10.09.24, 16:00
Zalando wprowadza nową strategią pozycjonowania
Zalando zmienia strategię pozycjonowania marki. Nowy kierunek, zainaugurowany kampanią „W co mam się ubrać?” na jesień-zimę 2024, ma koncentrować się na wzmacnianiu pewności siebie klientów w wyrażaniu własnego stylu oraz zaspokajaniu ich zmieniających się potrzeb, poprzez jakość, styl życia i inspiracje.
Zalando przygotowało nową strategię pozycjonowania i zaktualizowaną tożsamość marki poprzez kampanię “W co mam się ubrać?” na jesień-zimę 2024. Jak tłumaczy firma, strategia ta to istotny krok w kierunku realizacji wizji Zalando, której celem jest stworzenie wiodącego, paneuropejskiego ekosystemu e-commerce dla mody i lifestyle’u. Będzie ona też podstawą do tworzenia przyszłych kampanii.
Nowe pozycjonowanie Zalando ma koncentrować się na wzmacnianiu pewności siebie klientów w wyrażaniu własnego stylu. Kierunek ten zapewnia jednolite ramy dla tworzenia angażujących i inspirujących doświadczeń zakupowych dla całości oferty Zalando. Nowa strategia została oparta na szerokich badaniach, które podkreśliły najważniejsze kwestie dla klientów Zalando: wysoka jakość ubrań i marek, poczucie wspólnoty, podążanie za trendami oraz dostęp do inspirujących treści.
Odświeżona identyfikacja wizualna, zaprezentowana w kampanii na sezon jesień-zima 2024, obejmuje intensywniejszą paletę pomarańczowych barw, odświeżony logotyp, dynamiczne animacje brandowe oraz specjalnie zaprojektowaną czcionkę Zalando, która została stworzona z myślą o lepszej czytelności i dostępności. Nowe elementy wizualne mają być stopniowo wdrażane na wszystkich punktach kontaktu z marką w nadchodzących miesiącach.
Kampania „W co mam się ubrać?” adresuje uniwersalny, codzienny dylemat, który dotyczy wszystkich ludzi, bez względu na ich wiek, miejsce zamieszkania, płeć czy pochodzenie - wyboru ubioru. W kampanii występuje, m.in. aktor Willem Dafoe, modelka i aktorka Brigitte Nielsen, model i aktor Luka Sabbat oraz twórczyni internetowa i modelka Sabrina Bahsoon, znana jako #TubeGirl. Dobór obsady ma podkreślać inkluzywność i zróżnicowane potrzeby klientów Zalando. Marka tłumaczy, że poprzez tę kampanię chce pokazać, w jaki sposób upraszcza decyzje modowe i inspiruje do odnalezienia pewności siebie w stylu, poprzez oferowanie szerokiego asortymentu, inspirujących treści i doskonałych doświadczeń zakupowych.
Kampania prowadzona jest w internecie, mediach społecznościowych i cyfrowych lokalizacjach out-of-home od 8 września. Br.
Komentarze