05.02.25, 09:44
Szósta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2025. 46 tys. zł w puli nagród
31 stycznia br. ruszyła szósta już edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie autorskiej grafiki na świąteczne opakowanie Śliwki Nałęczowskiej. Łączna pula nagród wynosi ponad 46 tys zł.
Marka Śliwka Nałęczowska (Colian) po raz szósty organizuje konkurs Design by Śliwka Nałęczowska, który skierowany jest do grafików, ilustratorów oraz projektantów – zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. W tym roku dla laureatów pierwszych trzech miejsc przewidziano nagrody finansowe w wysokości: 20 tys. zł, 12 tys. zł i 7 tys. zł. Produkty z zwycięskimi projektami trafią do ogólnopolskiej sprzedaży jeszcze pod koniec tego roku jako część sezonowej linii Art Collection
„Od dwóch lat w ramach konkursu Design by Śliwka Nałęczowska koncentrujemy się na promocji sztuki projektowania opakowań, która wymaga połączenia wielu istotnych elementów” – mówi Bożena Piotrowska, odpowiedzialna za markę Śliwka Nałęczowska. „Dobry projekt musi być nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale także dopracowany techniczne i zgodny z charakterem marki oraz oczekiwaniami jej odbiorców. Grafiki zgłaszane do konkursu powinny łączyć walory artystyczne i funkcjonalne oraz być na tyle uniwersalne, aby mogły zostać zaadaptowane do różnych formatów opakowań produktu” – dodaje Piotrowska
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska z jednej strony ma stanowić platformę komunikacyjną dla marki, z drugiej zaś ma dać młodym twórcom możliwość zaprezentowania swoich umiejętności i zobaczenia efektów swojej pracy na sklepowych półkach.
W tym roku w skład jury wchodzą zarówno eksperci z zakresu sztuki, designu i wzornictwa przemysłowego, jak i specjaliści z branży reklamowej: dr Piotr Kuczkowski (Dziekan Wydziału Architektury Wnętrz, Wzornictwa i Scenografii we wrocławskiej ASP), Katarzyna Puczyłowska (odpowiedzialna za koordynację projektów w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, laureatka odznaczenia ministerialnego Zasłużony dla Kultury Polskiej za działania artystyczne w 2021 r.), Lena Pianovska (członkini Zarządu STGU, inicjatorka, koordynatorka i mentorka w programie Mentoringowym STGU), Aleksandra Tulibacka (redaktor naczelna magazynu Grafmag, współorganizatorka konferencji GrafConf dla projektantów), Patryk Hardziej (ilustrator, projektant grafik, twórca plakatów filmowych, autor książek o historii znaków graficznych), Ada Zielińska (ilustratorka i graficzka, współorganizatorka Festiwalu Komunikacji Ilustrowanej – ILUSTRATOR), Karolina Hołdys (projektantka wzornictwa przemysłowego i komunikacji wizualnej, wykładowczyni na Wydziale Projektowym ASP w Katowicach), Małgorzata Drozdowska (współzałożycielka agencji OK Human i Członkini Zarządu KTR, art dyrektor z wieloletnim doświadczeniem), Aleksandra Jasionowska (graficzka i ilustratorka, autorka identyfikacji Ogólnopolskiego Strajku Kobiet, członkini Zarządu KTR przy SAR od 2022 r.).
Projekty graficzne, wykonane na siatce opakowania oraz ich wizualizacje, można zgłaszać do 18 marca br. wyłącznie za pośrednictwem strony konkursowej. Wyniki zostaną ogłoszone 23 kwietnia br.
Design by Śliwka Nałęczowska 2025 zyska szerokie wsparcie medialne i PR, obejmujące zasięgową kampanię digitalową, promocję w social mediach, działania w mediach patronackich oraz aktywności w oficjalnych kanałach marki Śliwka Nałęczowska.
Partnerami VI edycji konkursu są: Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Stowarzyszenie SPFP. Patronat medialny nad konkursem objęli: NOIZZ, Grafmag, Purpose, Klub Twórców Reklamy, a także Polish Graphic Design. Działania PR prowadzi Kolterman Media Communications.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze