02.12.24, 08:30
Grupa PTWP w III kwartale 2024 r.: 16,3 mln zł przychodów
Grupa PTWP w III kwartale br. wypracowała 16,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 28 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Podobnie jak w I kwartale br., Grupa PTWP odnotowała wzrost kosztów działalności operacyjnej, przeznaczonych na inwestycje, które mają przełożyć się na wyniki w ostatnim kwartale 2024 r. Wymienione działania miały wpływ na stratę netto w III kwartale. Natomiast narastająco po trzech kwartałach Grupa PTWP ma już ponad 76,3 mln zł przychodów, co daje 23,1 proc. wzrostu r./r. oraz 2,9 mln zł zysku netto i EBITDA na poziomie 4,7 mln zł. Na koniec raportowanego okresu Grupa miała 21,9 mln zł pozycji gotówkowej. PTWP sukcesywnie zwiększa skalę działalności, zaangażowanie w organizację eventów własnych i umacnia swoją pozycję w segmencie online.
„Bardzo konsekwentnie wdrażamy plan związany z rozwojem naszej działalności, z kolei dywersyfikacja naszych segmentów biznesowych ma zapewnić mniejsze kwartalne wahania poziomu przychodów, które w pewnym stopniu determinuje sezonowość. Pomimo, że okres wakacyjny jest zazwyczaj nieco spokojniejszy pod względem wydarzeń, to staramy się wykorzystać ten czas na inwestycje i dobre przygotowanie przed niezwykle intensywnymi miesiącami jesienno-zimowymi” – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP. „Odnotowaliśmy ponadinflacyjny wzrost kosztów związanych z organizacją eventów i zarządzaniem obiektami, ale uważam, że bardzo dobrze reagujemy na ten wzrost i zarządzamy ryzykiem. Kluczowe inwestycje miały wpływ na ujemny wynik operacyjny i końcowy w tym kwartale. Wynik też obarczony jest zdarzeniem jednorazowym, jakim jest odpis, z kolei oczyszczony wynik jest lepszy niż zeszłoroczny. Jesteśmy zadowoleni z wyniku narastająco po 9 miesiącach 2024 r. i wierzę, że nasze przygotowania, jak i wysoki stopień kontraktacji w obiektach, przełożą się na dobry wynik ostatniego kwartału i jeszcze bardziej podbiją wyniki roczne Grupy PTWP” – dodaje Kuśpik.
Grupa PTWP kontynuuje rozwój działalności w segmencie wydawniczym online, organizacji wydarzeń własnych oraz zarządzaniu obiektami – Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Grupa wskazuje, że od września do listopada br. w wydarzeniach biznesowych PTWP wzięło udział łącznie prawie 17 tys. uczestników stacjonarnie i online, a od początku roku było to już niemal 70 tys. osób.
Grupa PTWP stawia także na rozwój segmentu online oraz monetyzację ruchu w serwisach. Aktualnie portfolio wydawnicze Grupy tworzy 18 portali, które przyciągają miesięcznie średnio ok. 20 mln unikalnych użytkowników.
Komentarze