10.02.25, 06:00

Deszcz nagród dla Tomasza Bocheńskiego w konkursie European Newspaper Award

Nagrodzona okładka dziennika "Polska", fot.: materiały prasowe

Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, zdobył 19 nagród w międzynarodowym konkursie European Newspaper Award. Jury wyróżniło jego prace w licznych kategoriach, m.in. „Nowa koncepcja print”, „Sekcja specjalna”, „Okładka prasy lokalnej” oraz w kategoriach tematycznych. Otrzymał również nagrodę specjalną za twórcze wykorzystanie fotografii.

W tegorocznej edycji konkursu międzynarodowe jury oceniło ponad 3 tysiące prac z 22 krajów Europy, wybierając najlepsze projekty prasowe. Eksperci z Austrii, Szwecji, Danii, Finlandii, Holandii, Portugalii, Szwajcarii i Niemiec docenili wyjątkowy poziom artystyczny i innowacyjność projektów Tomasza Bocheńskiego. Otrzymał on aż 19 nagród w kategoriach w tematycznych: „Uchodźcy”, „Ilustracja”, „Wizualizacja”, „Wydarzenia – wybory”, „Wydarzenia - terror/wojna”, „Katastrofy naturalne”, „Igrzyska Olimpijskie 2024”, a także „Sekcja specjalna”, „Nowa koncepcja print” oraz „Okładka prasy lokalnej”, w tym nagrodę specjalną za twórcze wykorzystanie fotografii. Nagrodzone prace zostały stworzone dla "Dziennika Łódzkiego", "Dziennika Zachodniego", "Nowej Trybuny Opolskiej" oraz "Polski Metropolii Warszawskiej".

Nagrody dla Tomasza Bocheńskiego to potwierdzenie roli, jaką jego sztuka odgrywa w polskich mediach oraz miejsca, na które wraz z nim wraca Polska Press. Jego okładki, zdobiące wydania papierowe "Dziennika Zachodniego" z Katowic, "Dziennika Polskiego" z Krakowa czy "Polski" z Warszawy, od lat zachwycają jurorów na całym świecie. Dziś znów możemy powiedzieć: tworzymy rzetelne, piękne i nowoczesne gazety oraz serwisy internetowe” – mówi Marek Twaróg, redaktor naczelny Polska Press Grupy.

Od lat nadaje ton branży

Tomasz Bocheński od lat współtworzy i kreuje projekty graficzne prasy oraz mediów cyfrowych, zdobywając uznanie zarówno w kraju, jak i za granicą. Jego dorobek obejmuje dziesiątki nagród, w tym prestiżowe wyróżnienia Grand Front, Chimera Grand Prix, a także nagrody w międzynarodowych konkursach European Newspaper Award oraz Best of News Design – The Society for News Design (USA). Bocheński był odpowiedzialny za wszystkie graficzne aspekty zmian stron głównych serwisów regionalnych Polska Press Grupy.

Kluczowe w projektowaniu jest szybkie i trafne skojarzenie oraz odwaga w łamaniu schematów. Dobry projekt to efekt współpracy z zespołem dziennikarskim, ale ostateczny wybór zawsze należy do mnie – musi być zarówno atrakcyjny wizualnie, jak i czytelny dla odbiorców” – mówi Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy.

Komentarze

Powiązane

25.03.25, 15:15
| prasa » informacje | kultura » książki
Pięć książek reporterskich zawalczy o Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego
Do finału 16. edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego przeszło pięć książek reporterskich. Zwycięzcę konkursu poznamy 18 maja br. Nagrodę organizuje oraz funduje Miasto st. Warszawa. Współorganizatorem wydarzenia jest redakcja “Wyborczej”.
25.03.25, 12:30
| prasa » informacje
Kochać i Chronić. I edycja gali Do Rzeczy dla Rodziny
28 marca br. w Krakowie w gmachu Muzeum Lotnictwa Polskiego, które jest również partnerem wydarzenia, odbędzie się pierwsza edycja gali tygodnika „Do Rzeczy” dla Rodziny pt. „Kochać i Chronić”.
25.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 25 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 marca?
24.03.25, 10:12
| prasa » informacje
Grupa Agora z nową identyfikację wizualną. Jacek Utko autorem nowego logotypu
Grupa Agora zmienia identyfikację wizualną, która ma podkreślać transformację z wydawcy prasowego w nowoczesną grupę mediową.
24.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 marca?
23.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 marca?
22.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 marca?
21.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 marca?
20.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 marca?
19.03.25, 14:43
| prasa » informacje
Tygodnik Powszechny w prenumeracie z odbiorem w Paczkomatach InPost
„Tygodnik Powszechny” - pismo społeczno-kulturalne wydawane od 1945 r. w Krakowie, rozpoczął współpracę z InPost i uruchamia nową formę dystrybucji swojego papierowego wydania przez sieć maszyn Paczkomat.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.