31.05.24, 20:00

Dieta (Nie)Życia. Ogólnopolska kampania na temat anoreksji

Dieta (Nie)Życia, fot.: materiały prasowe

6 maja 2024 r. w Światowym Dniu Walki z Anoreksją ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna na temat anoreksji - „Dieta (Nie)Życia”. Fundacja Głód(nie)Nażarty, Dentsu Creative oraz PsychoMedic połączyły siły i stworzyły 12-odcinkowy podcast. Każdy odcinek podcastu promowany jest filmem stworzonym w całości przez sztuczną inteligencję. Za koncepcję kampanii i jej realizację odpowiada agencja Dentsu Creative. 

Według danych opublikowanych przez National Eating Disorders Association, „anoreksja nervosa” charakteryzuje się bardzo wysokim ryzykiem śmiertelności. Szacuje się, że aż 10 proc. osób z anoreksją umiera z powodu powikłań medycznych lub samobójstwa związanego z chorobą. Tymczasem powszechna wiedza w temacie, jest wciąż na bardzo niskim poziomie. Dlatego w ramach kampanii ruszył podcast „Dieta NieŻycia”, który ma dostarczyć niezbędnych informacji, narzędzi i instrukcji jak postępować, reagować i działać, kiedy dotknie nas anoreksja lub ktoś z naszych bliskich zmaga się z tą niezwykle trudną chorobą.

"Istotnym elementem misji Dentsu Creative jest działanie na rzecz dobra wspólnego i wykorzystywanie swoich zasobów kreatywnych dla celów społecznie korzystnych. Anoreksja to choroba o największej śmiertelności wśród chorób psychicznych, a choroby związane z zaburzeniami odżywiania są tak powszechne, że staje się współczesną pandemią. Społeczeństwo wciąż jednak wie za mało, a osoby chorujące i ich bliscy czują się osamotnieni i zagubieni. Naszą kampanią chcemy to zmienić." - komentuje Łukasz Kotliński, Creative Director w Dentsu Creative.

Każdy z dwunastu odcinków podcastu składa się z dwóch części: w pierwszej można usłyszeć fragment książki „Dieta NieŻycia”, autorstwa Karoliny Otwinowskiej, która dzieli się swoim doświadczeniem anoreksji, a w drugiej rozmowy z ekspertem. Wywiady prowadzi Jan Wasilewski - Content Creative Manager w Dentsu Creative – znany również z podcastu „Nie tylko pytania”. Podcastu „Dieta NieŻycia” można słuchać na Spotify oraz na kanale YouTube. Nowe odcinki publikowane są co poniedziałek o godz. 9:00.

Podcast promuje seria dwunastu niezwykłych filmów. Każdy film ilustruje jeden z fragmentów książki w sposób pobudzający emocje i wyobraźnię. Za ideą kreatywną kampanii stoją kompetencje i doświadczenie najlepszych ekspertów z Dentsu Creative. Kampania została wyprodukowana przy pomocy sztucznej inteligencji.

Komentarze

Powiązane

18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
17.07.24, 15:02
| reklama & PR » informacje
ORGANIQUE klientem agencji Trufle.PRO
Agencja Trufle.PRO rozpoczęła współpracę z polską marką kosmetyczną Organique.
17.07.24, 12:49
| reklama & PR » ludzie
Urszula Zielińska awansuje, a Bartosz Teresiak dołącza do VML
Urszula Zielińska awansowała w strukturach Client Engagement agencji VML. Do zespołu agencji dołączył Bartosz Teresiak.
16.07.24, 18:27
| reklama & PR » informacje
Justtag Group kupuje sieć Adrino
Firma Justtag Group, działająca na rynku platform data-as-a-service w regionie CEE, przejęła Adrino - sieć reklamy native. Tym samym oferta Justtag Group poszerzyła się m.in. o usługi z zakresu reklamy natywnej.
16.07.24, 15:06
| reklama & PR » informacje
Marta Kołodziejska dyrektorką marketingu i komunikacji w Savills
Savills, międzynarodowa firma doradcza działająca na rynku nieruchomości, zatrudniła Martę Kołodziejską na stanowisku dyrektora marketingu i komunikacji. 
16.07.24, 12:54
| reklama & PR » informacje
Mam plan. Odświeżona odsłona kampanii marki Provident
Agencja MullenLowe Warsaw przygotowała nową, odświeżoną odsłonę kampanii „Mam plan” firmy pożyczkowej Provident. Działania reklamowe ruszyły 14 lipca br. i obejmują szerokie spektrum mediów.
16.07.24, 12:16
| reklama & PR » informacje
Hochland wybiera LUCKYYOU
Firma Hochland rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną na portalu LinkedIn. Do współpracy wybrała agencję marketingową LUCKYYOU.
16.07.24, 10:00
| reklama & PR » ludzie
Paulina Ciebiada awansowała w oLIVE media
Paulina Ciebiada w czerwcu br. awansowała na stanowisko content marketing specjalistki. Z agencją oLIVE media związana jest od września 2023 r. 
15.07.24, 20:30
| reklama & PR » ludzie
Dentsu Polska z nową strukturą
Grupa dentsu Polska wprowadziła zmiany w strukturze. Jak tłumaczy agencja, zmiana podyktowana jest globalną standaryzacją na wszystkich rynkach. Jedną z kluczowych zmian jest przekształcenie linii serwisowych Creative i Media & Performance w nowe obszary, określane jako praktyki – Praktyka Kreatywna i Praktyka Mediowa.
15.07.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Bang & Olufsen klientem Home Sweet Home PR
Agencja Home Sweet Home PR została wybrana do obsługi komunikacyjnej marki Bang & Olufsen działającej w branży audio-wideo.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.