20.05.08, 23:57

Rekordowe inwestycje w reklamę internetową

W 2007 roku amerykańskie firmy zainwestowały w reklamę internetową ponad 21 miliardów dolarów - 26% więcej niż rok wcześniej. To kolejny rekord w branży interaktywnej. Czy szykują się następne?

W 2007 roku amerykańskie firmy zainwestowały w reklamę internetową ponad 21 miliardów dolarów - 26% więcej niż rok wcześniej. To kolejny rekord w branży interaktywnej. Czy szykują się następne?

Internet jest trzecim największym medium reklamowym w Stanach Zjednoczonych. Wyprzedza go tylko prasa i telewizja. Na reklamę w prasie amerykańskie firmy wydały 48.6 miliarda USD, koszty promocji telewizyjnej to 31.2 miliarda USD. Największy udział w inwestycjach w reklamę online przypadł promocji w wyszukiwarkach - 42% oraz kampaniom banerowym - 21%. Podobnie było w 2006 roku.

Raport Internet Advertising Revenue Report stworzony przez Interactive Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers, potwierdza widoczny trend rokrocznego zwiększania się budżetów przeznaczanych na kampanie internetowe. W ostatnim dziesięcioleciu inwestycje w reklamę online wzrosły dwunastokrotnie - z 0.9 miliarda do 21.2 miliarda USD.

Trendy widoczne w Stanach Zjednoczonych znajdują swoje odzwierciedlenie na polskim rynku. W 2007 roku polskie firmy zainwestowały o 67 milionów złotych więcej w reklamę online niż w promocję radiową. Zmniejszeniu uległ dystans między Internetem a mediami tradycyjnymi - prasą, telewizją.

"Skuteczność reklamy internetowej zwiększa się z każdym rokiem. To powoduje, że budżety przeznaczane na promocję w sieci są coraz większe. Wiąże się z tym także wzrost oczekiwań klientów względem agencji interaktywnych. Takie połączenie stymuluje rozwój branży reklamy internetowej, jak również biznesu korzystającego z jej usług" - komentuje Michał Wojda, Account Director agencji interaktywnej EURA7.

Komentarze

Powiązane

04.09.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu. Nowy program Strefy Biznesu
Redakcja serwisu „Strefa Biznesu” (Polska Press Grupa), rozpoczęła emisję nowego programu wideo "Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu".
03.09.24, 20:15
| radio » informacje | internet » informacje
ESKA Reakcje. Trzy pokolenia bohaterami nowej serii prowadzone przez Michała Hanczaka
W nowej odsłonie serii „ESKA Reakcje” na kanale YouTube Radia ESKA bohaterami zostali przedstawiciele trzech pokoleń: Gez Z, Millenialsów i Seniorów. W każdym odcinku komentują i oceniają m.in. teledyski czy fragmenty filmów.
02.09.24, 17:45
| internet » ludzie
Maciej Wernio na czele serwisu NOIZZ
Maciej Wernio z serwisem NOIZZ (Ringer Axel Springer Polska) jest związany od prawie dziewięciu lat, od 2024 r. objął stanowisko p.o. redaktora naczelnego serwisu. Jest także współautorem nowego podcastu kulturalnego „TOPKA”.
02.09.24, 13:13
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchamia pierwsze trzy kanały TV w modelu FAST. Są pomysły na kolejne
30 sierpnia br., Grupa ZPR Media uruchomiła pierwsze trzy kanały telewizyjne Grupy ZPR Media w modelu FAST – bezpłatne stacje tematyczne oferowane w streamingu: Super Express TV, Murator TV i Poradnik Zdrowie TV. 
02.09.24, 10:02
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia przedstawiła jesienną ofertę podcastów i programów video
Dziennikarze Polsatu i Interii (m.in. Piotr Witwicki, Alicja Resich, Katarzyna Zdanowicz i Przemysław Białkowski) pojawią się w ofercie portalu z podcastami video. Interia będzie kontynuowała piłkarski format video „Gramy dalej”, weekendowy magazyn Tygodnik Interii oraz cykl „Interia Bliżej Świata. Przegląd mediów zagranicznych”.
02.09.24, 09:00
| internet » informacje
Grupa PMPG Polskie Media startuje z serwisem NewsMed.pl
PMPG Polskie Media uruchamia nowy projekt wydawniczy o profilu medycznym. Serwisem eksperckim NewsMed.pl pokieruje Katarzyna Pinkosz.
01.09.24, 11:59
| radio » informacje | internet » informacje
wojna1939.pl – najnowsza superprodukcja Audioteki z podróżą w czasie
1 września br., w dniu 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej, zadebiutowała superprodukcja Audioteki – „wojna1939.pl”. Audioserial ma przenieść słuchaczy do czasów II wojny światowej, w których współczesne wojska stawią czoła przeciwnikowi. Produkcja powstała na podstawie scenariusza Marcina Ciszewskiego.
29.08.24, 15:20
| internet » informacje
Grupa WP w I półroczu 2024 r.: blisko 719 mln zł przychodów gotówkowych
Przychody gotówkowe ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w I półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 9 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 183 mln zł, po wzroście o 3,7 proc.
24.08.24, 19:06
| internet » informacje | reklama & PR » informacje | kultura » muzyka
Gazeta.pl wspiera Męskie Granie
Portal Gazeta.pl został oficjalnym patronem „Męskiego Grania”. Projekt świętuje w tym roku swoje 15-lecie.
24.08.24, 16:00
| radio » informacje | internet » informacje
Nieświęta Trójca. Nowa superprodukcja o nietypowych dylematach wyjątkowych zakonnic w Audiotece
„Nieświęta Trójca” to najnowsza produkcja oryginalna Audioteki realizowana w gwiazdorskiej obsadzie. W rolach głównych można usłyszeć, m.in. Katarzynę Herman, Katarzynę Dąbrowską i Janusza Chabiora.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.