17.08.24, 13:55
Badanie OBTK: ponad 64 proc. respondentów zwraca uwagę na skład produktów
Konsumenci w Polsce coraz częściej wymagają pełnej transparentności od producentów. Jak wynika z badania na zlecenie On Board Think Kong, Polacy podczas zakupów chcą być dokładnie informowani o składzie i pochodzeniu produktów.
W badaniu zleconym przez On Board Think Kong, zapytano polskich konsumentów: „Czy podczas dokonywania zakupów zwracasz uwagę na poniższe aspekty produktów?”. Wyniki są jednoznaczne – aż 64,4 proc. respondentów zwraca uwagę na skład produktów, co wskazuje na ich rosnącą świadomość na temat spożywanych lub wykorzystywanych artykułów. To także sygnał, że konsumenci posiadają coraz większą wiedzę na temat szkodliwych substancji i aktywnie starają się ich unikać w diecie oraz otoczeniu.
Ponadto, 43,9 proc. badanych zwraca uwagę na pochodzenie produktów, co często przekłada się na preferowanie wyrobów lokalnych i wspieranie rodzimych producentów. Jest to również związane z rosnącą świadomością etyczną konsumentów, którzy interesują się warunkami produkcji i transportu towarów.
Certyfikat ekologiczny wciąż nie cieszy się dużym zainteresowaniem
Mniejsza, ale wciąż znacząca grupa respondentów (21,8 proc.) wskazuje na zainteresowanie certyfikatami ekologicznymi i innymi znakami jakości. Mimo że jest to istotny aspekt, to jednak nie jest priorytetowy w porównaniu ze składem i pochodzeniem produktu. Możliwe, że brak zaufania do niektórych certyfikatów lub ich niska rozpoznawalność wpływają na tę niższą liczbę. Podobny poziom zainteresowania dotyczy informacji o wpływie produktu na zdrowie i środowisko.
Komentarze