14.02.24, 16:33

Paulina Stolarek szefową Jedynki. Magda Szturemska i Jacek Czarnecki jej zastępcami

Paulina Stolarek, fot.: materiały prasowe

Program Pierwszy Polskiego Radia ma nowych dyrektorów. Stanowisko redaktorki naczelnej objęła Paulina Stolarek była redaktorka naczelna Radia Zet. Nowymi wicedyrektorami zostali Magda Szturemska z Jedynki i Jacek Czarnecki -- dotychczas związany z Radiem Zet.

Zaprosiliśmy do współpracy osoby, które dzięki swojej niezależności, rozumieniu radia, a także zmieniającego się rynku medialnego są w stanie sprawić, że Program Pierwszy Polskiego Radia będzie pierwszym wyborem dla wielu słuchaczy. Jedynka to antena z ogromnym potencjałem, świetnym zespołem i historią. Wierzymy więc, że połączenie tej siły z doświadczeniem nowych menadżerów jest szansą na powrót najlepszych standardów publicznego radia i wzmocnieniem jego oferty” – mówi Paweł Majcher, redaktor naczelny Polskiego Radia.

Paulina Stolarek to dziennikarka radiowa i prasowa. Z wykształcenia romanistka. W 2016 r. była dyrektorką Trójki. Później związana z miesięcznikiem „Zwierciadło”, w którym pełniła funkcję redaktorki naczelnej. Była także szefową polskich edycji miesięcznika „Marie Claire” oraz „Voyage”. Przez kilka lat była również redaktorką naczelną Radia Zet. W Trójce w 2016 r. była tylko ponad miesiąc szefową kanału. Po tym czasie złożyła rezygnację.

„Uważam, że radio publiczne ma przed sobą dobrą przyszłość: w czasie rewolucji technologicznych i zmian w świecie mediów, stacje publiczne, których siłą jest jakość programu, są potrzebne słuchaczom bardziej niż kiedykolwiek. Jedynka stoi przed szansą zdobycia nowych słuchaczy - wymagających, a zmęczonych agresywną formułą większości mediów komercyjnych. Jest przed nią perspektywa odbudowy wiarygodności, odpolitycznienia i unowocześnienia programu. To w połączeniu z misją, którą ma realizować Polskie Radio, z bogactwem jego zasobów, kompetencjami i talentami ludzi, którzy tu są, pozwala mi wierzyć, że Jedynka odniesie sukces. Taki prawdziwy sukces: będzie ambitną, europejską, żywą anteną, bliską słuchaczy, wyznaczającą radiowe standardy” – mówi Paulina Stolarek.

Powrót do mediów publicznych, a zwłaszcza do Radiowej Jedynki traktuję jako wielkie wyzwanie. Wiem jaka siła drzemie w tym radiu i w jego dziennikarzach. Mam nadzieję, że razem będziemy tworzyć wartościowy przekaz i zdobędziemy nowych słuchaczy” – dodaje Jacek Czarnecki.

Jacek Czarnecki to absolwent paryskiej Sorbony, doktor nauk humanistycznych, komentator telewizyjny, a także dziennikarz z ponad 30 – letnim stażem. Od początku lat 90. związany z francuskim RFI, Radiem Zet oraz Radiem Kolor. Przez pięć lat pracował w Programie 3 Polskiego Radia jako korespondent wojenny i reporter sejmowy. Autor publikacji prasowych i książkowych - publicystycznych, popularnonaukowych i naukowych. W 2012 r. odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz Krzyżem Wolności i Solidarności (2016).

Moje całe życie zawodowe związane jest z radiem. Zaczynałam w Radiowej Jedynce i była to dobra szkoła dziennikarska - od biegania z mikrofonem po tworzenie pasm i stanowisko wydawcy. Współpracowałam z Polsatem, TVP INFO, RMF FM, Radiem dla Ciebie, gdzie zarządzałam zespołem i współzarządzałam anteną” – mówi Magda Szturemska.

Magda Szturemska w Programie Pierwszym zajmowała się publicystyką, w ostatnich latach kierowała Redakcją „Czterech Pór Roku” i „Lata z Radiem”.

Komentarze

Powiązane

18.04.24, 10:33
| radio » ludzie
Katarzyna van Rooijen korespondentką Polskiego Radia w Holandii
Polskie Radio ma swoją korespondentkę w Holandii. Katarzyna van Rooijen, związana od lat z Informacyjną Agencją Radiową, powraca do Polskiego Radia.
18.04.24, 06:30
| radio » informacje
Jedynka obchodzi 98. urodziny
W czwartek, 18 kwietnia br. Program 1 Polskiego Radia będzie świętował swoje 98. urodziny. Z tej okazji na antenie stacji pojawią się audycje specjalne związane z jubileuszem, a w nich wspomnienia, rozmowy z gośćmi i niespodzianki dla słuchaczy.
16.04.24, 08:30
| radio » informacje
Pytam o zdrowie. Nowy pdocast w ofercie Radia Nowy Świat
W niedzielę, 14 kwietnia br. w ofercie Radia Nowy Świat zadebiutował nowy podcast extra Kseni Maćczak „Pytam o zdrowie”, który będzie się ukazywał raz w miesiącu.
16.04.24, 07:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa Eurozet podnosi ceny reklam
Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.
16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
15.04.24, 10:57
| radio » informacje
Czwarty Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat. Specjalna ramówka i koncert
16 kwietnia br., w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez patronów audycje. Na wieczór zaplanowano koncert Waglewski Fisz Emade z udziałem patronów. 
15.04.24, 08:30
| radio » informacje
Fajne radio RMF. Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Ruszyła kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
15.04.24, 07:30
| radio » badania rynku
Badanie Total Audio: dlaczego wybieramy treści audio? Informacje, muzyka i ulubieni prowadzący
Szybki dostęp do newsów, dostarczanie wiedzy, oferta muzyczna, kontakt z lubianymi osobowościami, możliwość dopasowania do nastroju czy towarzyszenie podczas różnych form aktywności – m.in. takie powody wskazali uczestnicy badania Total Audio, dla których Polacy sięgają po treści audio. Każdego dnia 79 proc. Polaków. „czegoś” słucha.
11.04.24, 12:51
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Nadawcy radiowi będą promować radio jako efektywne medium reklamowe
11 kwietnia br., z okazji Dnia Radia, ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „I love radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce, jako efektywnego medium reklamowego. Organizują ją wspólnie najwięksi, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Polskie Radio, Grupa Eurozet, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media.
11.04.24, 10:00
| radio » ludzie
Bilguun Ariunbaatar jako Szalony Reporter w Radiu ZET
11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączył Bilguun Ariunbaatar.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy