26.07.06, 19:57
Podsumowano wyniki finansowe spółek medialnych za II kwartał 2006 roku
Raport na ten temat opracowała firma Expert Monitor. Analitycy rozpatrywali dane według cenników netto, nie uwzględnili indywidualnie negocjowanych rabatów i autopromocji. Poza tym dokument nie zawiera informacji na temat wszystkich firm działających w branży medialnej.
Z objętych monitoringiem sektorów, największe przychody odnotowały stacje telewizyjne. Ich łączne cennikowe wpływy z reklam wyemitowanych w II kwartale wyniosły 2,283 mld zł. Oznacza to wzrost o 37,61 proc.
Na drugim miejscu, pod względem wartości wpływów reklamowych, uplasowały się magazyny - 652 mln zł, co dało wzrost o 15,02 proc..
Trzecią pozycję zajęły gazety, które za reklamy uzyskały 643 mln zł. Na tym rynku odnotowano wzrost o 8,91 proc..
Czwarta lokata przypadła w udziale stacjom radiowym. Wpływy z reklam wyniosły 379 mln zł. Dało to wzrost o 20,19 proc.
Spośród reklamodawców, w II kwartale 2006 roku, największym budżetem dysponowała spółka Unilever - Bestfoods 156,7 mln zł.( Podobnie było w ubiegłym roku)
Na drugim miejscu znalazła się Nestle Polska - 82,8 mln zł, która rok wcześniej była trzecia. Kolejną pozycja zajęła firma Procter & Gamble - 81,7 mln zł, które rok wcześniej było na drugiej pozycji.
Na czwartym miejscu uplasowała się Polska Telefonia Cyfrowa - 81,6 mln zł, rok wcześniej 7. Na piątym L`Oreal Polska - 68,5 mln zł, rok wcześniej 6.
Animator Kultury w obszarze czytelnictwa
Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze