27.12.24, 06:00

Wirtualna Polska Holding kupuje Invia Group za miliard złotych

Wirtualna Polska Holding kupuje Invia Group za miliard złotych, fot.: materiały prasowe

WP Holding podpisała ramową umowę nabycia 100 proc. akcji Invia Group, działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzechi w Polsce. Po połączeniu ze spółkami wchodzącymi w skład WP Holding, powstanie jedna z największych grup turystycznych w Europie. Wartość transakcji to ponad 1 mld zł.

Invia Group operuje w krajach niemieckojęzycznych, gdzie generuje większość przychodów, a także w Czechach, Słowacji, Węgrzech i Polsce. Obejmuje takie marki jak: Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de, Invia.cz, Invia.sk, Invia.hu czy Travelplanet.pl. W ciągu ostatniego roku przejmowana grupa wysłała na wakacje zagraniczne ponad 2 mln turystów, wygenerowała 183 mln euro przychodów ze sprzedaży i 37 mln euro skorygowanego zysku EBITDA.

Jak podkreśla firma, w wyniku transakcji powstanie struktura, która obejmie główne marki turystyczne w Niemczech, Szwajcarii i Austrii (Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de), Polsce (Wakacje.pl, Travelplanet.pl, Nocowanie.pl), w Czechach i na Słowacji (Invia.cz, Hotele.cz, Spa.cz), na Węgrzech (Szallas.hu, Invia.hu), Rumunii (Travelminit.ro, Litoralulromanesc.ro). Te marki obejmują zarówno podróże krajowe, jak i zagraniczne. Sprzedają one usługi turystyczne o łącznej wartości ponad 2,5 mld euro. W sumie segment turystyczny WP Holding będzie obecny na dziewięciu europejskich rynkach, na każdym z nich będzie posiadał wiodące marki turystyczne.

W przypadku uzyskania zgód regulatorów, wg naszych danych, będzie to największa inwestycja polskiej, niepaństwowej spółki w Niemczech i piąta największa zagraniczna transakcja M&A takiej spółki w historii. Dzięki skali rynków zachodnioeuropejskich i potencjale wzrostu regionu CEE powstanie jednabz największych grup turystycznych w Europie. To ważny moment w rozwoju WP, bo po raz pierwszy w naszej historii większość przychodów i zysków będzie generowana przez działalność turystyczną” – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

WP Holding wszedł w segment turystyczny w 2015 roku poprzez przejęcie serwisu Wakacje.pl. Dzisiaj spółka jest 11-krotnie większa niż w momencie zakupu. Za sukcesem Wakacje.pl stoi świetny zespół, ale także wsparcie holdingu oraz zaawansowane kompetencje marketingowe WP. Po połączeniu z Invia Group chcemy wykorzystać te umiejętności i zbudować regionalnego lidera, który kompleksowo odpowiada na potrzeby klientów i skutecznie konkuruje z globalnymi platformami technologicznymi” – dodaje Adam Rogaliński, wiceprezes Wirtualna Polska Holding S.A. odpowiedzialny za przeprowadzenie akwizycji.

Rynek wart 600 mld euro

Według szacunków Euromonitora rynek turystyczny w Europie jest wart ok. 600 mld euro i stale rośnie. Niemcy stanowią największą część tego rynku – odpowiadają aż za 19 proc.% wydatków Europejczyków na turystykę, to sześciokrotnie więcej niż Polska. Europa Środkowo-Wschodnia, to region o stosunkowo małym udziale w wartości rynku, ale o największym potencjale wzrostu. Transakcja ma pozwolić WP Holding być beneficjentem wzrostu wydatków na turystykę w CEE oraz poprzez rozpoczęcie działalności w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) istotnie zwiększyć adresowalny rynek i zbudować odpowiednią skalę niezbędną do rozwoju działalności międzynarodowej w sektorze travel.

WP kupi akcje od dotychczasowych akcjonariuszy tj. CITIC Europe Holding oraz Rockaway Capital – europejskiej grupy inwestycyjnej zarządzającej portfelem o wartości 2,3 mld euro, obejmującym private equity, venture capital, blockchain i aktywa cyfrowe oraz nieruchomości.

W ramach transakcji WP przejmie 100 proc. akcji Invia Group SE za ponad 1 mld zł. Cena może zostać powiększona o przyrost gotówki netto do dnia zamknięcia transakcji. Transakcja dojdzie do skutku po spełnieniu się warunków zawieszających tj. uzyskaniu zgody prezesa polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zgody regulatora chińskiego.

Komentarze

Powiązane

27.01.25, 15:30
| internet » ludzie
Sebastian Kucharski szefem portalu Dziennik.pl
Sebastian Kucharski został nowym szefem redakcji Dziennik.pl. Dziennikarz w nowej roli ma wzmocnić funkcję informacyjną portalu oraz pracować nad zwiększeniem zasięgu serwisu.
27.01.25, 13:44
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Anita Dmitruczuk awansowała i została szefową serwisu gazetaprawna.pl
Anita Dmitruczuk awansowała na stanowisko szefowej serwisu gazetaprawna.pl. Dmitruczuk w Grupie Infor PL pracuje od kwietnia zeszłego roku, a dotychczas koordynowała redakcyjne prace zespołu zajmującego się obszarem energetyki w DGP.
27.01.25, 13:06
| internet » informacje
RASP z OpenAI wprowadza nowe funkcjonalności w Onecie. Sztuczna inteligencja skróci tekst oraz podsumuje dzień
Ringier Axel Springer Polska w ramach współpracy z OpenAI, działającym w dziedzinie sztucznej inteligencji i wdrożeniach, uruchamia nowe funkcje w Onecie.
24.01.25, 20:57
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Bartosz Kwarciak dołączył do Grupy ZPR Media
W styczniu br. do zespołu Grupy ZPR Media dołączył Bartosz Kwarciak i został konsultantem zarządu TIME SA ds. rozwoju i zarządzania procesami biznesowymi.
23.01.25, 18:24
| internet » informacje
Primavera Parfum Group zapowiada powstanie portalu Zdrowie.pl. Serwis poprowadzi była dziennikarka TVN
Katarzyna Urbańska, była dziennikarka TVN, objęła stanowisko redaktor naczelnej oraz PR & Marketing Managera portalu Zdrowie.pl. Innowacyjna platforma typu premium zadebiutuje w sieci we wrześniu 2025 r.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 16:55
| internet » informacje
Debiut MedonetPRO. Nowa platforma skierowana jest wyłącznie do lekarzy
Ringier Axel Springer uruchomił platformę stworzoną z myślą o lekarzach – MedonetPRO. Nowy portal będzie oferował dostęp do materiałów edukacyjnych, narzędzi i treści, które mają wspierać rozwój zawodowy i efektywne działanie na rzecz zdrowia pacjentów.
21.01.25, 11:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Polityczny WF w Interii. Nowy format video Piotra Witwickiego i Marcina Fijołka
Wystartowała kampania prezydencka. Piotr Witwicki i Marcin Fijołek ruszają z nowym podcastem video na łamach Interii. Dziennikarze w nowym cyklu mają odsłaniać kulisy krajowej polityki.
16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.