20.05.08, 23:57
Rekordowe inwestycje w reklamę internetową
W 2007 roku amerykańskie firmy zainwestowały w reklamę internetową ponad 21 miliardów dolarów - 26% więcej niż rok wcześniej. To kolejny rekord w branży interaktywnej. Czy szykują się następne?
Internet jest trzecim największym medium reklamowym w Stanach Zjednoczonych. Wyprzedza go tylko prasa i telewizja. Na reklamę w prasie amerykańskie firmy wydały 48.6 miliarda USD, koszty promocji telewizyjnej to 31.2 miliarda USD. Największy udział w inwestycjach w reklamę online przypadł promocji w wyszukiwarkach - 42% oraz kampaniom banerowym - 21%. Podobnie było w 2006 roku.
Raport Internet Advertising Revenue Report stworzony przez Interactive Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers, potwierdza widoczny trend rokrocznego zwiększania się budżetów przeznaczanych na kampanie internetowe. W ostatnim dziesięcioleciu inwestycje w reklamę online wzrosły dwunastokrotnie - z 0.9 miliarda do 21.2 miliarda USD.
Trendy widoczne w Stanach Zjednoczonych znajdują swoje odzwierciedlenie na polskim rynku. W 2007 roku polskie firmy zainwestowały o 67 milionów złotych więcej w reklamę online niż w promocję radiową. Zmniejszeniu uległ dystans między Internetem a mediami tradycyjnymi - prasą, telewizją.
"Skuteczność reklamy internetowej zwiększa się z każdym rokiem. To powoduje, że budżety przeznaczane na promocję w sieci są coraz większe. Wiąże się z tym także wzrost oczekiwań klientów względem agencji interaktywnych. Takie połączenie stymuluje rozwój branży reklamy internetowej, jak również biznesu korzystającego z jej usług" - komentuje Michał Wojda, Account Director agencji interaktywnej EURA7.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze