27.11.24, 08:30
WP Holding w III kwartale 2024 r.: wzrost zysku o ponad 11 proc.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2024 r. wyniosły ponad 437 mln zł. To oznacza wzrost o niemal 8 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Zysk netto spółki wyniósł prawie 80 mln zł, po wzroście o ponad 11 proc.
W III kwartale 2024 r. największy wpływ na wyniki Wirtualnej Polski Holding S.A. miał wzrost przychodów w segmencie turystyki. Wyniosły one ponad 208 mln zł i były wyższe o 12 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży w segmencie reklama i subskrypcje przekroczyły 175 mln zł, po wzroście o 6,4 proc. Skorygowany zysk EBITDA Grupy WP wyniósł prawie 154 mln zł, a zysk netto prawie 80 mln zł.
„Nasz biznes turystyczny kolejny rok z rzędu zamyka trzeci kwartał- kluczowy w tym obszarze- bardzo solidnymi wzrostami. Jednocześnie nie przestajemy inwestować w technologie, te największe inwestycje dotyczą natomiast działalności reklamowej. Optymalizowane przy pomocy sztucznej inteligencji produkty z rodziny WP Booster odpowiadają od stycznia do września już za ponad 30 mln złotych przychodów i notują trzycyfrowe wzrosty w porównaniu do ubiegłego roku. Dziś ogłaszamy start kolejnych typów optymalizacji AI” – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.
Nowe optymalizacje WP Booster będą dotyczyły zdarzeń kluczowych, m.in. leadów, rejestracji, pobrań czy zapisów na jazdy próbne. Zdarzenia będą dobierane zgodnie z celami biznesowymi klientów. Dynamiczne targety będą opierały się na personalizacji kampanii, natomiast wycena będzie uwzględniała prawdopodobieństwo konkretnych akcji na stronach klientów reklamowych, wykorzystując precyzyjne modele w czasie rzeczywistym.
Komentarze