30.05.24, 21:00

Answear.com w I kw. 2024 r.: zwiększa swoje przychody i inwestuje mimo wymagającej sytuacji rynkowej

Logo Answear, fot.: materiały prasowe

Answear.com, e-commerce oferujący modę, produkty sportowo-outdorowe, oraz home&lifestyle w regionie CEE podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, Spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.

Za nami trudny kwartał, w którym wciąż mierzyliśmy się z obniżonym popytem konsumenckim w całej Europie. Dodatkowo sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej związana z protestami rolników wpłynęła negatywnie na sprzedaż na tym rynku, który do tej pory był jednym z najlepszych. Oprócz tego aprecjacja polskiego złotego względem innych walut regionu CEE oraz euro obniżyła nasze wyniki. Roczne dynamiki osłabiła również wysoka baza sprzed roku” – mówi Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

W I kw. 2024 r. Answear.com osiągnął przychody w wysokości 289 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. rdr. Marża brutto zwiększyła się o 4 proc. rdr. do 112 mln zł. Z kolei EBITDA samego Answear.com (bez PRM) wyniosła 8,3 mln zł, wobec 15,3 mln zł w zeszłym roku.

Mimo tak niesprzyjającego otoczenia nie zwalniamy tempa, cały czas konsekwentnie zwiększamy skalę naszego biznesu, co wyróżnia nas od konkurencji, która notuje zmniejszoną sprzedaż. My oprócz tego stawiamy ambitne cele, inwestujemy, czego przykładem jest niedawne otwarcie concept store dla marki PRM oraz Answear” – dodaje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

W minionym kwartale Answear.com realizował działania mające na celu otwarcie pierwszych nowoczesnych salonów sprzedaży w formule concept store Answear (2000 mkw.) i PRM (600 mkw.) w prestiżowej lokalizacji – Fabryce Norblina w Warszawie. Ma to dla spółki istotny aspekt wizerunkowy i marketingowy przy pozyskiwaniu ekskluzywnych marek.
Answear.com rozpoczął nowe kampanie wizerunkowe dla marki PRM oraz Answear.

Dla marki PRM to pierwsza kampania po połączeniu przejętych marek Sneakerstudio i PRM, której zadaniem było zapoznanie klienta z wizją marki i ofertą sklepu. Z kolei Answear w kampanii podkreśla swoją ofertę z segmentu premium.

Marka PRM w ostatnim czasie pozyskała dobre marki do swojej oferty, m.in. Sporty&Rich, który będzie dostępny tylko w PRM w tej części Europy, czy też marki, które do tej pory nie były dostępne w Polsce, m.in. Maison Mihara Yasuhiro, A Bathing Ape czy Neighborhood.

W minionym kwartale nasza rentowność była obciążona nakładami inwestycyjnymi związanymi z rozwojem marki PRM. Na poziomie zysku operacyjnego PRM kontrybuował stratą EBIT w wysokości 5 mln zł. Widzimy jednak już pierwsze efekty poczynionych inwestycji, w ostatnim czasie udało nam się pozyskać bardzo dobre marki do oferty PRM, także te które do tej pory nie były dostępne w tej części Europy. Wymierne efekty dostrzegamy już w wynikach. PRM w I kw. 2024 r. odnotował przychody w wysokości 25 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. kdk. Jest to o tyle dobry wynik, ponieważ ze względu na sezonowość ostatni kwartał roku jest najlepszy, z kolei pierwszy jest najsłabszy. W zakresie rentowności PRM, podtrzymujemy plan osiągnięcia break even do końca bieżącego roku” – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

Answear.com kontynuuje premiumizację swojej oferty. W I kw. 2024 r. 65 proc. oferty Answear.com stanowiły marki premium, z kolei marki z kategorii entry price wyniosły jedynie 9 proc. Ma to bezpośrednie przełożenie na średnią wartość zamówienia, która wyniosła 366 zł, co oznacza wzrost o 31 zł rdr.

Komentarze

Powiązane

13.07.24, 16:00
| internet » informacje
Podcast „WojewódzkiKędzierski” w wakacyjnej odsłonie
Wakacyjne wydanie podcastu „WojewódzkiKędzierski” rusza w poniedziałek, 15 lipca br. Kuba Wojewódzki i Piotr Kędzierski będą rozmawiać z artystami muzycznymi.
09.07.24, 23:41
| internet » informacje
Karoliną Walczowska gospodynią formatu Onet Wakacje
Od lipca br. na stronie głównej Onetu pojawia się nowy program „Onet Wakacje” z Karoliną Walczowską w roli prowadzącej. Program jest emitowany w każdy piątek o godz. 12.00 na Onet.pl i jest częścią cyklu redakcyjnego „Onet Wakacje”, który przez całe wakacje pojawia się na stronie głównej Onetu.
09.07.24, 16:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Złap urlop od codzienności czyli Wyborcza na wakacje
Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl rozpoczęły kampanię pod hasłem “Złap urlop od codzienności”. Specjalnej ofercie prenumeraty na wakacje towarzyszą działania redakcyjne: cykle artykułów, podcasty, a dla podróżujących z przygodami czekać będzie Biuro Interwencji Turystycznej.
08.07.24, 12:30
| radio » informacje | internet » informacje
Maria Skłodowska-Curie bohaterką nowego serwisu specjalnego Polskiego Radia
Z okazji 90. rocznicy śmierci polskiej noblistki, Polskie Radio przygotowało serwis specjalny, który skupia się na historii polskiej uczonej. 
06.07.24, 23:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Onet On Tour. Dalmacja z Marcinem Prokopem. II sezon formatu w Onecie
W niedzielę, 30 czerwca br. o godz. 10:00 na stronie głównej Onet.pl i na kanale YouTube Onet On Tour pojawił się premierowy odcinek II sezonu programu „Onet On Tour. Dalmacja z Marcinem Prokopem”. Dziennikarz pokaże internautom Dalmację.
03.07.24, 19:00
| internet » informacje
Żyjemy tenisem! Interia relacjonuje Wimbledon
Interia na bieżąco będzie relacjonować Wimbledonem. Artur Gac, wysłannik portalu, przekazywać będzie informacje prosto z Londynu. Ofensywę medialną Interii ma wzmocnić kolejna odsłona kampanii „Żyjemy sportem”.
03.07.24, 07:30
| radio » informacje | internet » informacje
IV edycja Konkursu Podcast Roku imienia redaktora Janusza Majki. Zgłoszono ponad 320 podcastów
Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski Konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Konkurs ma upamiętniać redaktora Janusza Majkę, związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie – zmarłego w lutym 2021 r. Najlepsze podcasty wyłoni 45-osobowe jury.
02.07.24, 09:55
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Bielak redaktorem naczelnym wszystkich serwisów Grupy INFOR
Na początku lipca br. Łukasz Bielak stanął na czele wszystkich serwisów internetowych należących do Grupy INFOR.
01.07.24, 16:30
| internet » ludzie
Dariusz Dziduch redaktorem naczelnym BiznesInfo
Dariusz Dziduch objął funkcję naczelnego serwisu BiznesInfo (Iberion) w połowie czerwca br.
27.06.24, 14:15
| radio » informacje | internet » informacje
Mamy, tak jak jest. Anna Dereszowska gospodynią podcastu w Onet Audio i na Ofeminin.pl
W każdy piątek o godz. 20:00 w Onet Audio, na Ofeminin.pl oraz na popularnych platformach podcastowych można słuchać nowego podcastu Anny Dereszowskiej „Mamy, tak jak jest”. Podcast porusza tematy macierzyństwa i rodzicielstwa.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.