03.06.08, 00:37
Zmiany w eterze: Eska Rock za Wawę
2 czerwca br. Radio ESKA Rock rozpoczęło nadawanie w kolejnych miastach w Polsce – jest obecne w: Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Szczecinie, Białymstoku, Olsztynie, Lublinie, Rzeszowie, Koszalinie, Zielonej Górze, Kielcach, Płocku, Gdyni, Katowicach i Siedlcach.
Poszerzona lista lokalizacji nadajników jest konsekwencją zamiany koncesji z radiem WAWa, które, podobnie jak ESKA Rock, jest własnością holdingu ZPR SA (Grupa Radiowa TIME SA). Wydarzenie wsparte jest kampania wizerunkową, obejmująca działania ATL (wielki format, outdoor, prasa, radio, internet) oraz niestandardowymi działaniami ambientowymi, np. teasing kampanii w „Super Expressie” i serwisach plotkarskich. Kampania potrwa dwa miesiące i została przygotowana we współpracy z agencją reklamową Grey Worldwide.
„Chcemy, by ESKA Rock była nadającą rockowy ton w kraju - duża aktywność, obecność na koncertach rockowych i przy ważnych wydarzeniach płytowych, wywiady, obecność gwiazd polskich i zagranicznych na antenie. Nasi dziennikarze będą obecni nie tylko na najważniejszych wydarzeniach, ale mają je kreować” - podkreśla Paweł Kostrzewa, dyrektor programowy ESKI Rock. „Mam ambicję, aby Eska Rock była stacją trendsetterską, kojarzącą się z najlepszą klasyką rocka” - uzupełnia Kostrzewa.
W nowej ramówce ESKI Rock swoje programy poprowadzą: Konrad Olszewski (poranek od 6.00 do 8.00), Michał Figurski i Kuba Wojewódzki (8.00 - 10.00), Michał Cieślik (nowy DJ, prowadzi pasmo od 10.00 do 14.00), Jarek Wendrowski (pasmo 14.00 - 18.00 - nowy charakter pasma- drive time, więcej informacji dla 'zmotoryzowanych'), Rober Zawieja (pasmo 18.00 do 22.00 - nowy charakter pasma, nastawiony na młodzież i północy). W weekendy, w godz. 16.00-18.00, pojawi się nowy program Roberta Zawieji, z najnowszą rockowa muzyką.
W związku z tak znacznym rozbudowaniem zasięgu stacji, zaszły też zmiany na poziomie jej pozycjonowania: „Profil słuchacza został poszerzony. Chcemy zdecydowanie mocniej zainteresować naszą stacją osoby w wieku 30-40 lat. Nie planujemy jednak rewolucyjnych zmian w stosunku do obecnego kształtu anteny. Jesteśmy przekonani, że dusza rokowca drzemie w niejednym polskim sercu. Nie planujemy zmiany nazwy stacji, ponieważ uważamy, że synergia jaka występuje między ESKĄ i ESKĄ Rock jest idealnym i logicznym procesem” - tłumaczy Paweł Mączka, dyrektor sieci ESKA Rock.
ESKA Rock planuje dynamiczną działalność promocyjno-programową: „Właśnie sfinalizowaliśmy akcję z EURO („Dobry Niemiec to…”), w tym tygodniu robimy Soundcheck Party z Jonathanem Davisem z grupy Korn, a od 9 czerwca rusza bardzo atrakcyjna i ciekawa pod względem radiowym akcja związana z premierą nowego albumu grupy Coldplay. Mamy również ciekawe plany na wakacje, związane z ESKA Rock Summer Festival” - komentuje Bogusław Potoniec, dyrektor programowy Grupy.
„ESKA Rock często obnaża nasze stereotypy, wyśmiewa się z bezmyślności. Jest szczera i prowokująca, ale tak dziś postrzegamy rolę mediów. Muszą być wyraziste prowokujące, dające pewną świeżość słuchaczowi. Nawet jeżeli ma to być dość ekstremalne w wyrazie. Łatwo się przekonać, że dziś bardzo trudno odróżnić stacje od siebie jeżeli na natrafimy akurat na emisję ID radia. Podobna muzyka, tak samo poprawnie dobrane głosy DJów, podobne koncepcje konkursów etc.. Stacje wchodzące w skład naszego portfolio zdecydowanie wyłamują się z tej konwencji. ESKA Rock również ma to podkreślać swoją aktywnością promocyjną. Rozpoczęliśmy już wspólnie z ESKĄ od Festiwalu ESKA Music Awards, zapraszając do udziału Manic Street Preachers” - dodaje Paweł Mączka.
„ESKA Rock z zasięgiem technicznym umożliwiającym dotarcie do 10 mln. słuchaczy staje się poważną, nową ofertą radiową na wydawałaby się ustabilizowanym już rynku. Sukces ESKI Rock na czterech dotychczasowych rynkach potwierdza, że ta sieć stanie się bardzo interesującą ofertą dla słuchaczy i reklamodawców” - powiedział Leszek Kozioł, prezes Grupy.
Optymizmu prezesa Grupy można nie podzielać po lekturze ostatniej fali (luty - kwiecień 2008). W ogólnej grupie najwyższy udział w rynku stacja zanotowała w Łodzi - 2,6 %. Podobnie sobie radzi w Poznaniu - 2,2 %. Jednak na dwóch bardzo trudnych rynkach radiowych, Eska Rock wypada blado. W Warszawie udział wynosi zaledwie 1,1 %, a w Krakowie jeszcze mniej - tylko 0,8 %.
ESKA Rock obecna jest na rynku radiowym od grudnia 2004 roku. Wraz z Radiem ESKA, WAWa i Vox FM należy do portfolio Grupy Radiowej TIME SA, będącej własnością Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych.
Komentarze