których działamy. Pomoże nam to zapewnić wzrost w dłuższym terminie przy wiodących na rynku marżach, zgodnie z naszymi założeniami” - mówi Jon Eastick, CFO Allegro.

Komentarze

Powiązane

02.09.24, 09:00
| internet » informacje
Grupa PMPG Polskie Media startuje z serwisem NewsMed.pl
PMPG Polskie Media uruchamia nowy projekt wydawniczy o profilu medycznym. Serwisem eksperckim NewsMed.pl pokieruje Katarzyna Pinkosz.
01.09.24, 11:59
| radio » informacje | internet » informacje
wojna1939.pl – najnowsza superprodukcja Audioteki z podróżą w czasie
1 września br., w dniu 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej, zadebiutowała superprodukcja Audioteki – „wojna1939.pl”. Audioserial ma przenieść słuchaczy do czasów II wojny światowej, w których współczesne wojska stawią czoła przeciwnikowi. Produkcja powstała na podstawie scenariusza Marcina Ciszewskiego.
29.08.24, 15:20
| internet » informacje
Grupa WP w I półroczu 2024 r.: blisko 719 mln zł przychodów gotówkowych
Przychody gotówkowe ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w I półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 9 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 183 mln zł, po wzroście o 3,7 proc.
24.08.24, 19:06
| internet » informacje | reklama & PR » informacje | kultura » muzyka
Gazeta.pl wspiera Męskie Granie
Portal Gazeta.pl został oficjalnym patronem „Męskiego Grania”. Projekt świętuje w tym roku swoje 15-lecie.
24.08.24, 16:00
| radio » informacje | internet » informacje
Nieświęta Trójca. Nowa superprodukcja o nietypowych dylematach wyjątkowych zakonnic w Audiotece
„Nieświęta Trójca” to najnowsza produkcja oryginalna Audioteki realizowana w gwiazdorskiej obsadzie. W rolach głównych można usłyszeć, m.in. Katarzynę Herman, Katarzynę Dąbrowską i Janusza Chabiora.
23.08.24, 07:45
| radio » informacje | internet » informacje | kultura » informacje
„Festiwal Po Drodze” będzie dostępny w formie audio w aplikacji Patronite
„Festiwal Po Drodze” to wydarzenie lokalne, które ma na celu promocję kultury Wielkopolski. Słuchacze, za pośrednictwem aplikacji Patronite Audio, będą mieli dostęp do transmisji audio na żywo.
20.08.24, 18:09
| internet » informacje
Gazeta.pl i Wyborcza.pl ponownie współpracują przy promocji tekstów
Redakcje należące do Grupy Agora po raz kolejny nawiązały współpracę w obszarze promocji treści. Od 14 sierpnia br. artykuły z Wyborcza.pl, serwisu “Gazety Wyborczej”, są prezentowane na stronie głównej portalu Gazeta.pl.
20.08.24, 12:44
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
OLX Praca oddaje głos Generacji Zet w swojej najnowszej kampanii
OLX Praca oddaje głos Generacji Zet i w nowej kampanii chce obalić stereotypy o tym pokoleniu, równocześnie pokazując rolę, którą odgrywa ono na współczesnym rynku pracy. To kolejna odsłona wieloetapowego projektu, realizowanego przez markę pod wspólnym hasłem "Praca z korzyścią dla wszystkich".
19.08.24, 19:30
| internet » informacje
„Festiwal Optymizmu” w serwisie NaszeMiasto.pl
16 sierpnia br. w serwisie NaszeMiasto.pl została uruchomiona specjalna sekcja tematyczna z okazji Światowego Dnia Optymisty.
19.08.24, 14:34
| internet » ludzie
Filip Wasilewski w zespole TIME SA
Filip Wasilewski objął stanowisko Head of SEO w spółce TIME SA, w portfolio której znajdują się m.in. serwisy SE.pl, Eska.pl czy Murator.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.