03.12.24, 12:34

Telewizja Polska w likwidacji likwiduje Biuro Dystrybucji. Mniej stanowisk dyrektorskich w spółce

Logo TVP, fot.: materiały prasowe

Telewizja Polska zlikwidowała Biuro Dystrybucji, a jego kompetencje przejęły Ośrodek TVP Technologie, Biuro Handlu i Współpracy Międzynarodowej oraz TVP+. Nową jednostką w spółce jest Ośrodek Mediów dla Zagranicy, który wchłonął kanały TVP World i Biełsat.

Jak informuje publiczny nadawca, trwa kolejny etap restrukturyzacji Telewizji Polskiej w likwidacji. Celem zmian jest uproszczenie struktury organizacyjnej spółki, skrócenie ścieżki decyzyjnej, bardziej efektywne wykorzystanie zasobów firmy, ograniczenie kosztów i zwiększenie przychodów TVP.

Dzięki zmianom liczba jednostek organizacyjnych i jednocześnie stanowisk dyrektorskich w centrali Telewizji Polskiej zmniejszyła się z 28 do 26 (liczba dotyczy centrali TVP – oprócz tego spółka składa się z 16 Oddziałów Terenowych; 29 grudnia 2023 roku liczba jednostek i stanowisk dyrektorskich w centrali TVP wynosiła 33 – przyp. red.)

W wyniku zmian kompetencje Biura Dystrybucji przejęły trzy jednostki TVP: Ośrodek TVP Technologie, Biuro Handlu i Współpracy Międzynarodowej oraz TVP+. Ośrodek TVP Technologie odpowiada za dystrybucję programów i audiowizualnych usług medialnych TVP (linearnych i nielinearnych), co ma umożliwić integrację obszaru technologicznego mediów online spółki z pozostałymi technologiami (np. produkcji, emisji, dystrybucji, informatyki i telekomunikacji). Biuro Handlu i Współpracy Międzynarodowej przejmuje zarządzanie umowami reemisyjnymi z operatorami, co ma wpisywać się w prowadzoną przez tę jednostkę sprzedaż licencji do audycji. Z kolei TVP+ zajmie się strategią rozwoju kanałów dystrybucji usług medialnych. Jednostka ta, we współpracy z Biurem Reklamy i Marketingu, będzie zajmowała się promocją usług nielinearnych TVP. Ponadto nową kompetencją TVP+ jest ustalanie polityki handlowej w zakresie VOD oraz świadczenie usług handlu elektronicznego.

Nowa jednostka wchłonęła TVP World i Biełsat

Nową jednostką w strukturze TVP jest Ośrodek Mediów dla Zagranicy, który wchłonął działające dotychczas osobno TVP World i Biełsat (Belsat TV). Zadaniem nowej jednostki jest prezentowanie polskiego punktu widzenia na ważne wydarzenia w regionie i na świecie. Włączenie TVP World do OMdZ ma przyczynić się do dalszego wzmacniania i rozwoju tej anglojęzycznej stacji . Integracja infrastruktury, pracowników i współpracowników Bełsatu z Ośrodkiem ma wzmocnić potencjał TVP w zakresie produkcji i dystrybucji treści w języku białoruskim oraz innych językach.

Kolejną istotną zmianą jest powrót na początku 2025 r. Biura Zarządzania Kapitałem Ludzkim na komercyjny rynek szkoleń z komunikacji w biznesie. Spółka tłumaczy to lepszym wykorzystaniem potencjału przychodowego TVP, co ma być szczególnie ważne w obecnej sytuacji finansowej spółki.

Komentarze

Powiązane

16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
16.01.25, 07:15
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Goniec Kobieta. Nowy program z Laurą Młodochowską o wyzwaniach współczesnych kobiet
„Goniec Kobieta” to nowy program, który ma stwarzać przestrzeń do rozmów o życiu i wyzwaniach współczesnych kobiet. Jego celem jest przełamanie stereotypów i ukazanie różnorodnych perspektyw kobiet, które często są pomijane w mediach.
15.01.25, 08:30
| TV / VOD » badania rynku
The Voice Senior. 1,5 mln widzów drugiego odcinka programu. Jaka była niedzielna widownia formatu Żona dla Polaka?
Blisko 1,7 mln widzów oglądało w momencie najwyższej oglądalności sobotni odcinek programu TVP2 „The Voice Senior”. Z kolei w niedzielę ponad 1,1 mln osób obejrzało w TVP1 drugi odcinek reality show „Żona dla Polaka”.
15.01.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
Rośnie widownia formatu Farma w Polsacie
Format „Farma” (Polsat) z roku na rok przyciąga przed telewizory coraz więcej widzów. Polsat jest numerem jeden w porze emisji „Farmy”.
15.01.25, 06:00
| TV / VOD » informacje
Więcej Awantury o kasę wiosną w Polsacie
1 marca br., na antenę Polsatu powróci wznowiony jesienią 2024 r. teleturniej „Awantura o kasę”.
14.01.25, 21:13
| TV / VOD » informacje
Drugi sezon Mówię Wam w TVN7. Co przyniesie nowy sezon talk-show?
Talk-show Mateusza Hładkiego „Mówię Wam” wraca na antenę TVN7 8 lutego 2025 r., z premierowymi odcinkami na żywo w każdą sobotę o godz. 11:25. Program gości najbardziej rozpoznawalne i kontrowersyjne postaci showbiznesu, a prowadzący wraz z nimi omawia najnowsze trendy lifestyle’owe oraz emocjonujące wydarzenia ze świata rozrywki.
14.01.25, 06:00
| TV / VOD » seriale
Pan Mama. Ruszyły zdjęcia do nowego serialu TVP z Pawłem Domagałą
Rozpoczęły się zdjęcia do nowego serialu TVP „Pan Mama”, zdjęcia który jest adaptacją włoskiego formatu. Rolę tytułową zagra Paweł Domagała, a reżyserem jest Jan Foryś.
13.01.25, 17:43
| TV / VOD » badania rynku
Rośnie widownia serialu Królowie w TVP1
W czwartek, 9 stycznia br. TVP1 z udziałem na poziomie 8 proc. była liderem rynku wśród ogółu widzów. Czwartkowy odcinek nowego serialu „Królowie” obejrzało ponad 1,1 mln widzów.
13.01.25, 16:33
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Ponad 2,2 mln zł trafi do potrzebujących instytucji. To efekt akcji Reklama Dzieciom w TVP1
Dochód ze specjalnego bloku reklamowego Telewizji Polskiej wyniósł ponad 2,2 mln zł, czyli o niemal 600 tys. zł więcej niż w 2023 r. TVP1 emitowała spoty 25 i 26 grudnia 2024 r., tuż po programie informacyjnym „19.30”.
13.01.25, 09:57
| TV / VOD » informacje
Kręci Cię polskie kino? Chyba się dogadamy. Kampania wizerunkowa kanału Kino Polska
Kino Polska (Grupa Kino Polska) - kanał dedykowany wyłącznie polskim filmom i serialom, rozpoczął w grudniu 2024 r. kampanię wizerunkową. Jej celem jest zachęcenie do oglądania stacji pokolenia Millenialsów.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 14.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.