12.02.24, 09:39

RMF FM liderem, duży wzrost Radia Zet

Logo Radia Zet, fot.: materiały prasowe

Radio RMF FM niezmiennie zajmuje pozycję lidera, ale dystans między krakowską stacją a Radiem Zet jest najniższy od sześciu lat - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 listopada 2023 r. do 31 stycznia 2024 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).

Radio RMF obroniło tytuł lidera. Udział stacji w rynku radiowym (100 proc to czas słuchania radia ogółem) wyniósł w ostatniej fali 28,5 proc. i był niższy o 1,8 p.p. niż 12 miesięcy temu. Drugie miejsce zajęło Radio Zet odnotowując wzrost aż o 1,2 p.p. Zmniejsza się również dystans między Radiem ZET a RMF FM (rok do roku o 3 p.p.). Obecnie wynosi 14 p.p. i jest najmniejszy od fali październik-grudzień 2018. Trzecie miejsce należy do Jedynki (strata 0,2 p.p.).

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują: VOX FM (wzrost o 0,4 p.p.), TOK FM (strata 0,4 p.p.), Anntyradio (strata 0,1 p.p.), Trójka (strata 0,2 p.p.), Radio Maryja (wzrost o 0,2 p.p.), RMF Classic (strata 0,2 p.p.), Polskie Radio 24 (strata 0,3 p.p.), Dwójka (strata 0,1 p.p.), Radio Wnet (wzrost o 0,2 p.p.), Muzo.fm (udziały bez zmian).

Udział stacji radiowych w rynku 

  listopad 2022 : styczeń 2023 luty 2023 : kwiecień 2023 maj 2023 : lipiec 2023 sierpień 2023 : październik 2023 listopad 2023 : styczeń 2024
RMF FM 30,3% 29,6% 30,0% 29,4% 28,5%
Radio ZET 13,3% 13,5% 14,0% 13,7% 14,5%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 5,6% 4,8% 5,0% 5,2% 5,4%
Radio VOX FM  2,8% 3,4% 3,2% 3,4% 3,2%
Radio TOK FM  3,3% 3,0% 2,9% 3,3% 2,9%
Antyradio  2,5% 2,5% 2,2% 2,7% 2,4%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 2,2% 2,0% 2,2% 1,8% 2,0%
Radio Maryja 1,7% 1,8% 1,7% 2,0% 1,9%
Radio RMF Classic  1,7% 1,6% 1,5% 1,4% 1,5%
Polskie Radio 24 1,2% 1,1% 1,2% 1,3% 0,9%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,5% 0,5% 0,5% 0,4% 0,4%
Radio Wnet 0,2% 0,2% 0,1% 0,2% 0,4%
Radio Muzo.fm  0,4% 0,6% 0,5% 0,3% 0,4%

Fale:
listopad 2022 : styczeń 2023 (wielkość: 21 029)
luty 2023 : kwiecień 2023 (wielkość: 20 873)
maj 2023 : lipiec 2023 (wielkość: 21 038)
sierpień 2023 : październik 2023 (wielkość: 21 038)
listopad 2023 : styczeń 2024 (wielkość: 21 041)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 441 761 (2 026 063 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 07:45
| radio » informacje
Świąteczny konwój i Gwiazdkowy pociąg Radia ZET kursują po Polsce
"Świąteczny konwój Radia ZET" ruszył w Polskę odwiedzić największe polskie jarmarki. W trasę po kraju wyruszył również "Gwiazdkowy pociąg Radia ZET".
04.12.24, 15:30
| radio » informacje
My wiemy, o co zapytać. Dziennikarze TOK FM w kampanii wizerunkowej stacji
Radio TOK FM wystartowało z kampanią wizerunkową pod hasłem „My wiemy, o co zapytać”, której celem jest podkreślenie wyjątkowej roli stacji jako medium, które stawia najważniejsze pytania i prowadzi dialog na najwyższym poziomie.
04.12.24, 11:30
| radio » informacje
Zabłyśnij na Święta. Świąteczna akcja Radia ESKA2
6 grudnia br. na antenie Radia ESKA2 rozpocznie się akcja „Zabłyśnij na Święta”, w której nagradzane będą najpiękniejsze gwiazdkowe dekoracje. Przez cały grudzień stacja grać też będzie najpopularniejsze polskie świąteczne utwory.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 08:45
| radio » informacje
Fundacja Radia ZET i Fundacja Castorama pomogą razem mieszkańcom Gminy Głuchołazy
Fundacja Radia ZET rozpoczęła współpracę z Fundacją Castorama, której celem jest skoordynowana pomoc dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, których domy i mieszkania ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi oraz przyspieszenie rozpatrywania wniosków o dofinansowanie remontów.
02.12.24, 22:25
| radio » informacje
Mikołajkowy Piegowaty Koncert w Polskim Radiu Dzieciom
„Strony świata są cztery, a tam? Święty Mikołaj i renifery!” - pod takim hasłem odbędzie się mikołajkowy koncert z cyklu „Piegowate Koncerty” na który zapraszają Katarzyna Stoparczyk, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Michała Klauzy oraz Polskie Radio Dzieciom i Trójka.
02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.