26.07.06, 19:57

Podsumowano wyniki finansowe spółek medialnych za II kwartał 2006 roku

Niemal 4 mld zł wyniosły wydatki na reklamę w telewizji, radiu, gazetach i magazynach w II kwartale tego roku.
Niemal 4 mld zł wyniosły wydatki na reklamę w telewizji, radiu, gazetach i magazynach w II kwartale tego roku. Oznacza to wzrost o 26,35 proc, wobec analogicznego okresu 2005 roku.

Raport na ten temat opracowała firma Expert Monitor. Analitycy rozpatrywali dane według cenników netto, nie uwzględnili indywidualnie negocjowanych rabatów i autopromocji. Poza tym dokument nie zawiera informacji na temat wszystkich firm działających w branży medialnej.

Z objętych monitoringiem sektorów, największe przychody odnotowały stacje telewizyjne. Ich łączne cennikowe wpływy z reklam wyemitowanych w II kwartale wyniosły 2,283 mld zł. Oznacza to wzrost o 37,61 proc.

Na drugim miejscu, pod względem wartości wpływów reklamowych, uplasowały się magazyny - 652 mln zł, co dało wzrost o 15,02 proc..

Trzecią pozycję zajęły gazety, które za reklamy uzyskały 643 mln zł. Na tym rynku odnotowano wzrost o 8,91 proc..

Czwarta lokata przypadła w udziale stacjom radiowym. Wpływy z reklam wyniosły 379 mln zł. Dało to wzrost o 20,19 proc.

Spośród reklamodawców, w II kwartale 2006 roku, największym budżetem dysponowała spółka Unilever - Bestfoods 156,7 mln zł.( Podobnie było w ubiegłym roku)

Na drugim miejscu znalazła się Nestle Polska - 82,8 mln zł, która rok wcześniej była trzecia. Kolejną pozycja zajęła firma Procter & Gamble - 81,7 mln zł, które rok wcześniej było na drugiej pozycji.

Na czwartym miejscu uplasowała się Polska Telefonia Cyfrowa - 81,6 mln zł, rok wcześniej 7. Na piątym L`Oreal Polska - 68,5 mln zł, rok wcześniej 6.

Komentarze

Powiązane

20.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
19.09.23, 23:00
| prasa » informacje
Bauer wydaje drugi numer magazynu Świat Wiedzy - Extra
20 września br. na rynku prasowym ukaże się drugi numer magazynu „Świat Wiedzy- Extra” (Wydawnictwo Bauer).
19.09.23, 15:00
| prasa » informacje | kultura » książki
Premiera książki PrzyPiSy, czyli krótka historia 8 długich lat Jerzego Baczyńskiego
20 września br. do sprzedaży trafi najnowsza książka Jerzego Baczyńskiego, redaktora naczelnego tygodnika „Polityka”, pt.: „PrzyPiSy, czyli krótka historia 8 długich lat”.
19.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
18.09.23, 13:17
| prasa » informacje
Sprzedaż magazynu Forbes Women rośnie
Według danych wydawcy, czerwcowe wydanie „Forbes Women” (3/2023, RASP Polska) odnotowało sprzedaż o 25 proc. wyższą w stosunku do wydania z poprzedniego roku. Tym samym osiągnęło najwyższy wynik sprzedażowy w tym roku.
18.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
17.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
16.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
15.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
14.09.23, 20:30
| prasa » ludzie
Katarzyna Gaweł z nową funkcją w RAS Polska
Od września br. Katarzyna Gaweł, pełniąca do tej pory rolę Head of Internal Communications, objęła nowo utworzone stanowisko Head of DEI w RAS Polska.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty

Animator Kultury w obszarze czytelnictwa

Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.