29.01.24, 06:30

Justyna Duszyńska (Aleph Group): podsumowanie 2023 roku

Justyna Duszyńska, fot.: materiały prasowe

Justyna Duszyńska, CEO polskiego oddziału Aleph Group, Inc, podsumowuje 2023 rok w branży dla portalmedialny.pl. 

Dla mnie osobiście najważniejsze zjawiska i wydarzenia minionego roku to:

  1. Rozwój i rosnąca popularność BeReal: BeReal zyskał na popularności jako platforma promująca autentyczność i spontaniczność, szczególnie wśród młodszego pokolenia użytkowników mediów społecznościowych.
  2. Nowa platforma mediów społecznościowych - Threads: Meta wprowadziła Threads, platformę z założenia koncentrującą się na głębszych, bardziej znaczących interakcjach i dyskusjach (w przeciwieństwie do krótkich, powierzchownych treści).
  3. Wzrost wykorzystania AI w marketingu: Sztuczna inteligencja znacząco wpłynęła na media społecznościowe w 2023 roku - menedżerowie SM zaczęli bardzo aktywnie eksperymentować z tworzeniem treści za pomocą narzędzi takich jak ChatGPT, DALL-E czy Midjourney.
  4. Innowacyjne kampanie reklamowe z wykorzystaniem AI: Temat jest jeszcze stosunkowo świeży, ale już pojawia się całkiem sporo udanych zastosowań, co np. widać było na festiwalu Cannes Lions, gdzie wśród wyróżnionych kampanii znalazło się całkiem sporo tych z wykorzystaniem AI, by przywołać tylko przykładowo tę marki Heinz, która wykorzystywała generator obrazów AI, aby zadać pytanie „Jak według AI wygląda ketchup?” i stała się viralem.
  5. Rosnące znaczenie Retail Media w e-commerce:

Segment Retail Media rośnie bardzo dynamicznie już od kilku lat i staje się coraz ważniejszy w całościowym torcie reklamy digital. Według oszacowań GroupM w 2023 roku miał osiągnąć wartość ok. 126 mld dol. To już ponad 20 proc. wartości całego rynku reklamy digital, ale też – uwaga, uwaga – Retail Media rozpatrywane jako osobne medium właśnie, w 2028 roku prześcignie globalnie tak „zasłużone” medium, jak … telewizja :-)

  1. Odpowiedzialność społeczna - wyzwanie dla marek: Zwiększające się zainteresowanie kwestiami społecznymi i odpowiedzialnością społeczną wśród odbiorców, szczególnie wśród pokoleń Z i Alfa, stało się wyzwaniem dla marek, które musiały dostosować swoją komunikację i być bardziej transparentne.
  2. Trendy w influencer marketingu: Rok 2023 był istną sinusoidą dla influencer marketingu -  z wieloma kampaniami, które zyskały uznanie, ale także z aferami wpływającymi na tę branżę; miejmy nadzieję, że te ostatnie pomogą ten obszar zreformować w kierunku większej transparentności i bezpieczeństwa.

Wszystkie te wydarzenia i zmiany pokazują, jak dynamicznie rozwijał się rynek reklamy digital w 2023 roku, podkreślając znaczenie innowacji technologicznych, nowych platform oraz odpowiedzialności społecznej marek.

Rozczarowania /wyzwania 2023:

1. Wyzwania związane z wykorzystaniem AI: Pomimo dynamicznego wzrostu zastosowań AI w marketingu, pojawiło się oczywiście sporo wyzwań, np. te związane z jakością i skutecznością obsługi klienta przez chatboty, co mogło być rozczarowaniem dla niektórych marek i konsumentów.

2. Kwestie prawne: Nowe regulacje prawne - takie jak np. dyrektywa Omnibus - wprowadziły wyzwania dla e-commerce i marketingu, stawiając marki przed koniecznością szybkiego dostosowania się do zmieniającego się otoczenia regulacyjnego.

3. Wyzwania w influencer marketingu: Tak jak wspomniałam - rok 2023 był dla influencer marketingu mocno niejednoznaczny.  Z jednej strony liczne kampanie, które zyskały uznanie, ale z drugiej – afery, takie jak „Pandora Gate”,  czy manipulacje wokół informacji generowanych przez Natalię Janoszek.

2023 rok w Aleph Group 

1. Dla naszej firmy najważniejszym wydarzeniem minionego roku był rebranding – marka pod jaką działamy w Polsce zmieniła się z Httpool by Aleph na Aleph. Przy czym był to nasz lokalny element procesu globalnego, którego celem było połączenie firm należących do holdingu Aleph na całym świecie (w tym właśnie naszej polskiej Httpool) – pod wspólną nazwą Aleph. W ten sposób Aleph stworzył jednolity i globalny ekosystem lokalnych ekspertów marketingu digital. Ta zmiana ma wesprzeć również średnioterminową strategię rozwoju firmy - do 2026 roku Aleph zamierza być partnerem dla ponad 60 czołowych platform cyfrowych i pomagać im w oferowaniu innowacyjnych rozwiązań reklamowych klientom w ponad 150 krajach (dziś w sumie reprezentuje ponad 45 platform na 130 rynkach na świecie, w tym m.in. Google, Meta, Microsoft, Pinterest, Reddit, Snapchat, Spotify, TikTok, Uber czy X).

Rebranding przeprowadzilśmy w IV kwartale minionego roku, więc jego efekty siłą rzeczy odczuwać będziemy już w roku 2024 – wprowadzone zmiany umożliwią lepszą współpracę i dzielenie się wiedzą, usprawnią rozwój zawodowy i zwiększą możliwości oferowania klientom w Polsce pełnego pakietu usług holdingu Aleph, na czele z nowoczesnymi rozwiązaniami marketingu digital. Zmiany te tworzą także fundament dla Aleph do wzmacniania swojej pozycji, m.in. właśnie w Polsce, oraz systematycznej i dynamicznej ekspansji na nowe regiony. Dla porządku dodam na koniec wątku o rebraningu, że działamy teraz pod marką Aleph, natomiast formalna nazwa spółki pozostanie bez zmian (Httpool Polska Sp. z o.o.).

2. Bardzo ważne w skali roku są też nasze nowe partnerstwa – przede wszystkim z Pinterest (ogłoszone latem) i Microsoft (ogłoszone jesienią).

3. Oprócz swojej podstawowej oferty, dotyczącej obszaru AdTech, w 2023 roku Aleph rozwijał się także w innych kierunkach, wprowadzając na rynek rozwiązania Aleph Payments i Aleph Express.

4. Aleph wzmacniał również rozwój programu edukacyjnego o nazwie Digital Ad Expert. Jest to inicjatywa społeczna Aleph Group, która ma na celu tworzenie nowych możliwości ekonomicznych poprzez edukację w zakresie reklamy digital. Całkowicie bezpłatny, w pełni online’owy i zaprojektowany przez globalnych ekspertów w dziedzinie reklamy cyfrowej, Digital Ad Expert ma prawie 600 tys. aktywnych użytkowników zarejestrowanych na platformie, certyfikował już ponad 75 tys. studentów z ponad 140 krajów w ramach krótkich kursów i nagrodził ponad 10 tys. studentów pełnym certyfikatem Digital Ad Certificate.

W ubiegłym roku program Digital Ad Expert dołączył też do Globalnej Koalicji Edukacyjnej UNESCO (Global Education Coalition) i wspiera jej ambitne plany podniesienia kwalifikacji dziesięciu milionów ludzi do 2029 r. Jest to uzupełnienie średnioterminowego celu Digital Ad Expert, jakim jest certyfikacja 100 tys. studentów z całego świata.

5. Last, but not least - Aleph był w 2023 r. kluczowym sponsorem (Platinum Sponsor) na DMEXCO - Digital Marketing Exposition & Conference , które jest wiodącym wydarzeniem w Europie dla marketingu cyfrowego i technologii, organizowanym w Kolonii.

Justyna Duszyńska

Od 2021 r. jest prezeską polskiego oddziału Aleph Group (wcześniej Httpool), globalnego partnera w sprzedaży dla kilkudziesięciu największych platform społecznościowych na świecie (m.in. Meta, Pinterest, Reddit, Snapchat, Spotify, TikTok czy X). Od 20 lat konsekwentnie swoją karierę wiąże z branżą mediów i digital marketingu. Pracowała w kilku największych grupach mediowych, gdzie była członkinią zarządu operacyjnego odpowiedzialną za sprzedaż.

Jest jurorką w marketingowym konkursie Effie Awards i członkinią IAA Polska. Zasiada w Radzie Programowej Forum IAB. Od kilku lat jest mentorką amerykańskiej organizacji Vital Voices Global Partnership. Ukończyła Stanford University – School of Executive Business i jest absolwentką Wydziału Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.

Komentarze

Powiązane

21.05.24, 19:45
| reklama & PR » informacje
Dentsu Polska: 18 proc. wzrost przychodów w I kw. 2024 r.
Dentsu ogłosiło wyniki finansowe Grupy za I kwartał 2024 r. Na poziomie globalnym Grupa dentsu odnotowała spadek przychodów o -3,7 proc. w porównaniu z I kwartałem 2023 r.
21.05.24, 16:15
| reklama & PR » informacje
Taktyka jest jedna. Jesteśmy na TY. Szpakowski i Borek w kolejnej odsłonie kampanii marki Tyskie
Pod hasłem „Taktyka jest jedna. Jesteśmy na TY” odsłony trwa kolejna odsłona platformy komunikacyjnej marki Tyskie (Kompania Piwowarska) przygotowanej na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Dariusz Szpakowski i Mateusz Borek zachęcają do bycia na TY niezależnie od tego, której drużynie i w jaki sposób kibicujemy.
21.05.24, 14:47
| reklama & PR » ludzie
Eryk Skolarski nowym Head of Events w Garden of Words Group
W kwietniu br., do zespołu Garden of Words Group dołączył Eryk Skolarski, który objął stanowisko Head of Events.
21.05.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Platige Image inwestuje poza Polską. Firma otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image. Jak podkreśla firma, lokalizacje zapewniające korzystne systemy wsparcia dla filmowców mają kluczowe znaczenia dla przyciągania międzynarodowych produkcji VFX.
20.05.24, 17:29
| reklama & PR » informacje
ALBI POLSKA w przetargu wybiera agencję Ancymony. Spoty pojawią się na trzech rynkach
W efekcie wygranego przetargu, agencja Ancymony zrealizowała spot TV dla marki Albik na rynek polski, czeski i słowacki.
20.05.24, 15:15
| reklama & PR » informacje
Hand Made w wyniku przetargu poprowadzi letnią aktywację Peroni
Agencja Hand Made wygrała przetarg i poprowadzi działania w ramach letniej kampanii marki Peroni z portfolio Kompanii Piwowarskiej.
20.05.24, 13:45
| reklama & PR » ludzie
Adam Kręgielewski awansuje. Stanął na czele działu Concept Development w Labconie
Agencja Labcon (Group One) integruje zespoły koncepcyjne tj. strategię, kreację i creative production, tworząc jeden dział Concept Development. Na jego czele stanął Adam Kręgielewski - Head of Concept & Innovation.
20.05.24, 11:45
| reklama & PR » ludzie
Kuba Kossut Dyrektorem Generalnym Adlook
Spółka Adlook mianowała Kubę Kossuta na stanowisko Dyrektora Generalnego firmy (Global CEO).
20.05.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
UM rozwija współpracę z Froneri na europejskich rynkach
Agencja mediowa UM (IPG Mediabrands) rozszerza współpracę z Froneri, jednym z największych producentów lodów na świecie.
19.05.24, 13:09
| reklama & PR » informacje
Pils odświeża identyfikację i komunikację pod hasłem Nasz PrzePils na piwo
„Nasz PrzePils na piwo” to hasło kampanii reklamowej Lecha Pils promującej nowe opakowania piwa, prosto z Wielkopolski. Marka wprowadza na rynek butelki i puszki w nowej szacie graficznej, które mają podkreślać lokalność Pilsa.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy