21.12.24, 08:00

Dr. Oetker Pomaga Ciastkarni Pączek Stanąć na Nogi po Powodzi

Ciastkarnia "Pączek" w Stroniu Śląskim po powodzi, fot.: materiały prasowe Dr. Oetker

We wrześniu 2024 roku powódź dotknęła południową Polskę, niszcząc m.in. rodzinną Ciastkarnię „Pączek” ze Stronia Śląskiego, co doprowadziło do wstrzymania jej działalności i utraty pracy przez pracowników. Dr. Oetker, jako firma zaangażowana społecznie, postanowiła wesprzeć ciastkarnię w odbudowie po tej tragedii.

Ciastkarnia „Pączek” od trzydziestu lat jest ważnym miejscem na mapie Stronia Śląskiego, słynącym z tradycyjnych wypieków, takich jak pączki i chleby. Jako jedyny tego typu punkt w miejscowości, stanowi istotny element życia lokalnej społeczności oraz atrakcję dla turystów. Właściciele, Dorota i Piotr Dudziak, stoją teraz przed wyzwaniem odbudowy swojej piekarni, która jest nie tylko ich pasją, ale również miejscem o dużym znaczeniu dla mieszkańców i odwiedzających Stronie Śląskie.

„Zarówno nasze firma, jak i Ciastkarnia Pączek pieczenie mają w swoim DNA, dlatego decyzja o wsparciu Ciastkarni Pączek była naturalnym krokiem. Jako firma rodzinna, chcieliśmy wesprzeć tę wyjątkową cukiernię nie tylko w fizycznej odbudowie, ale także dać możliwość przedsiębiorczym i zarazem przemiłym Właścicielom wsparcie, by ponownie byli słodkim sercem Stronia i okolic. Będąc liderem w branży wypieków, rozumiemy, jak istotne jest dla lokalnej społeczności utrzymanie takich małych, ale kluczowych przedsiębiorstw” – powiedział Piotr Bobrycki z Dr. Oetker Polska. 

Dr. Oetker zakupił nowoczesny sprzęt, który umożliwi wznowienie produkcji w Ciastkarni „Pączek”, a także dostarczy surowce niezbędne do ponownego rozpoczęcia wypieku. Dzięki temu Państwo Dorota i Piotr Dudziak otrzymają szansę na odbudowę swojej działalności, przywracając również miejsca pracy w regionie.

Wsparcie dla Ciastkarni „Pączek” było możliwe dzięki zaangażowaniu wielu firm, które dostarczyły niezbędny sprzęt. Dr. Oetker nawiązał współpracę z partnerami takimi jak IBIS, Hert, Magorex, Wagotech, Technica, InPlusGastro, Bolarus, Expondo i UTZ. Szczególne podziękowania Dr. Oetker kieruje w stronę firm Magorex, UTZ i Wagotech, które w geście solidarności przekazały część sprzętu nieodpłatnie.

„Od razu po tragedii jaka dotknęła osoby z terenów objętych powodzią, wiedzieliśmy, że chętnie wyciągniemy pomocną dłoń do poszkodowanych z naszej branży. Choć zdajemy sobie sprawę, że przekazany przez nas sprzęt, to tylko cegiełka w obliczu wyzwania jakim jest odbudowa całego biznesu, mamy nadzieję, że zdejmie on z ramion właścicieli chociaż jeden problem” – powiedziała Urszula Górka z firmy Magorex. 

Pierwsza dostawa nowego sprzętu do Ciastkarni „Pączek” już się odbyła. Ze względu na trwające prace budowlane na drodze przed cukiernią oraz niemożność dostarczenia dużych maszyn, kolejna dostawa została zaplanowana na 8 stycznia 2025 roku. Wszystkie firmy dostawcze są gotowe do przekazania zamówionych urządzeń. To kluczowy moment w procesie odbudowy tej lokalnej cukierni, która dzięki wsparciu Dr. Oetkera i innych zaangażowanych firm, odzyska zdolność do produkcji i sprzedaży swoich wypieków.

„Pragniemy wyrazić ogromne podziękowania dla Dr. Oetker, BIS, Hert, Magorex, Wagotech, Technica, InPlusGastro, Bolarus, Expondo i UTZ– komentuje Pan Piotr Dudziak, właściciel Ciastkarni Pączek. Dzięki Waszemu wsparciu mogę zacząć spać spokojnie. Tak jak woda zalała nasze ukochane miasteczko, tak mnie zalewały łzy każdego dnia (...) Stronie płakało razem ze mną. Poddałem się, moi pracownicy stracili pracę, przyjaciele, znajomi stracili domy. Dzięki wolontariuszom udało się sprzątnąć tony błota. Dalej dowiedziałem się, że Dr. Oetker, międzynarodowa firma chce wspomóc mnie, zwykłego, małego rzemieślnika z małej miejscowości. Nie znajduję w swojej głowie słów, aby wyrazić wdzięczność, boję się, że zwykłe "dziękuję" to za mało. Pozwolę sobie przytoczyć cytat Marii Konopnickiej "Ludzie to anioły z jednym skrzydłem, dlatego, aby się wznieść, musimy trzymać się razem". Dziękuję, za ofiarowane mi skrzydła.” – dodaje właściciel Ciastkarni Pączek ze Stonia Śląskiego 

Uroczyste otwarcie Ciastkarni Pączek wstępnie zaplanowane jest na koniec stycznia 2025 r. Firma Dr. Oetker będzie wspierać Ciastkarnię Pączek aż do pełnego przywrócenia jej działalności. 

Komentarze

Powiązane

20.03.25, 10:16
| reklama & PR |
Zakupy na fakturę? Allegro Business rusza z kampanią telewizyjną
Allegro realizuje swoją pierwszą kampanię telewizyjną skierowaną do klientów B2B. Reżyserią spotów zajął się Filip Bartczak, natomiast za produkcję i kreację odpowiadają DDB Warszawa oraz Moon Films.
20.03.25, 08:00
| reklama & PR |
PSK S.A. i GlobalSM łączą siły na rzecz wdrożenia systemu kaucyjnego w Polsce
PSK S.A., jako operator systemu kaucyjnego w Polsce, podjął współpracę z agencją GlobalSM w celu realizacji strategii komunikacyjnej i medialnej, która ma zwiększyć świadomość tego rozwiązania wśród różnych grup odbiorców. Działania PR prowadzi agencja Brief me, od lat współpracująca z GlobalSM.
20.03.25, 07:00
| reklama & PR |
Dorota Szelągowska nową twarzą marki Dyson
Marka technologiczna Dyson rozpoczęła współpracę z Dorotą Szelągowską, projektantką wnętrz. W ramach tej współpracy promuje ona modele do pielęgnacji podłóg: Dyson V15s Detect Submarine oraz Dyson WashG1.
20.03.25, 06:00
| reklama & PR » ludzie
Marcin Gut dołącza do Aleph Polska
Marcin Gut dołączył do polskiego oddziału Aleph Group, obejmując stanowisko Client Partner Sales Lead. W nowej roli będzie odpowiadał za rozwój biznesowy rozwiązań Microsoft Advertising (MSA) na polskim rynku.
19.03.25, 20:12
| reklama & PR » informacje
Stąd się bierze moc rosołu. Kampania kostek drobiowych Winiary
Pod hasłem „Stąd się bierze moc rosołu” rozpoczęto kampanię kostek drobiowych Winiary zrealizowanej przez Publicis Poland, do zadań której należało przygotowanie całościowej koncepcji kreatywnej, strategii, formatów wideo oraz statycznych
w TV, mediach społecznościowych i digitalu.
19.03.25, 16:00
| reklama & PR |
Deante nawiązuje współpracę z OKK! PR
W lutym br., Deante, producent armatury łazienkowej i kuchennej, rozpoczął współpracę z warszawską agencją OKK! PR.
19.03.25, 12:32
| reklama & PR |
Rusza VI edycja kampanii Porozmawiajmy szczerze o otyłości
Rozpoczęła się szósta edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, realizowanej w tym roku pod hasłem „Słuchaj serca. Lecz otyłość”. Kampania obejmuje szeroki zakres działań, w tym aktywności online, w mediach społecznościowych, kinach, radiu, na nośnikach DOOH oraz w ramach akcji ambientowej.
19.03.25, 07:00
| reklama & PR » ludzie
Monika Marciniak dołącza do Live Age jako Senior Event Creative
Agencja komunikacji live „Live Age” rozszerza swój zespół. Dołączyła do niego Monika Marciniak, obejmując stanowisko Senior Event Creative. Marciniak to specjalistka z wieloletnim stażem w branży.
18.03.25, 20:39
| reklama & PR » informacje
Każdemu może się zdarzyć. Warta kontynuuje kampanię promującą OC i AC
Warta startuje z kolejną kampanią reklamową. Spoty emitowane w TV i Internecie promują ubezpieczenia komunikacyjne OC/AC. Firma kontynuuje strategię i prezentuje kolejne odsłony kampanii prowadzonej pod hasłem „Każdemu może się zdarzyć”.
18.03.25, 16:15
| reklama & PR » informacje
LoveBrands Group oficjalnie w szeregach IAB Polska
Agencja komunikacji marketingowej 360° LoveBrands Group wstąpiła do Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. IAB Polska to organizacja wspierająca działalność uczestników rynku komunikacji i reklamy interaktywnej.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.